*ELOKUISET* vuoden loppua kohden...
Hei miten sujuu muiden elokuisten auvoisa odotus...
meillä ollaan jo tunteellisia ja itkuherkkiä, sekin että poika aloittaa päiväkodin tammikuun puolivälissä itkettää tätä äitiä, saati sitten tv tai kirjojen herkät kohdat...
oireilu on tällä kertaa paljon rajumpaa kun kahdessa aikaisemmassa odotuksessa.
väsymystä on paljon ja rajuja palelu kohtauksia. ja etova olo kaupan päälle lähes koko ajan...oksentanut en ole mutta muuten kovaa tekee, eilen testasin pahaan oloon perinteisesti jaffaa kuten vatsataudeissa ja se kyllä vei huonon olon joksikin aikaa, tosin en ajatellut ryhtyä limsan litkijäksi tässä vaiheessa...
mikään ruoka tai ruokarytmi ei muuten tunnu asiaa muuttavan, joten kestettävä vain on...
maha kuulemma näkyy jo hieman, omasta mielestäni lähinnä iltaisin turvottaa, kireimmät housut ei mene kiinni mutta suurinosa vanhoista vaatteista sopii kyllä, nyt olen parina iltana huomannut sängyssä mahallani että massu rupeaa tuntumaan, että kohta ei sitten nukuta mahallaan muutamaan kuukauteen=)
innolla odottelen ensi viikon ultraa (3.1) että näkee mitä tuolla massussa köllii, sain jossain vaiheessa ajatuksen että joskos onkin kaksi ja en pääse siitä ajatuksesta eroon ennenkuin lääkäri kertoo ihan oikeasti kuka siellä on...
mammeli ja pikkukolmonen 7+3
Kommentit (48)
Ihana lukea, että muitakin tämä alkuraskauden olemus ahistaa. Mua kans kiukuttaa ihan älyttömästi kaikki eikä tämä paisunut ja finninen ulkomuoto ainakaan paranna tilannetta.
Joku kirjoitti, että näkee unia siitä, että masuasukille tapahtuu jotain. Mä taas näen painajaisia meidän kuopuksesta, joka on nyt siis 1 v 10 kk - varmaan joku alitajuinen hämmennys ja pelko siitä, kuinka tälle " vauvalle" käy kun uusi syntyy, tai että joutuuko pikkuinen tulemaan liian pienenä isoksi. Tämä arki on ollut joululomalla näiden kahdenkin kanssa ihan kaoottista, kun ulkona sataa vaan vettä ja neljän seinän sisällä vietetyt päivät jättää tuota ylimääräistä energiaa aikas paljon.
No joo, tekis mieli vaan valittaa, joten lienee parasta puhista täällä taka-alalla :) Parempia mieliä muille!
anna ja rv 8+3
Meniköhän mulla äsken vahingossa tyhjä viesti listalle? No mitäs siitä.
Sisterlylove: Pahoittelut oikein todella ja jaksamista!!! Samaahan täällä pelkää varmaan itse kukin...
Laitoin omia tietoja just tuonne esittelypinoon, joten ei niitä tähän. Kiitokset muuten pinon kasaajalle!
Täällä on menossa muistaakseni rv. 6+0. OIreet on kaikki lieviä - mistä olen tietysti ollut hieman huolestunut. Pahoinvointia on ollut, mutta vain aamuisin, ja tosi lievää. Iltaisin sitten voisikin tyhjentää jääkaapin... Mitkään tietyt ruoka-aineet eivät ole ongelma, mitä nyt kahvi vähän inhottaa, vaikka yleensä tykkään. Kaikki suolainen taas kelpaa, varsinkin silloin iltaisin - eilen vetäisin tv:tä katsellessa puoli pakettia tuc-keksejä (paprikanmakuisia, tosi hyviä... ;-)) - ja salmiakki.
Väsymystä on ollut myös, mutta ei mitenkään hirveästi, liitoskipuja ja rintojen aristusta myös. Turvotusta on - jälleen kerran - jonkin verran, mutta melko vähän.
Meillä on neuvola 15.1. Ehkä siellä tulee hullua hurskaammaksi siitä, missä tässä oikein mennään.
