Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin olla tyylikäs, mutta jostain syystä olen kuitenkin homssuinen.

Vierailija
12.11.2008 |

Miten se sliipattu loppusilaus tehdään?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, koska olette viimeksi sanoneet mitäänsanomattoman värisestä neule-suorathousut-kivalaukkujakengät-HELMINAUHA -yhdistelmöstä ja meikkaamattomalta näyttävästä vastaantulijasta että onpa tyylikäs...

Yksiväriset vaatteet ovat yleensä aina tyylikkäämpiä kuin moniväriset ja/tai kirjavakuosiset. Luonnon materiaalit (villa, puuvilla, silkki) ovat tyylikkäämpiä kuin tekokuituvaatteet. Selkeälinjaiset vaatteet ovat tyylikkäämpiä kuin monimutkaiset ja erikoisesti leikatut. Esimerkki: käytä mieluummin sileää neuletta kuin lettineuletta.

Aina tyylikäs talvivaihtoehto naiselle on sileä (ohut) neule, samaa sarjaa sisätakki (villatakki vaikka ei tarvi olla villaa), hyvinistuvat housut, tyylikkäät (lue ei-halvat, selkeälinjaiset ja naiselliset) korkokengät tai -saappaat, helminauha, kengät ja laukku samaa väriä keskenään.

Yksinkertaiset, selkeälinjaiset korut ovat tyylikkäämpiä kuin krumeluuriset.

Hienostunut meikki on huolella tehty maanläheisillä väreillä niin, että näyttää, ettei meikkiä juuri olekaan.

Edellä mainitut pienet yksityiskohdat kuten huollitellut kynnet ja hoidetut kädet, hyvälaatuiset asusteet kuten huivi ja käsineet samaa väriä, samoin käsilaukku ja kengät taas keskenään, tekevät tyylin.

Tietyt väritkin ovat tyylikkäitä, toiset taas eivät. Oranssi on väreistä halvin. Joskus, mutta hyvin harvoin tyylikäs väri, samoin lila ja violetti sekä kirkkaat vaaleanpunainen, vihreä, keltainen. Turkoosi voi olla tyylikäs, samoin kuin petrooli, mutta helposti voivat mennä pieleenkin. Tumma pehmeä ruskea, beige (kunhan ei liian vaalea beige), vaaleanharmaa ja tietysti musta ovat hyviä perusvärejä, joihin voi piristysvärinä käyttää esim murrettua (viinin)punaista tai tummaa vihreää.

Vierailija
2/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä hajuttomat ja mauttomat viileät tyylitädit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on monta kertaa sanottu "aina tyylikkääksi". Näin alkoi käydä sen jälkeen, kun päätin, mitkä ovat minulle sopivia värejä, ja aloin ostaa vain niitä. Kun olin tehnyt tätä tarpeeksi monta vuotta, minulle oli kertynyt hyvä valikoima keskenään yhteensopivia vaatteita.

Voin periaatteessa ottaa kaapista melkein mitä vain, ja vaatteet sopivat yhteen. En kuitenkaan ota ihan mitä vain, vaan keväisin ja sykysyisin ja aina, kun ostan jotain uutta, kokeilen vaatteet keskenään. Panen merkille, mitkä yhdistelmät näyttävät parhailta, ja käytän VAIN niitä. Kun esim. äsken ostin vekatun samettihameen, kävin läpi kaikki yläosat ja huomasin, mitä kannattaa käyttää hameen kanssa. Mittasuhteet ovat yhtä tärkeitä kuin väri

Joskus käy niin, että kun ostan jotain uutta, minulla ei heti ole sen kanssa yhteensopivaa kovin paljon. Seuraavalla kerralla ostan sitten lisää. Esim. hankin jo viime talveksi tosi kivat saappaat, mutta olen käyttänyt niitä enemmän vasta tänä syksynä, juuri tuon vekkihameen kanssa. Kapeat hameet ei näyttäneet tosi hyviltä niiden kanssa, joten en sitten käyttänyt niitä yhdessä.

