Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta lahjaa lensi suoraan roskikseen ja kuinka monta lähtee kiertoon?

Vierailija
27.12.2013 |

Meillä lensi neljä roskikseen (virttynyt, likainen nalle, silmätön nalle, viikon lämpimässä paketissa ollut mätitahna ja vanhentunut leivos)

Ja kolme menee kiertoon (tuikkukuppi, hello kitty -laukku ja hello kitty -paita)

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:00"]

Heitättekö te oikeasti tavaraa roskiin? Siis muuta kuin pilaantunutta jne?

Jos saan lahjaksi jotain todella epäsopivaa, lahjoitan sen hyväntekeväisyyteen tai myyn kirppiksellä.

[/quote]

Totta kai laitan. Ei minulla ole aikaa tai halua juosta missään kirppiksillä vain siksi, että joku muu on antanut minulle käyttökelvotonta roinaa. -38

Vierailija
42/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset sai mummolta metrin korkuinen muovinen Joulupukki (rumin mahdollinen Jyskistä ostettu vuosia sitten). Se oli tarjottu meille ennenkin, ei Jouluna, mutta me emme halunneet sen. Tänä vuonna yllätys, yllätys tuottiin roskasakkissa paketoittuna...Mieheni laittoi roskasäiliön päällä, muutama tuntia myöhemmin se oli poissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset sai mummolta metrin korkuinen muovinen Joulupukki (rumin mahdollinen Jyskistä ostettu vuosia sitten). Se oli tarjottu meille ennenkin, ei Jouluna, mutta me emme halunneet sen. Tänä vuonna yllätys, yllätys tuottiin roskasakkissa paketoittuna...Mieheni laittoi roskasäiliön päällä, muutama tuntia myöhemmin se oli poissa :)

Vierailija
44/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoon meni muutama suklaarasia, ehtivät jo muille lahjoiksi, mut mikään ei roskiin. Eikä suklaarasioissakaan mitään vikaa ollut mutta niitä vain tuli ihan liikaa.

Vierailija
45/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 17:38"]

No yksi lahja meni roskiin heti kun pääsin kotiin, nimittäin mummulta saatu taidekalenteri. Mummu lahjoittaa rahaa invalidiliittoon ja saa sieltä kalenterin, jossa on vammaistaiteilijoiden töiden kuvia, jotain maisema kuvia yleensä. Mummu antaa tuon joka joulu, kiitän kohteliaasti mutta heitän roskiin kun ei ole käyttöä, ei ole edes seinäkalenteri vaan sellainen epäkäytännöllinen pöytäkalenteri.

[/quote]

Hmm, taitaapi olla samanlainenn jonka saan jokavuosi äidiltäni. Minusta se on todella kätevä kokonsa vuoksi. Laitan sen magnetilla jääkaapinoveen kiinni. Paras kalenteri mitä minulla on ikinä ollut. Yhtenä vuonna en sitä saannut ja harmitti todella. Kaikki muut kalenterit (mitä tulee mm lehtien välissä/mukana sensijaan heitän roskiin).

Vierailija
46/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 17:25"]

Anopilta saatu liian iso vaate (oli kokoa L, olen itse S -- mitä kummaa???) meni joulupäivänä ex-anopille :)

[/quote]

Äitini tekee kanssa tuota. Syytää minulle normaalipainoiselle ihmiselle XXL-kokoisia vaatteita. Käytän niitä sitten kotivaatteina, kun ovat niin mukavan lököttäviä.

Vierailija
47/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

924[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:10"]

Meillä lensi neljä roskikseen (virttynyt, likainen nalle, silmätön nalle, viikon lämpimässä paketissa ollut mätitahna ja vanhentunut leivos)

Ja kolme menee kiertoon (tuikkukuppi, hello kitty -laukku ja hello kitty -paita)

[/quote]

Ap:lla on kummia lahjanantajia,nuo mainitut sietikin mennä roskiin :D Itse en niin paskoja lahjoja onneksi ole saanut,että pois pitäisi heittää,mutta muutaman kohdalla mietin kyllä kierrätystä.Sain mm.meikkipussin,vaikka en ole meikannut vuosiin ja keittokirjan(antaja tietää minun vihaavan ruuanlaittoa,liekö ollut ajattelemattomuutta vai silkkaa vittumaisuutta),niille saattaa löytyä ensi vuonna uusi omistaja.

Vierailija
48/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:06"]

Ei lähde kiertoon enkä roskiinkaan varmaan heitä, mutta kyllä yksi täysin turhakin lahja tuli paketista. Nimittäin ystävältä hänen lapsensa naamalla varustettu iso kahvimuki. En ole edes lapsen kummi... Mitä tuollakin tuopilla pitäisi tehdä? En juo kahvia/teetä ja astiakaappi on jo ihan tarpeeksi täysi muutenkin. Ei voi edes kierrätyskeskuksen viedä :D

[/quote]

Hahah, repesin tälle. Oikeasti paha lahja :D Mammakullat, emme me muut näe lapsianne samalla lailla kuin te itse...

[/quote]

ehkä sille käy samoin kuin anopiltani saamalle kulholle: meni imuroidessa rikki kun putosi lattialle. Tosin laitoin kulhon muovipussiin ja pudotuskertoja imurin varrella oli parikin ennen kuin suostui hajoamaan...

Vierailija
49/97 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin ei yhtään, mutta yhden äänikirjan ja yhden kirjan vaihdan. Lahjojen antaja (mieheni) tietää, etten erityisemmin tykkää dekkareista, enkä äänikirjoina etenkään, joten kun sain niitä 5, aion vaihtaa niistä pari "heikointa. "

Vierailija
50/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:09"]

Kaikki oppilailta saadut turhat? lahjat. Eli kaikki kupit, tuikkujutut, ällösuklaat, rumat kynttilät jne.. Ylipäätään kaikki muu, paitsi raha, lahjakortti tms.

