Vieroituksesta kysymys? Kuinka nopeasti voin lapsen vieroittaa rinnalta?
Vauva 6,5kk ja syö soseita ihan täyttä päätä, monta purkkia päivässä, lisäksi juo tuttelia pullosta jos tarvis.
Nyt toista kertaa hiivatulehdus kielessä ja minulla rinnoissa. Olen ajatellut pikku hiljaa lopetella imettämistä, mutta nyt keksinkin että haluaisin päästä juhlimaan uutta vuotta.(=lärvit)Hoitaja on, älkää kauhistuko.
Onko mitään estettä näinkin nopealle vieroitukselle jos vauva siihen suostuu?
Kommentit (6)
Jos vedät lärvit, maitoon tulee saman verran alkoholia kuin veressä on promilleja. Määrä on niin pieni, että se ei vaikuta maidossa lapseesi mitenkään.
Tosiaan, nuo kännit uutenavuotena nyt ei ole mikään este jatkaa imetystä vielä, jos kuitenkin niin haluat!
4 krt päivässä, ja öisin, mutta olen just huomannut että maidon tulo hiipuu kun toinen kai aristelee kieltään eikä ime niin paljoa sammaksen takia.
Imetystä suositellaan jatkettavaksi 1-vuotiaaksi.
itse kun lopetin imetin yöunille ja päikkäreille eli 2 krt päivässä ja oli yhtä tuskaa muutaman päivän kuluttua kun rinnat pakkautui. Alkoholi saa vielä enemmän ne kipeäksi. Käy juhlimassa rauhassa, voit kyllä imettää seuraavana päivänä.
Jos lapsi kerran juo jo pullosta, niin ei ole mitään estettä vieroittaa rinnasta " kerralla" . Sinulle tilanne tulee varmaan olemaan vaikeampi, joudut pumppaamaan/lypsämään varmaan illankin aikana.
Kuinka usein olet vielä imettänyt?