Voi lapsiraukkoja! Eilen Prismassa nähtyä
Kyllä säälitti eilen Prismassa yksi väsynyt pieni poika, jota kauhea uraäiti jakkupuvussaan uhkaili nälässä pitämisellä. Poika näyttikin ihan siltä, että ei kyllä ruokaa joka päivä saa. Ihan nälkiintyneen näköinen laiha luikku, haalarikin vain roikkui päällä :(
Jo kun tulivat kauppaan äiti retuutti sitä pientä ressukkaa haalarin hupusta pitkin parkkipaikkaa samalla kun kantoi kahta pienempää ja koko ajan nalkutti sille. Kaupassa ne pienemmät ressukat huusivat kurkku suorana kuumissaan ja tämä vähän isompi olisi vain vähän tahtonut katsella leluhyllyjä, mutta äiti vain jäkätti naama mutrulla, kuinka on kiire. Sitten menivät eineshyllylle ostamaan jotain lisäainemoskaa ja lapsiressu sanoi, että haluaisi mieluummin ihan oikeaa itsetehtyä kalakeittoa, mutta äiti vain alkoi uhkailla, kuinka lapsi ei saa sitten mitään, jos se lisäainemössö ei kelpaa. Sitten se ämmä alkoi taas raahata sitä lasta kassoille haalarinselkämyksestä, vaikka ihan hyvin olisi voinut nätisti kädestä taluttaa tai päästää edes vähän katsomaan niitä leluja.
Pois lähtiessä se ämmä sitten vielä melkein pudotti toisen niistä pienistä taaperoista autojen eteen parkkipaikalla, roikotti sitä jalasta pää alaspäin siinä vielä. Ja sitten se vielä kiroili kuin seilori ihan niiden lasten kuullen, kun se siinä samalla pudotti sen ostoskassinsa siihen autotielle ja tavarat levisivät. Siinä sitten vielä joku vanha mummo joutui auttamaan sitä ämmää ja antamaan sille omistaan ehjän muovikassin ja vielä joutui kyykkimään ja keräilemään niitä sen ämmän ostoksia, kun se ämmä vaan tehottomasti yhdellä kädellä muka niitä yritti keräillä, kun ei varmaan niissä korkokengissään olisi muuten pysynyt pystyssä ja samalla roikotti toisella kädellä nyt niitä itkeviä taaperoita hupuista ja koko ajan jäkätti sille nälkiintyneelle isommalle pojalle joka tuhersi itkua kun oli nälkä.
Muistuttaisiko joku minua ystävällisesti ensi kerralla, että
a) miehen ollessa työmatkalla huolehditaan, että ei tarvitse mennä kauppaan
b) jos tarvitsee, ensin ei haeta lapsia päiväkodista
c) jos lapset haetaan ensin päiväkodista, kauppaan ei mennä ilman rattaita tai teiniä apulaisena
d) jos rattaita tai teiniä ei ole mukana ja parkkitilaa lähellä kaupan ovia ei ole, odotetaan, kunnes sitä on
e) jos ei voi odottaa, tilataan ruoaksi pitsat kotiinkuljetuksella
f) b:n käydessä toteen, siirrytään mieluiten suoraan kohtaan e
Kommentit (53)
vai onko lisääntyminen ainoa toiminto, johon tämän kirjoittajan älykkyys on riittänyt. Luepa se ensimmäinen teksti uudestaan ja mieti miksi vaikutat idiootilta.
Siis rautalankaa: tännehän kirjoitellaan näitä "mikset auttanut äitiä" -juttuja ihan siinä mielessä että joku saisi tuntea ylemmyydentunnetta ja pääsisi kirjoittamaan että "vähänx oot idiootti". Ainakin minä kirjoittelen joskus ilmiselviin provoihin idioottivastauksia ja pelastan jonkun päivän.
Vai meneekö tämä nyt niin, että tämän viestin, jota minä kommentoin (ID 971520) onkin kirjoittanut joku sellainen, joka tajuaa että tuo aiempi viesti on kirjoitettu vitsillä ja on taas onnellinen siitä, että minä pääsen kirjoittamaan tämän sepustuksen ja tunnen itseni jotenkin älykkääksi...
Menee jo niin vaikeeks että ei tämän mamman pää riitä miettimiseen.
Printtaan ton muistilistan työpaikan seinälle, että muistan itsekin ensi kerralla.....
Arvaa tekikö eilen mieli vain jäädä sinne parkkipaikalle sateeseen parkumaan yhdessä poikien kanssa? Ei ollut varsinaisesti niitä elämän tähtihetkiä.
