Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuodatusta mun omasta äidistä. Ihmettelen hänen käytöstään. ov.

Vierailija
28.12.2007 |

Äitini on 60 v. kotirouva. Päivät kuluttaa televisiota katsellen ja järjestellen keittiön kaapistoja. Isäni tienaa mukavasti, joten töissä ei ole tarvinnut käydä vuosiin. Olen nyt vaan jotenkin järkyttynyt hänen itsekkyydestään, käyttäytyykö muiden äidit seuraavalla tavoin?

Meillä yksi lapsi, reilut 4v. Lapsen ollessa vauva äitini halusi usein hoitaa häntä ja tietenkin otimme avun kiitollisena vastaan. Emme siis pyytäneet apua vaan itse tarjosi. Nyt kokee lapsen stressaavana, mutta samassa lauseessa korostaa, että lapsi on maailman ihanin. Ei halua ottaa lasta luokseen käymään paitsi silloin kun isäni on kotona.

Rajoittaa meidän vierailujamme sanomalla, että esim. lauantaina jos tulette niin lähdette sitten pois neljään mennessä jne... Emme edes käy kylässä kovin usein vaikka asumme samalla paikkakunnalla. Nyt soitti, että älkää häiritkö koko viikonloppuna ja saman ilmoituksen antoi veljelleni.

Meille tulossa toinen lapsi keväällä ja jaksaa koko ajan mainita miten elämämme on sitten " lopussa" ... Häneltä ei apua kuulemma heru ja ei häntäkään kukaan auttanut aikoinaan lasten kanssa jne..

Musta tää on jotenkin loukkaavaa. Sanonko hänelle jotain vai lopetanko yhteyden pitämisen? Isäni on ihana ja viihtyy meidän perheen kanssa ja ihmettelee välillä miksi käymme niin harvoin? En kehtaa sanoa, että äiti kieltää...

En halua että mä tekisin ikinä mitään vastaavaa lapsilleni. Äitini todella loukkaa minua.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lailla kuin ennen. Eihän 60 vee kovin vanha tietysti ole, mutta ihmiset vanhenee eri tahtiin.

Vierailija
2/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin joksikin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö enempää muksuja jos ette viitsi itse hoitaa.

Vierailija
4/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että äitisi sairastaa masennusta. Sinuna kertoisin rehellisesti isällesi äitisi sanomisista. Koita puhua äitisi kanssa, kerro että hän loukkaa, jos ei auta kerro että et ole tekemisissä niin kauan kuin pahoittaa tahallaan mielesi.

Vierailija
5/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki myös isällesi, kuinka äitisi käyttäytyy, jotta tietää, miksette heillä käy. Toivota myös äitisi tietenkin tervetulleeksi, mutta kommunikoi isäsi kanssa.

Vierailija
6/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee mielessään miten on uhmiksen ja vauvan kanssa pulassa. Ehkä kokee että olette aikanaan liikaa tuoneet lasta hoitoon. Esim. liian pitkiksi ajoiksi kerralla. Ja nyt tuntuu ettei jaksa sitä kahden lapsen kanssa varsinkaan. Ei kehtaa myöntää ettei enää jaksa.

Vierailija
7/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa kahden. Läheltä piti -tilanne. Ei ehkä refleksit pelaa enää yms. ja pelkää muutenkin omaa pärjäämistään.

Vierailija
8/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on mielestäni ajattelematon. Mummo on lapsellemme tosi tärkeä ja hän ikävöi kovasti eikä ymmärrä miksei mennä käymään ym.

Tuntuu tosiaan, että äitini on katkera. Ehkä voisi olla masentunutkin. On vain kotona kaiket päivät, ei tunnu olevan ystäviä, mikään ei huvita. Olen monesti tarjoutunut lenkkiseuraksi, työväenopistolle, konserttiin ym, mutta koskaan ei lähde.

Muutamaan otteeseen olen jättänyt yhteydenpidon pois, mutta sitten hän aina soittaa viikon päästä perään ja itkee, että tulkaa nyt käymään ja ei hän pahalla. Aina tekee kuitenkin sen uudelleen. ap.

Vierailija
9/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuu ja jännittää. Kotonaolo vie itsetuntoa entisestään.

Vierailija
10/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoapua isovanhemmilta ja näin ollen katkerana

täällä vinkuu...

