7kk pureminen ja maitolakko, vinkkeja?
7-kuisemme on tehnyt ylahampaitaan (3kpl kerralla tulossa) jo pari viikkoa, sina aikana purrut rintaa, valilla syonyt normaalisti ja nyt lakkoilee kokonaan: imetys onnistuu vain unessa tai juuri heraamisen jalkeen. Iltaisin maito nokkamukissakin saa aikaan raivarit. Ongelmana on siis ensinnakin tissin pureminen ja toiseksi huoli siita, ettei juo tarpeeksi. Edes vesi ei mene nokkamukista tai tuttipullosta.
Poika on isokokoinen, oli taysimetyksella 6kk saakka. Nyt on ihastunut kovasti soseiden syomiseen, niita menee paljon (kolme ateriaa paivassa, 1,5-2dl per kerta).
Onko kellaan kokemusta vastaavasta? Onko ohimenevaa? Esikoisella oli vastaava puremis- ja lakkokausi 11kk ikaisena ja imetys loppui siihen. Haluaisin viela jatkaa jonkin aikaa imetysta.
Kommentit (2)
Olen antanut iltaisin yota vasten nestemaista Panadolia jo parin viikon ajan melkein joka ilta. En oikein haluaisi vauvaa laakita jatkuvasti, niinpa olen rajoittanut yohon, ettei herailisi hampaitaan itkemaan (minka siis tekee, jos en anna, on kokeiltu olla ilman). Vai onko turvallista antaa ohjeen mukaista annosta Panadolia monta paivaa perakkain?
Olen kokeillut myos teething creamia, puuduttavaa geelia, jota laitetaan ikeniin, mutta vauva inhoaa sen laittamista, eika silla tunnu olevan paljon vaikutusta - jos sen nyt edes saa oikeaan paikkaan laitettua.
Oletko antanut vauvalle kipulääkettä kokeeksi? Jospa se helpottaisi ikenissä tuntuvaa jomotusta, ja imeminenkin taas maistuisi :)