[/quote]

Muistakaa tämä viesti ensi keväänä ja jouluna kun kohkaatte päiväkodintätien ja opettajien muistamislahjoista.

Vierailija
51/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:18"]

en tiedä miten on kyse lahjojen antajan arvostamisesta jos laittaa epämiellyttävän lahjan kiertoon? Ainakaan mikäli ei soita alkuperäiselle antajalle ja sano "paska lahja, laitoin kiertoon." Eikö arvostamista ole kiittäminen? Minäkään en kaapin perällä säilytä kippoja ja kuppoja joistalahjan kiertoon nii en pidä.

[/quote]

No jos laitat lahjan kiertoon niin se on sama kuin menisit sylkäisemään lahjan antajan naamalle.

Vierailija
52/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:09"]

Kaikki oppilailta saadut turhat? lahjat. Eli kaikki kupit, tuikkujutut, ällösuklaat, rumat kynttilät jne.. Ylipäätään kaikki muu, paitsi raha, lahjakortti tms.

[/quote]

No eikö niitä rumia kynttilöitä olisi muka voinut polttaa?

[/quote]

Minä en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että pitää omassa kodissaan pitää ja säilyttää huonoja tavaroita ja rumia lahjoja. Jos joku kynttilä on ruma, niin minkä ihmeen takia se pitää polttaa kotona. Ei se lahjan antaja sitä tiedä, jos se lentää heti päiväkodin roskiin.

Olen aina inhonnut sitä ajatusta, että saat paskaa ja siitä pitää olla silti tosi kiitollinen.

[/quote]

Onneksi en tunne kaltaistasi ihmistä. Halveksit muita ihmisiä ja olet erittäin ylimielinen. Ei tuollaiselle kenenkään edes pitäisi ostaa mitään lahjaa

Vierailija
53/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:10"]

[/quote]

Olet likainen ja kiittämätön juntti!

Vierailija
54/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä laittanut lahjoja roskiin enkä kiertoon. Tai no, on suklaata mennyt työpaikan kahvipöytään, mutta sitä en niinkään ajattele kiertoon laittamisena.

Joskus sain vanhalta appiukolta järkyttäviä kynttilänjalkoja, mutta en hennonut niitäkään roskiin laittaa, tuolla ne on edelleen kaapin perukoilla.

Olen itse ajatellut aina, että päiväkotiin lahjaksi on hyvä viedä syötävää, juotavaa tai poltettavaa, mutta ei näköjään kynttilätkään kaikille sovi. Millainen on ruma kynttilä? Itse ajattelen, että jos ostaa joululahjaksi punaisen pöytäkynttilän, ei se voi olla kenenkään mielestä ruma. Vai voiko ;)

Vierailija
55/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähti kiertoon arviolta 2kg suklaata ihan järjetön kasa kahdelle ahmittavaksi niin parempi antaa suoraa pois

Vierailija
56/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai kaikki roska ja pilaantuneet elintarvikkeet pitää hävittää, kyllähän tuon sanoo järkikin. Parempihan lahjat on muutenkin laittaa kiertoon jos ne jäisivät muuten vaan kaapin täytteeksi, esim väärän kokoiset vaatteet. eihän sitä tarvitse ääneen sanoa eikä antaa sellaiselle jonka lahjan antaja tuntee. Tietty hienotunteisuus pitää säilyttää vaikka lahjan antaja olisikin jo hieman pihalla tästä maailmasta.

Vierailija
57/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 03:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:48"]

Ei yhtään. Mutta miten uhmakas sanonta onkaan tuo "lensi roskiin". Oikein kuvastaa sitä halveksunnan määrää.

[/quote]

No mitä aloittajan olisi näille pitänyt sitten tehdä: "virttynyt, likainen nalle, silmätön nalle, viikon lämpimässä paketissa ollut mätitahna ja vanhentunut leivos"? 
Säästää pilaantueet ruoat ja valaa rikkinäiset, paskaiset nallet pronssiin? Roskat lentävät roskiin, ei niitä sinne asetella tai peitellä kauniisti.

[/quote]

kyllä mä laitan tavarat ihan asiallisesti niille sopiville paikoille (myös roskiin) mutta ei meillä heitellä mitään. Lievää draamaa mammoilla :-D

Vierailija
58/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:06"]

Ei lähde kiertoon enkä roskiinkaan varmaan heitä, mutta kyllä yksi täysin turhakin lahja tuli paketista. Nimittäin ystävältä hänen lapsensa naamalla varustettu iso kahvimuki. En ole edes lapsen kummi... Mitä tuollakin tuopilla pitäisi tehdä? En juo kahvia/teetä ja astiakaappi on jo ihan tarpeeksi täysi muutenkin. Ei voi edes kierrätyskeskuksen viedä :D

[/quote]

Istuta siihen kaktus.

Vierailija
59/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:34"]

Joskus sain vanhalta appiukolta järkyttäviä kynttilänjalkoja, mutta en hennonut niitäkään roskiin laittaa, tuolla ne on edelleen kaapin perukoilla.

[/quote]

Tämä on ihan mielipuolista. Ei kotona tarvitse pitää mitään, mikä ei ole omasta mielestä kaunista tai hyödyllistä.

Vierailija
60/97 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:34"]

Itse ajattelen, että jos ostaa joululahjaksi punaisen pöytäkynttilän, ei se voi olla kenenkään mielestä ruma. Vai voiko ;)

[/quote]

En pidä punaisista koriste-esineistä, eikä punainen sovi mihinkään asetelmiimme. Poltamme kotona ainoastaan mustia ja valkoisia kynttilöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi