Kaupassa yksin työskentelevät
Mitä teette kun on hiljaista? Minä otin kirjan mukaan töihin ja lattiat pestyäni,hyllyt järjestettyäni ja kylppärin putsattuani istahdin hetkeksi lukemaan kun pomo yllätti. Sain kamalat haukut!
Onko oikeasti tarkoitus vain istua ja hymyillä ovelle kokoajan? Vai pitääkö sitä lattiaa viilata kokoajan?
Kommentit (12)
tein " markkinointistrategioita" paperille ja tein uusia esillepanoja, nätempiä hintalappuja, siivousta, ja työvuorolistoja, tulevia tilauksia valmiiksi jne.
minä oon epilaattorilla poistanut säärikarvoja, lakannut varpaankynsiä, lukenut, syönyt vaikka mitä herkkuja, juorunnut puhelimessa..
turha varmaan sanoakkaan että liike teki konkurssin, asiakkaita ei pahemmin käynyt :(
Joten mielestäni ihan aiheesta valitti. Olen ollut kaupassa itsekin töissä ja tiedän, että aina jotain tekemistä löytyy.
aina voi katsoa päiväyksiä, tai järjestää hyllyjä.
Saitko lopputilin? Tradekalta olisi saanut, jos olisit noin toiminut..
Hyllyjä on neljä!
En saanut lopputiliä. Täällä ei oikeasti ole mitään tekemistä,asiakkaita käy joskus vain kolme päivässä.
Ap
Ja kaikissa kaupoissa ei todellakaan ole myyjällä aina jotain tekemistä...
Myyjät eivät tee esim. tilauksia ymv. ja tilauksia ei tule joka päivä (ei edes joka viikko) purettaviksi. Ja joskus voi tulla vain pari tavaraa jne.
Hiljaisena aikana voi olla niin hiljaista, ettei koko viikon aikana käy kun muutama hassu asiakas. Ja ainakaan minä en ole niin tyhmä, että pyyhkisin olemattomia pölyjä ja luuttuaisin lattioita jotka edellisenä päivänä jo pesin, ja joilla ehkä yksi asiakas on pesun jälkeen tepsutellut...
Niin, ja on eri asia lukea sitä kirjaa avoimesti, kun hieman syrjässä tiskin takana, tai vaikkapa takahuoneessa (josta siis näköyhteys kaupan puolelle)
Luin siis kirjaa keittiön puolella,ei näy sisään tullessa mitä puuhailee. Pomo kysyi kun tuli sisälle mitä teen ja vastasin että siivosin paikat ja istahdin alas hetkeksi. Hän oli oikeasti sitä mieltä että myyjän tehtävä on tiskin takana seisoskelu KOKO AJAN.
Jos oleskelen keittiössä niin kiiruhdan aina heti tiskin taaksi kun kuulen oven rapisevan.
No,omistaja on vanha mies ja ymmärrän että ajatusmaailma on erilainen kuin minulla.
On aivan eri asia olla jossain Siwassa töissä, kun pikkuputiikissa. Itse esim. olin aikanaan töissä putiikissa, jossa myytiin kalliita vaatteita. Asiakkaita ei todellakaan ollut joka päivä, ja kaupassa ei vaatteita ollut paljoa (eli ei tangot täynnä kuten H&M:llä tmv.) Ei siellä ollut mitään tekemistä hiljaisina päivinä.
Pienissä kaupoissa ei riitä tekemistä ihan koko työajaksi. Tosin näissä liikkeissä myyjä saattaa olla usein (ei todellakaan aina) itse omistaja-yrittäjä.
Itse tykkään suunnattomasti lukemisesta ja minusta on mukava huomata, että myyjä on lukemassa kirjaa kun astun kauppaan sisään. Tulee mukava tunnelma. Aina ovat myyjät kuitenkin jättäneet lukemisen ja palvelleet minua hyvin.
ja siellä ei saanut edes istua alas, puhumattakaan lukemisesta. Siis vaikka olisi ollut hiljaista (ei sentään 4 asiakasta päivässä, mutta kyllä syrjäisemmissä kioskeissa saattaa mennä vaikka 20 minuuttia niin, että ketään ei tule sisään), ei saanut istua vaan piti aina seistä tai mielummin tietysti täyttää hyllyjä tms.
Älytön vaatimus ottaen huomioon miten paljon siellä saa juosta. Mutta tehokkaalta pitää näyttää (vaikkei kukaan näkisikään), sanoi aluemyyntipäällikkö, ja istuminen ei sitä ole. Rikoin tietysti sääntöä minkä kerkisin. ;)