Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta lahjaa lensi suoraan roskikseen ja kuinka monta lähtee kiertoon?

Vierailija
27.12.2013 |

Meillä lensi neljä roskikseen (virttynyt, likainen nalle, silmätön nalle, viikon lämpimässä paketissa ollut mätitahna ja vanhentunut leivos)

Ja kolme menee kiertoon (tuikkukuppi, hello kitty -laukku ja hello kitty -paita)

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:16"]

No jos laitat lahjan kiertoon niin se on sama kuin menisit sylkäisemään lahjan antajan naamalle.

[/quote]

Eipä ole. Se on sama kun hakkaisit lahjan antajan kasvot vasaralla sisään ja pottaisit ne kiehuvalla rasvalla arpiseksi kraateriksi. En ymmärrä, kuinka joku voi olla noin sairas ja julma toista ihmistä kohtaan!

Vierailija
62/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lähti kiertoon saamamme löylykiulu ja kauha. Lahja oli ihan kiva, mutta meillä on jo ennestään 3 kiulua ja 4 löylykauhaa.. yhdet käytössä ja muut kaapissa odottamassa että se ensimmäinen hajoaa tai menee huonon näköiseksi (...kauankohan sitäkin saa odotella... ollut monta vuotta jo käytössä, ja edelleen ihan priima...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pidän eniten rumista kynttilöistä (jos nyt pitää valita noista epäsopivista lahjoista). On ilo katsoa kun ne katoavat taivaan tuuliin palaessaaan :)

Vierailija
64/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli sellaiset puhallettavat lasten nojatuolit. Kumpikin hajosi 2-vuotiaiden serkusten leikeissä vajaassa tunnissa, siis vain ihan istumalla niissä. Tulivat höppänältä vanhemmalta sukulaiselta, joten en viitsi edes reklamoida hänen kauttaan. Tulisi vaan turhaa pahaa mieltä tälle vanhemmalle ihmiselle.

Vierailija
65/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tänä vuonna kaikki konvehtien vihaajat ovat? Aiemmilta vuosilta muistan että laatikkokaupalla "vääriä" konvehteja lensi roskiin eikä voitu edes kuvitella että moista *askaa  ( avaamattomassa, kaikissa kääreissä olevaa) olisi voinut vaikka lahjoittaa vanhainkotiin tai viedä työpaikalle

Vierailija
66/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki roskiin heittäjille: kirppareilta löytyy yleensä ovensuusta "ota tästä ilmaiseksi" -pöytä. Ei vaadi paljon vaivaa kiikuttaa roinat sinne, jollekin varmasti kelpaa.

Vierailija
67/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 17:58"]

Sukulainen lähetti minulle lapsensa kuvista teetetyn kalenterin. Sen laitoin roskiin saman tien, sillä ei tuollaista oikein arvaa eteenpäinkään antaa. Minkä takia joku kuvittelee, että muut haluavat katsella hänen lapsensa kuvia koko seuraavan vuoden? En tosiaankaan tajua tällaista järjenjuoksua.

[/quote]

Minäkin sain sellaisne kaleneterin. Arvostan valtavasti. On mukava saada olla "mukana" perheen elämässä koko vuoden ajan vaihtuvien kluvien myötä.

Vierailija
68/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 11:42"]

Vinkki roskiin heittäjille: kirppareilta löytyy yleensä ovensuusta "ota tästä ilmaiseksi" -pöytä. Ei vaadi paljon vaivaa kiikuttaa roinat sinne, jollekin varmasti kelpaa.

[/quote]

Eivät kaikki ihmiset käy koskaan kirpputoreilla. Minä en edes tiedä, missä lähin kirpputori on.

Vierailija
69/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:09"]

Kaikki oppilailta saadut turhat? lahjat. Eli kaikki kupit, tuikkujutut, ällösuklaat, rumat kynttilät jne.. Ylipäätään kaikki muu, paitsi raha, lahjakortti tms.

[/quote]

Muistakaa tämä viesti ensi keväänä ja jouluna kun kohkaatte päiväkodintätien ja opettajien muistamislahjoista.

[/quote]

Toivottavasti muistatte. Vaikka tänne kymmenen kertaa kirjoittaa, että emme tarvitse lahjoja, se tehotäti aina kiekaisee, että minä ainakin ostan, kun haluan näyttää, että arvostan lasteni kanssa työskentelevää. 