Vierailija
4/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhti ja hyvä yleiskunto auttavat. Jos kulkee kasaan lysähtäneenä, ei mikään vaate näytä hyvältä.

Vierailija
5/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnollisesti. mä en kuulu niihin...

joskus, kun on korlliset ngät ja talvitakki, tyylikäs huivini ja hyvä laukkuni, saatantuntea itseni tyylikkääksi ja ennen kaikkea siististi pukeutuneeksi.

loppuaika on sitä homssua. mutta kuten muutkin sanoo, mieluummin homssu kun twinset.

Vierailija
6/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkä suoraan jne :)

Vierailija
7/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 toi kirjoituksessaan kyllä monta hyvää vinkkiä ja näkemystä, esim. luonnonkuitujen käytön ja selkeyden puolesta, jotka olen kaikki valmis allekirjoittamaan.

Joistakin, kuten minusta, ei näytä saavan siistiä sitten millään, vaikka vaatteet olisivatkin kunnossa. Iho ja hyvin nopeasti rasvoittuvat hiukset ovat varmaankin se pahin tekijä. Jotkut taas ovat kasvoiltaan ja hiuksiltaan niin kauniit ja "selkeät", että he näyttävät hyviltä oli päällä mitä tahansa.

Ja onhan ihmisiä erilaisia - joidenkin persoonaan ja fyysiseen olemukseen sopii värikkyys ja suurempi "kaoottisuus" kuin toisten. Tyylikkäänä voi olla monella tapaa.

Vierailija
8/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että tämä ketju on taas esillä, joten tulin teille raportoimaan, että ostin eilen uuden takin :)! Eli ainakin väsähtänyt villakangastakki lähti keräykseen. Tuli vielä mieleen, että minullakin on rasvoittuva iho, minkä takia en juurikaan käytä meikkivoidetta. Siitä tulee jotenkin tukkoinen olo. Toinen asia mikä tulee mieleen, on, että olen aina kokenut vaikeaksi farkkujen ostamisen. En ikinä muista tuumakokoani, ja sekin tuntuu vaihtelevan. En ymmärrä kaikenmaailman bootlegeistä mitään.

Vierailija
9/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös huono iho ja rasvoittuvat hiukset ja näytän lähes aina homssuiselta. Hiukseni ovat myös ohuet, haaroittuvat ja voimakkaasti pyörtyväiset, joten en ole oikein löytänyt hiustyyliä, jossa saisin ne näyttämään fiksuilta. Joskus saatan olla suht. siistin näköinen, kun olen huolellisesti meikannut ja laittanut, mutta siihen ei arkielämässä löydy aikaa.

Vierailija
10/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä osta bootlegejä (=lahje levenee hieman).

Monikäyttöisimmät farkut ovat tummansiniset ja suoralahkeiset tai hieman kapenevat.

Meikkivoidetta kannattaa käyttäää jos iho on epätasaisen värinen, kannattaa kysellä suosituksia muilta rasvoittuvaihoisilta tai apua kempparimyyjiltä.

Vierailija
11/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin osan vaikutelmasta tekee luonnonkiharat hiukset, joita on erittäin vaikea saada asettumaan kauniisti. En kuitenkaan haluaisi käyttää suoristusrautaa, koska tuntuu hölmöltä suoristaa kiharoita, kun suorahiuksiset taas laittavat niitä. Parturistakaan en ole saanut toimivia vinkkejä. Vaatteista olen joutunut toteamaan, että ominaisuudet hyvä ja halpa eivät yhdisty samassa vaatteessa, joten pitäisi olla melkoisesti rahaa, jotta saisi useampia asukokonaisuuksia.

Vierailija
12/32 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet halua suoristaa hiuksiasi siistiksi koska jotkut haluavat siistit kiharat . Ja siistit kiharat on aivan eri juttu kuin luononkihara kuiva pehko, joka on ollut elämäni ärsyttävin ulkonäköjuttu. Kun suoristusraudat tuli, hiukseni muuttuivat heti hyvännäköisiksi, ja tietysti käyn kampaajalla n. viiden viikon välein ja maksan siitä itseni kipeäksi.