Vierailija
11/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että olet loukkaantunut, mutta koeta sinä kuitenkin pitää yhteyttä niissä rajoissa kuin äitisi jaksaa.

Ja minusta sinun pitäisi kertoa isällesi asiasta. Voi olla, että äidilläsi on oikeasti jotain ongelmia mutta isäsi ei huomaa niitä.

Vierailija
12/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain tullut tilannetta, että kehtaisin vanhoja ihmisiä rasittaa omilla muksuillani.

t7 (neljän äiti)

Vierailija
13/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni vanha ihminen vaan väsyy lapsiin, meteliin ja äidilläsi voi olla jo joitakin sairauksia tai lääkkeet voi myös aiheuttaa oireita. sitä haluaa levätä, kun on omat lapsensa hoitanut.

Vierailija
14/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin äiti hoiti mielellään lapsiani 60:seksi, mutta sen jälkeen alko väsyä.

Onhan se vaikeaa myöntää että omat vanhemmat väsyvät ja vanhenevat. Olen kuitenkin iloinen, että kertoo, ettei nyt jaksa/halua. Ei se ettei ole aina halukas lapsenvahti tarkoita sitä ettei välittäisi tai rakastaisi.

Vierailija
15/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa lähes yksi yhteen ystäväni anopilta. Hän on myös kotirouvana uran tehnyt menestyvän miehen vaimo. Ja jotenkin on ajautunut siihen, että ei oikein uskalla eikä jaksa eikä pysty mitään. Lapsenlapsen hoito on vaikeaa, hän myös kommentoi ystävälleni ja tämän miehelle että jos tekevät toisen lapsen niin hän ei sitä hoida. Vaikka on kotona päivät, ei mm. selviydy perhejuhlien järjestämisestä ja sensellaisesta. Jos sattuu jotain äkillistä ja yllättävää, niin lamaantuu aika täysin.

Ehkä nämä ovat jotain masennuksen oireita? Ehkä sinun pitäisi yrittää nähdä oman loukkaantumisesi yli ja katsoa äitisi tilannetta laajemmin. Varmasti puhuminen isäsi kanssa olisi hyvä.

Vierailija
16/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun usein luulen että totuus on niinpäin, että koska ei selviydy, on kotona.

Vierailija
17/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluusti näkee ja tapaa mutta pieniä aikoja kerrallaan ja niin että vastuu ei ole hänellä.

Vierailija
18/19 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko kokee ettei selviydy lapsen kanssa, jännittää , tai sitten on masentunut. Minun äitini sinun äitiäsi hieman vanhempi (alle 70 kuitenkin) ja jo vuosia jännittänyt todella lapsieni hoitamista (joskus todella ollaan pyydettykin). Veljeni lapsen kanssa ei ollut samanlaista, mutta hän onkin lähes 10 vuotta vanhempi -- äitini siis sen verran nuorempi lapsen ollessa pieni.

äitisi on kuitenkin äitisi. Älä loukkaannu hänen käytöksestään, hänen tehtävänsä ei todellakaan ole tippaakaan huolehtia sinun lapsistasi. Mutta silloin, kun äitisi tämän sinulle suoraan kertoo ja se tietysti sinua loukkaa, niin ilmoita hänelle se, että et sinä häneltä mitään lapsenhoitioapua vaadikaan. Äitisi on nyt mummi -- hänen tehtävänsä on NAUTTIA lapsenlapsistaan niillä voimilla mitä hänellä on. Myönnän kyllä itse, että on vaikea ymmärtää oman äitinsä voimien (etenkin henkisten) vähenevän, kyllä sitä usein on itsekin loukkaantunut toisen vastauksista. Mutta yritä ymmärtää kuitenkin.

Vierailija
19/19 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ilmoittaa, että ei saa tulla, niin kysy #miksi" -

esim. miksi on väsynyt, voisiko joku auttaa väsymykseen, onko käynyt lääkärissä.

Minusta on jotenkin epänormaalia, että kotonaoleva ihminen ei jaksa KOKO viikonloppuna nähdä ketään...!! Meillä anoppi samanlainen ja olen sitä mieltä että on a) masentunut, b) burn out C) joku sairaus tietämättään d) vaihdevuodet ja hormonihyrräys

Olen käskenyt lääkäriin mutta jätti tutkimukset kesken.