Jättäisitko 10 vuotiaan yksin kotiin sairastamaan?
Kommentit (17)
mulla ei ole oikeutta olla pois töistä häntä hoitamassa.
MInulla ei ole tapana lintsata töistä.
Joskus myöskin jää yksin kotiin kun muu perhe käy asioilla. Kokonaista päivää ei ole koskaan ollut yksin.
Tähän asti olen aina jäänyt kotiin kun on sairastanut, viimeksi joskus viime keväänä.
MInulla ei ole tapana lintsata töistä.
10 vuotiaan hoitamiseksi. Meillä poika ei sairastellut juur ollenkaan alle 10 v, mutta sen jälkeen on ollut 3 kertaa sairaana. Jos kuumetta on ollut tosi paljon, olen ollut kotona, tai vain käväissyt töissä, mutta muten on yksin joutunut sairastamaan. Eikä kyllä ole asiaa mitenkään valitellut.
Tietysti ruoka valmiina jääkaapissa ja voihan vanhempi tehdä lyhyemmän päivän ja soitella useasti päivän mittaan. Ja lapselle voi sanoa, että äiti/isä tulee heti kotia, jos tulee hätä tai muuten huono olo, että vanhemmat on vain puhelinsoiton päässä.
Mut ap:n kysymykseen vastaukseksi. Riippuu lapsesta ja lapsen kunnosta.
Ei meiltäkään töissä lähdetä yhtään aikaisemmin. Yhdelläkin työntekijällä oli lapsi meinannut kuolla yön aikana ja makasi teholla sairaalassa. Pomo oli todella kiukkuinen myöhästymisestä ja ei puhettakaan että olisi aiemmin lähdetty pois. Päinvastoin olisi pitänyt samantien olla pitempään töissä ja korvata aamuinen poissaolotunti. Kännykkää ei saada käyttää.
Meillä on 8-vuotiaskin välillä yksin kotona sairastamassa. Ei tarvitse äitään tv:n katseluun tai pelailuun ja osaa itse lämmittää mikrolla ruokaa.
Ja äiti ei voi joka flunssan takia jäädä lapsen kanssa kotiin, koska on itse vielä koeajalla.
10v lapsiko ei osaa katsella sohvalla telkkaria.
Ei se mua tarvitse telkkarin katseluun, pelailuun tai syömiseen.
Ei meiltäkään töissä lähdetä yhtään aikaisemmin. Yhdelläkin työntekijällä oli lapsi meinannut kuolla yön aikana ja makasi teholla sairaalassa. Pomo oli todella kiukkuinen myöhästymisestä ja ei puhettakaan että olisi aiemmin lähdetty pois. Päinvastoin olisi pitänyt samantien olla pitempään töissä ja korvata aamuinen poissaolotunti. Kännykkää ei saada käyttää.
meinaan vaan että tuo työilmapiiri tai johtamiskulttuuri ei ole ihan siitä parhaimmasta päästä...
Anteeksi vaan kun täällä noin tyhmiä kyselin.
t. ap (jonka tyttö jäi yksin kotiin)
ALLE 10v lasta saat jäädä hoitamaan. Eriasia jos jostain pitkäaikaissairaudesta kyse tai saillalahoidosta.
Aika huikeaa jos voi jäädä kotiin vaikka sillä perusteella että 17-vuotiaalla on lämpöä. Vai joutuuko esimies arvioimaan tilanteen tapauskohtaisesti, mikä taas asettaa eri firmojen työntekijät kovin eri arvoiseen asemaan?
meinaan vaan että tuo työilmapiiri tai johtamiskulttuuri ei ole ihan siitä parhaimmasta päästä...
On nuhaa ja kuumetta.