Lisäksi ostan laadukkaita meikkejä ja mikä tärkeintä, laadukkaita meikkivälineitä. Ja olen ollut meikkikurssilla.

Silti en ole kovin tyylikäs ja syy siihen on raha. Kulmatkin laitan joka kuukausi. Mutta sen jälkeen ei enää jää rahaa moniin kenkiin ja laukkuihin ja housujakin on yleensä vain kahdet.

Vierailija
13/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulahuivi, kengät, käsineet, laukku?

Vierailija
14/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itsessäni äskettäin saman!Lähdin käymään vaatekaupoila ja ostin itselleni siistejä käyttö vaatteita!!Ostin upeat kengät,kahdet housut ja 5 paitaa,eiköhän niillä pärjää hetken!Ajattelin vielä mennä chi hius suoristuksseen niin eiköhän se homsuisuus sillä viimeistään lähde!

Vierailija
15/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nypi kulmakarvat ja käytä hyvälaatuista meikkivoidetta.

Vierailija
16/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnet pitää olla huoliteltu, kädet rasvattu. Kengät lankattu. Silmälasien puhtaat ja tyylikkäät. Meikin hillitty ja huolella tehty. Hiusten tulee olla aina kuin vastapestyt ja siististi kiinni tai harjattuna auki. Vaatteet luonnollisesti rypyttömät.

Vierailija
17/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nyt laittaa ei-homssuista rättiä päällesi ja jos näytät vieläkin homssuiselta niin sitten olet ja se on ihan ok. Kyllähän joku Riitta Väisänenkin näyttää aika homssuiselta mutta positiisella tavalla. Ole siis ylpeä homssu...

Vierailija
18/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää homssuiselta koska hänen tukkansa on kamala pehko ja kulmakarvat liian tuuheat. Myös kaikenlaiset roikkuvat korut lisäävät homssu-lookia. Ja Väisänenhän pukeutuu myös kaikenlaisiin salsahameisiin ja huonosti istuviin farkkuihin.

Kokeile nyt laittaa ei-homssuista rättiä päällesi ja jos näytät vieläkin homssuiselta niin sitten olet ja se on ihan ok. Kyllähän joku Riitta Väisänenkin näyttää aika homssuiselta mutta positiisella tavalla. Ole siis ylpeä homssu...

Vierailija
19/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kampaajalla säännöllisesti, meikkaan kevyesti ja yritän pukeutua siististi. Tosin kynteni ovat törkeän näköiset, seköhän vaikuttaa koko yleisvaikutelmaan?

Homsuisuus on ja pysyy, kai se on jokin synnynnäinen ominaisuus :-( ei ap, vaan toinen homssu

Vierailija
20/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäskin asu näyttää homssuiselta jos on esim. ryppyiset vaatteet tms. Katso onko jossain näistä puutteita:

- Silitetyt vaatteet, jotka sopivat toisiinsa ja vuodenaikaan (ei ryppyistä jakkupukua ja vanhoja lenkkareita ;)

- Siisti laukku, huivi, hanskat jne, sellaiset jotka sopivat asuun (ei k-raudan mainoskassia vaikka kuinka olisi hyvän kokoinen :)

- Puhtaat ja harjatut hiukset

- Siisti ja hillitty meikki

- Onhan vaatteet siistit, siis eivät pesussa haalistuneet, nypyyiset jne ja ovathan oikean kokoiset?

Asusteissa kannattaa satsata laukkuun ja kenkiin, ne vaikuttavat _paljon_ . Myös siisti takki tekee heti ihan eri ilmeen. Tämä ei nyt tarkoita että pitäisi ostaa jotain vuittoneita :) vaan että näissä kannattaa olla maltillinen ja hommata mieluummin yksi hyvälaatuonen kuin kolme huonompaa.