Äidit, miksi ette osta itsellene vaan vain lapsillenne?!
Kaikki aina kertoo olleensa shoppailemassa, mutta saaliina onkin vaan vaatteita lapsille. Kun eihän itseen tarvitse mitään rahoja tuhlata... Tajuan kyllä, että lapsillekin on kivaa ja joskus välttämätöntä ostaa, mutta kuitenkin sen varjolla ettei osteta sitten itselle yhtään mitään.
OSTAKAA ITSELLENNEKIN JOTAIN IHANAA JA JÄTTÄKÄÄ LAPSET KERRANKIN TOISELLE SIJALLE! Kyllä äiditkin saavat olla joskus puhtaasti itsekkäitä :)
Kommentit (19)
Rahanpuutekaan tuskin on syynä, kun sinne lastenvaateliikkeeseen kannetaan kaikki ylimääräinen.
Eka vuosi meni niin että ostin ainoastaan lapselle, itse tuli kuljettua kamalissa rievuissa. Koin valaistuksen ja nyt ostan myös itselleni ;). Lapselle vieläkin ostaa enemmän, mutta rahaa menee suunnilleen saman verran molempien vaatteisiin.
Huomattavasti enemmän nautintoa saan, kun ostan jotain toisille. En tiedä miksi, näin vaan on!?
Kaapissa on tasan yhdet (1) pikkarit, joita voin pitää. Muut ovat joko liian pieniä tai rikki. Housuja on yksi pari, siis sellaisia joissa kehtaa ulkonakin liikkua ja paitoja alle 5.
TAMMIKUUN ALEMYYNNIT, HERE I COME!!!!!!!!!!!!!!!!
useimmiten lapsille, mutta paljon myös mulle. Siksi en näytäkään tuulesta temmatulta. Mutta katseita saan. Kun on huoliteltu ja 3 pienen lapsen äiti, niin aika menee peilin edessä ;)
Samaa mieltä, joku ropo kannattaa itseensäkin sijoittaa. Leikkipuistoissa jne. näkee usein naisia, jotka ovat itse kylmissään ja märkinä ja lapsilla sitten on vimpan päälle kosteussuojaukset.
Samoin juhlissa: lapsilla on kivat juhlavaatteet ja äideillä päällä ihan mitä sattuu ja tukka takussa.
Ostan kyllä enemmän itselleni kuin lapsille, tottakai on tarpeesta kiinni. Juuri tänään ostin itselleni kengät ja lämpörullat... ja kk sitten ostin 100 eurolla meikkejä ja 350 vaatteita ja kävin kampaajalla. Lokakuussa ostin viimeksi lapsille vaatteita ja nytkään ei tarvi mitään ostaa kun pukki toi niin paljon.
Enempään ei vaan ole resursseja. Olen niin tiukoilla ajallisesti ja voimieni suhteen. Olen tyytyväinen, jos olen edes saanut hommattua juhlavaatteet lapsilleni....nekin mieheni todennäköisesti pilaa hyvin pian pesemällä ne väärän väristen kanssa ja pyöräyttämällä ne kuivausrummussa ....huoh!!! Mies auttaa niin mielellään, ja pesee omatoimisesti pyykkiä. Turha ehkä mainita, että myös mun vaatteet ovat suurelta osalta nukkavieruja samasta syystä.
Jos äiti näyttää mielestään kamalalta, niin sitä suuremmalla syyllä hänen pitäisi satsata itseensä! Miettikää asiaa myös siltä kannalta, millaisen naisen mallin annatte lapsillenne laiminlyömällä itseänne ja tarpeitanne.
että kun on ostanut nätit ja hyvät vaatteet lapsille (talvihaalarit ja kengät mukaan luettuna), niin hups! ei olekaan enää varaa ostaa itselle uusia vaatteita! No jaa, ennen joulua ostin kyllä itselleni paidan (kun sai puoleen hintaan), mutta sitä ennen en kyllä muista milloin olisin viimeksi ostanut itselleni vaatteita... Varmaan joskus vuosi sitten.
Mieluummin kuljen kuitenkin itse vanhoissa vaatteissa kuin että lapset olisivat nuhjuisissa ja liian pieniin vaatteisiin puettuna.
Koska minulla on jo kaikki tarvitsemani. Lapset sen sijaan kasvavat koko ajan ja tarvitsevat isompia vaatteita, sekä ikäänsä sopivia leluja.
oli tosin ne kaksi lastakin mukana joita sai vahtia tasan koko ajan. lapsille kylläkin sitten tuli ostettua sukkia, sukkahousut, kolmet housut ja kolme paitaa. mutta kun tuo mahakin tuossa vaan kasvaa kasvamistaan, niin itselle ei oikein viitsi mitään ostaa. äitiyspikkareita olisin ostanut, mutta enpä niitäkään löytänyt. vaan eipähän kylläkään kun muutama viikko siitä kun ostin itselleni peräti neljä paitaa. mutta kyllä niille lapsille vaan tulee ostettua huomattavasti enemmän, varsinkin nyt kun taas edelliset koot rupee olemaan auttamattomasti liian pienet.
sen jälkeen kun sain ensimmäisen lapsen, kaikki naistenvaatteet näyttää tyhmiltä, mutta lastenvaatteet kauniilta ja ihanilta jota on pak-ko os-taa!
Tänään alennusmyynteihin upposi 150e pelkkiin omiin vaatteisiin. Neule, t-paita, kauluspaita ja kahdet mustat suorat housut. Hyvin oli tavaraa alessa!
Lastenvaatteiden ostaminen on ihanan helppoa. Ei sovitusrumbaa, ei mahtumisongelmia ym. Ihania vaatteita löytyy paljon.
Kun taas itselle ostaminen on niin riivatun inhottavaa ja työlästä. Tämänkokoiseen kroppaan on hankala löytää hyvännäköisiä vaatteita etenkään nyt. Tunikan kanssa näytän AINA raskaanaolevalta ja pillifarkkuja en viitsi edes kokeilla. Sovituskoppissa ähkiminen on inhottavaa etenkin näin talvisaikaan.
Nämä on näitä lihavan haasteita =) Laihduttaminen? Juu, mutta sekään ei käy sormia napsauttamalla.
Itselleni ostan kyllä aina, kun on tarvetta ja mieli tekee. Mutta lapsille ostan toki myös nättiä ja tarpeellista.
lapsille on kivoja erilaisia vaihtoehtoja enemmän, itselle jos löydän yhden paidan löytyy tytölle samalla reissulla ainakin 5 :)