Jos nämä tehotäditkin uskoisi jo, että pelkkä kiitos riittää. Minä saan työehtosopimuksen mukaisen palkan ja minulla on varaa ostaa itse kynttilät ja suklaat ja emme tarvitse laatikkokaupalla suklaata että henkilökuntakin saa joskus herkutella. 

Nämä lahjomukset ovat todella raivostuttavia joskus. Kun lahjanantaja loukkaantuu, jos ei ole todella kiitollinen siitä kahdeksannesta suklaarasiasta kahvihuoneeseen. Jos hymyilee, niin sitten kieutaan, että meidän hoitaja ainakin oli tosi kiitollinen siitä konvehtirasiasta.

Kiitos riittää kuluneesta vuodesta. On turha loukkaantua siitä, jos emme ole kiitollisia suklaasta, kynttilöistä, käsivoiteista (jotka taisi tänä vuonna oll buumi, muoti-ilmiö). Emme ole pyytäneet yhtään lahjaa, joten ei siitä kannata loukkaantua, ettei niin jaksa niistä kovin innostua.

Vierailija
70/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:10"]

Meillä lensi neljä roskikseen (virttynyt, likainen nalle, silmätön nalle, viikon lämpimässä paketissa ollut mätitahna ja vanhentunut leivos)

Ja kolme menee kiertoon (tuikkukuppi, hello kitty -laukku ja hello kitty -paita)

[/quote]

Oliko ne Hello Kitty -tavarat sulle? Vai laitoitko kiertoon toisten lahjoja?

Meille tuli kaikenlaista kivaa ja kaikenlaista semikivaa. Esim. ikätasoaan helpompia palapelejä, äidin mielestä ei niin kauniita vaatteita ja lakanoita. No, jos lapsi itse tykkää, pitäköön. Ja onneksi on pienempiä tekemässä niitä "pikkuisten" lasten juttuja. Mutta kiitollisia ollaan lahjasta kuin lahjasta. 

Vierailija
71/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:34"]

En ole ikinä laittanut lahjoja roskiin enkä kiertoon. Tai no, on suklaata mennyt työpaikan kahvipöytään, mutta sitä en niinkään ajattele kiertoon laittamisena.

Joskus sain vanhalta appiukolta järkyttäviä kynttilänjalkoja, mutta en hennonut niitäkään roskiin laittaa, tuolla ne on edelleen kaapin perukoilla.

Olen itse ajatellut aina, että päiväkotiin lahjaksi on hyvä viedä syötävää, juotavaa tai poltettavaa, mutta ei näköjään kynttilätkään kaikille sovi. Millainen on ruma kynttilä? Itse ajattelen, että jos ostaa joululahjaksi punaisen pöytäkynttilän, ei se voi olla kenenkään mielestä ruma. Vai voiko ;)

[/quote]

Mitä merkitystä sillä punaisella pöytäkynttilällä on hoitajalle. Se on jotenkin minusta jo kornia :)

Anteeksi vain, mutta en tarvitse punaisia pöytäkynttilöitänne tai jouluservettejänne. Alkuvuosina olin kiltti ja säästin niitä kaappien perukoille, mutta mies hermostui niihin ja hävitti kaikki roskiin. Nykyään teen elämän helpommaksi ja hävitän ne heti ja en koe huonoa omaatuntoa. En ole yhtään lahjaa pyytänyt, joten en koe olevani velvollinen niitä säilyttämäänkään. 

Aivan sama tilanne, kun lapset oli pieniä, ihmiset ryyki tuomaan kassikaupalla vanhoja vaatteita, vaikka emme niitä tarvinneet. Niistä olisi pitänyt olla kiitollisia ja sitten loukkaannuttiin, jos en säilyttänyt niitä kuluneita ja tarpeettomia ryysyjä.

Vierailija
72/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:34"]

Itse ajattelen, että jos ostaa joululahjaksi punaisen pöytäkynttilän, ei se voi olla kenenkään mielestä ruma. Vai voiko ;)

[/quote]

En pidä punaisista koriste-esineistä, eikä punainen sovi mihinkään asetelmiimme. Poltamme kotona ainoastaan mustia ja valkoisia kynttilöitä.