Kiitos muuten siitä rooibos-tiedosta sille, joka sen kertoi! Voin siis hyvillä mielin edelleen nautiskella iltateestäni.
yt. Alma
täällä alkuraskaus on sujunut erittäin tuntuvasti..kolmatta odotan..aikasemmin tytöt 7 ja 5 vuotiaat.tulevan laskettu laskurin mukaan 1.8
yökkö olo koko ajan, ja alavatsa kivut ovat kovia...ollut koko ajan...töissä hirvittää välillä kun joudun nostelemaan todella paljon.keskenmeno pelko on jotenkin suurempi kuin ennen..en tiedä miksi.osittaina jänittää ja hermostuttaa että pääsen ultraan ja neuvolaan vasta 9.1, joten olen kuin epätiedossa koko ajan.
mutta kyllä varmaan sit helpottaa...
ei muuta kuin tsemppiä kaikille.:)
Sisterlove: voimia ja jaksamista. Syvimmät pahoitteluni tapahtuneesta!
Uuden vuoden aattoa vaan kaikille! Täällä esikoisen synttärihulinat alkaa olla ohi, viimeiset vieraat suuntas kohti kotia hetki sitten. (Oon kotoisin Satakunnasta, joten meillä oli yövieraita enemmänkin. Nyt siis asustellaan Vantaalla). No joo. Väsyttää aikalailla ja oksetus ja oksentaminen on aika hurjaa. Oon saanu oksentamisesta kyljenkin kipeeks. Ehkä pitäis hakeutua lääkäriin...
Tänään juhlitaan vuoden vaihtumista rauhallisissa merkeissä. Loma loppuu huomisen jälkeen:( En tiedä miten pystyn töissä olemaan, kun oksentelen monta kertaa päivässä.
Kiva, että meistä on tehty esittelypino. Hahmottaa mistä päin meitä elokuisten odottajia on ja miten paljon.
Nyt kaikille hyvää uutta vuotta ja hyviä vointeja!
Toivottelee JHS
SIni_2007:
Elokuisten esittely
No yriteenpä laittaa jonkinlasta esittelyä!
Keräilin tästä ketjusta, täydennelkää.Hermione-79 LA 5.8. Tampere 2.lapsi
Magdalena77 LA 7.8. 2.lapsi
Sini-2007 LA 19.8 2.lapsi
ummaliini LA 21.8.
Tirlittan-75 LA 21.8. 5.lapsi
Kummitus76 LA 21.8. Ylöjärvi 1.lapsi
Amalia-Joel LA 24.8.
HaHa78 LA 26.8. 2.lapsimammeli_x2
JHS
Kaaka
oskari04
tuulipilvi
Ticci
Mama05ja08
Tarjamamma
roosa76
anna22
sannami
peetu.t
kauralastu
kandivaihe
fernetti79
sarppa 82
Rinsessa-TinttaHeippa,
Lisäilin siis itseni listoille. Ois tosisaan kiva jos ihmiset lisäilis itsensä tonne listalle LA aikajärjestyksessä, niin sit loppuvaiheessa selkeyttää kummasti jännäämistä.=)
Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Väsymystä ja kovaa nälkää. Vatsakipuja toisinaan enemmän ja vähemmän. Viime yönä ja tänä aamuna oli oikein ikävääkin viiltävää kipua keskellä vatsaa. Liekö niitä liitoskipuja taikka kohdun kasvatus kipuja sitten. Muistelisimpa viime raskaudessakin niitä olleen aikaslailla alkumetreiltä asti.
Joulu meni kivasti. Uusi vuosi otetaan vastaan ihan kotosalla raketteja ampuen ja hyvällä ruualla herkutellen.
OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2008!-sini
Moi!
Jospa liittyisin minäkin mukaan sillai ihan salaa, hih! Positiivisen testin tein heti joulun jälkeen ja La olis ehkä 24.8 tai 31.8 tai ihan syyskuun alussa. Vkl ennen joulua oli jo tosi outo ja paha olo sekä alaselkää jomotteli...
Varasin jo ajan alkuraskauden ultraan omalta gyneltäni ja se on parin viikon päästä. Kokemusta on myös tuulimunaraskaudesta, joten saapahan sitten tietää onko tyhjää täynnä tai että josko siellä jonkun sydän sykkisi sekä tarkan lasketun ajan.
Itsestä sen verran että olen 35v kolmen lapsen (-99,-02 ja 1/07) äiti pääkaupunkiseudulta. Vaihdoin muuten nikin, kun tässä pinossa näytti jo olevan sama H -alkuinen nikki, kylläkin eri vuosiluvulla vaan. :)
Paha olo on ja närästää. Rinnat on raskaat muttei kipeet. Kahden viimesen raskauden alun iskias on vielä poissa sekä alavatsaa ei kauheasti jomota eikä turvota. Se kyllä vähän pelottaa (tm merkki).
No, toivotaan että kaikki me pysytään matkassa mukana elokuulle saakka!
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!
ajattelin samaa, mutta laiskuus iski :)