Printtaan ton muistilistan työpaikan seinälle, että muistan itsekin ensi kerralla.....
sinkkunaisen matkaan. Ja naisraukka yrittää nyt selvitä yksinhuoltajan arjesta.
kun seurata naista koko kauppareissun ajan. Jos näit kaiken sisääntulosta autolle menoon asti. seurasitko reilusti vieressä vai kyttäsitkö hyllyn takaa? Olisit itse auttanut pudonneiden ostosten kanssa etkä antanut jonkun mummo raasun niitä köykäisellä selällä noukkia. vai olitko tuolloin kyyryllään jonkun auton takana kytiksellä, jolloin olisi toki ollut noloa pompata esiin.
luulen, ettei se nainen ollut edes niin paha kun väität. Mutta onhan juttua vähän väritettävä, että se olis minkäänlainen.
Ja toinen juttu, eikö meistä kuka tahansa joskus oo aivan raivona ja väsynyt ja käyttäytyy huonosti lapsilleen? Ja mitä jos se poika saa joka kerta käydä siellä leluhyllyllä mutta tää olikin nyt poikkeus eikä tällä kertaa saanut. Ja jos niillä oikeesti OLI kiire. Joskus on varmaan sullakin ollut kaupassa niin kiire, ettei oikeasti ole aikaa kierrellä leluhyllyllä.
huumoria, vai lähteekö päivä vähän kangerrellen kulkemaan??
onko suomalaisten luetunymmärtämisessä todella näin paljon vajavaisuuksia? kyselee edelleen 7
kohta joku veikkaa Tanja Saarelaa/Karpelaa/whateveriä
Loistava kirjoitus, minäkin kyllä ensin erehdyin luulemaan, että kirjoittaja on joku av:n kyylä, mutta sitä parempi olikin sitten loppuylläri...
Ja vastaavassa tilanteessa olen ollut itsekin, vaikka lapsia onkin vain yksi...
terv 12
pitäis katsoa aina nuo nimimerkitkin heh
Jälleen hyvä kirjoitus - ja niin paikkaansa pitävä.
Muutama ei tajunnut jutun itseironiaa laisinkaan =)
Aluksi vastauksia lukiessani luulin, että muutama yrittää vastata samalla tyylillä, mutta ei! Tää on huippu.
...KUNNES LUIN VIESTIN LOPPUUN ASTI =D Kiitos kun piristit kotiäidin päivääni (ei sillä ettenkö yleensä viihtyisi kotiäitinä mutta huumori on aina paikallaan)!
Ja niin tottakin vielä.
Toi olisi meinaa nimenomaan voinut olla kirjoitettu minusta eilen kauppareissulla kolmen pojan kanssa, tosin en käynyt Prismassa, ja en roikottanut hupuista lapsia =)
Mutta siis, joskus on vaan niin huonoja päiviä.
itse kolmen lapsen ylirasittuneena yh-äitinä ymmärrän naisen tilannetta täysillä, töistä ei pääse ennen klo 16.30 ja teinejä ei perheessä tai lähipiirissä ole avuksi. Omat lapset 3, 6 ja 8
vähän pitkät piuhat, muttalopulta koin iloisen HAAN!
saa auton niin lähelle parkkiin, että voi hakea sisältä kärryt, joihin kaksoset saa istumaan ja vasta sitten purkaa lapset autosta. Kaksosten ja pienen tavaramäärän yhtäaikainen kantaminenkin vielä onnistuu, jos lapset ovat yhteistyökykyisiä. Mutta kiukuttelevaa lasta on vaikea pitää tukevasti yhdellä kädellä sylissä, kun samalla toisella lonkalla on se toinen. Ja tandem-kiukun sattuessa sitä todellakin topivoisi, että lasten vaatteissa olisi vakiona kantokahva selässä ;-)
Mutta onneksi loppuiltamme meni paremmin. Söimme "lisäainemössön" (kelpasi myös sille kalakeittoa halunneelle) ja sitten linnottauduimme sohvalle tuijottamaan porukalla Late Lammasta ja sylittelemään. Kun parempi tuuli oli saavutettu, lähdimme vielä yhdessä viemään koiria iltalenkille, Kaksoset rattaissa, minä hölkäten ja keskimmäinen pyörällä. Kaksoset nukahtivatkin rattaisiin, joten kotiintultua vain nostelin heidät sänkyihin nukkumaan, annoin keskimmäiselle iltapalaa ja ehdittiin hänen kanssaan lukea oikein ekstrapitkä iltasatu ennen nukkumaanmenoa. Jopa nukutin hänet, mihin yleensä ei oikein liikene aikaa, mutta mistä hirveästi pitää. Ja itse ehdin sitten vielä katsoa yhden chick flickin ja syödä puolikkaan joululevyn suklaata odotellessani teiniä kotiin harrastuksesta. Joten ei ollenkaan kökömpi loppuilta sitten kuitenkaan :-) Ja tänään mieskin palailee taas maisemiin ja menee ihan yksin kauppaan tekemään viikon ruokaostokset.