[/quote]

Tai kaikki ei edes polta oikeita kynttilöitä. Varsinkin, jos on pieniä lapsia. Kynttilät ovat vaarallisia ja me ainakin olemme siirtyneet ihan sähkökynttilöihin ja näihin paristoilla toimiviin lamppuihin.

Joten en kaipaa sitä punaista kynttilää tököttämään pöydälle, kun en kynttilöitä edes polta. Oikeastaan aika harvassa tuntemassani perheessä enää sisällä kynttilöitä poltetaan. Ulkona korkeintaan.

Vierailija
73/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä annan sinulle punaisen pöytäkynttilän ja fazerin konvehtirasian, sinä jumalauta menet kotiin ja tunget sen kynttilän jalkaan ja poltat kiitollisena ja vedät rasian suklaata kiitollisena, että minä olen suostunut sinua muistamaan. Ja tammikuussa kauniisti minulle vielä kiität kiitollisena ihanista joululahjoista.

Nico-petterin äiti

Vierailija
74/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole arvostuksen puutetta jos laittaa roskiin syömäkelvottoman ruuan. Ollaan aiemmin saatu lämpimässä säilytetty ja paketoituja juustoja ja todellakin roskiin menivät.

Vierailija
75/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 11:42"]

[/quote]

Eivät kaikki ihmiset käy koskaan kirpputoreilla. Minä en edes tiedä, missä lähin kirpputori on.

[/quote] Meiltä on lähimmälle kirpparille 38km matkaa, joten lähtisinkö sinne viemään niitä konvehtirasioita tai kynttilöitä.

En viitsi sen takia bensaa maksella. 

Vierailija
76/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä kynttilöitä tai serviettipaketteja, joista ei pidä, ei voi viedä kierrätyskeskukseen tai antaa arpajaisvoitoksi? Miksi ROSKIIN?

Vierailija
77/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 12:02"]

Miksi niitä kynttilöitä tai serviettipaketteja, joista ei pidä, ei voi viedä kierrätyskeskukseen tai antaa arpajaisvoitoksi? Miksi ROSKIIN?

[/quote]

Miksi lähteä ajamaan kilometrejä kierrätyskeskukseen (ottaako ne edes servettejä tai kynttilöitä) ja mistä etsit arpajaisia, joihin voit lahjottaa krääsää. Miksi sitä roinaa pitää säilyttää kaappien perukoilla vuosia, että saa ne sitten joskus johonkin arpaijaiseen.

Kyllä minusta krääsän antajat voisi miettiä, että mikä ihmeen tarve heillä on tunkea niitä kynttilöitä lahjoiksi ihmisille, jotka niitä ei tarvitse

Vierailija
78/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huvittavaa seurata paikallisessa halpa-hallissa ihmisiä jotka kerää kärryihinsä tuota Kiinasta tuotua posliinikrääsää, menee varmaan arvostetulle opettajalle paketissa. Minusta noiden tuominen suomeen pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
79/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ruman pyyhkeen jonka annoin äidilleni samana päivänä (olin edellisvuonna saanut samanlaisen pyyhkeen jonka olin antanut eteenpäin jollekin tarvitsevalle). Sain myös taulun jonka joudun luultavasti pistämään kaapin perälle, sillä en keksi että kuinka ilveessä saisin sen käymään kotini keväiseen sisustukseen.

Ja niille jotka nyt miettii että miksi kämpän pitää olla keväisissä väreissä ympäri vuoden, niin olen opiskelija jolla ei ole varaa eikä intoa vaihdella verhoja, ja toisekseen keväiset värit piristävät edes hieman kaamoksenkin keskellä.

Vierailija
80/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:18"]

en tiedä miten on kyse lahjojen antajan arvostamisesta jos laittaa epämiellyttävän lahjan kiertoon? Ainakaan mikäli ei soita alkuperäiselle antajalle ja sano "paska lahja, laitoin kiertoon." Eikö arvostamista ole kiittäminen? Minäkään en kaapin perällä säilytä kippoja ja kuppoja joistalahjan kiertoon nii en pidä.

[/quote]

No jos laitat lahjan kiertoon niin se on sama kuin menisit sylkäisemään lahjan antajan naamalle.

[/quote]

Ja roskiin heittäminen ei ole?

Mitä sinun mielestäni minun pitäisi tehdä esim. suklaalle jota en syö? Ottaa levy esiin aina kun antaja tulee kylään ettei mene kiertoon muualle? Vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi