Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ELOKUISET* vuoden loppua kohden...

28.12.2007 |

Hei miten sujuu muiden elokuisten auvoisa odotus...

meillä ollaan jo tunteellisia ja itkuherkkiä, sekin että poika aloittaa päiväkodin tammikuun puolivälissä itkettää tätä äitiä, saati sitten tv tai kirjojen herkät kohdat...

oireilu on tällä kertaa paljon rajumpaa kun kahdessa aikaisemmassa odotuksessa.

väsymystä on paljon ja rajuja palelu kohtauksia. ja etova olo kaupan päälle lähes koko ajan...oksentanut en ole mutta muuten kovaa tekee, eilen testasin pahaan oloon perinteisesti jaffaa kuten vatsataudeissa ja se kyllä vei huonon olon joksikin aikaa, tosin en ajatellut ryhtyä limsan litkijäksi tässä vaiheessa...

mikään ruoka tai ruokarytmi ei muuten tunnu asiaa muuttavan, joten kestettävä vain on...

maha kuulemma näkyy jo hieman, omasta mielestäni lähinnä iltaisin turvottaa, kireimmät housut ei mene kiinni mutta suurinosa vanhoista vaatteista sopii kyllä, nyt olen parina iltana huomannut sängyssä mahallani että massu rupeaa tuntumaan, että kohta ei sitten nukuta mahallaan muutamaan kuukauteen=)

innolla odottelen ensi viikon ultraa (3.1) että näkee mitä tuolla massussa köllii, sain jossain vaiheessa ajatuksen että joskos onkin kaksi ja en pääse siitä ajatuksesta eroon ennenkuin lääkäri kertoo ihan oikeasti kuka siellä on...

mammeli ja pikkukolmonen 7+3

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat on toooosi kipeät ja väsymys ihan omaa luokkaansa, voisin nukkua koko ajan! huono olo tulee jos en syö säännölisesti...suolaista tekee enemmän meili kun makeaa.

varan maantaian neuvolan, en malta oottaa ultraa , jos siellä ei olekkaan mitään =O...toivotaan parasta...viikonloppuja kaikille

peetu ja salamatkustaja 6+3

Vierailija
22/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! En millään malta odottaa sinne asti. Mitä se ultraus maksaa, jos käy yksityisellä? Nyt menossa noin 5+2. Viikolla 7 kai näkyis jo mahd. sydämensyke. Oon niin kauhean malttamaton. Ostin jo alesta äitiysmekonkin, vaikken edes tiedä, onko masussa ketään. Ihanaa olis, jos siellä olis taas kaksoset =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 5+5 (kai) ja LA siis 26.8. Toinen lapsi tulossa, esikoinen, tyttö 2v 3kk. Rinnat on ollu tosi kipeet, liitoskipuja (?) ja kohdun kasvukipuja viime päivinä jatkuvasti. Tänäänki tuntunu siltä niinku pitkällä terävällä piikillä pistettäis keskelle alamahaa! =/ Huonoa oloa tai oksentelua ei ollu esikoisestakaan, joten toivon että pääsen yhtä helpolla tälläkin kertaa *kop kop*.=)

Pyörryttäny on ja heikottanu kauheesti. Tänäänki lähettiin alennusmyynteihin, mutta pääasiassa etsin istumapaikkaa koko reissun ajan. Neuvolaan aattelin soittaa ehkä ens viikolla (jos vakkari täti ois palannu lomiltaan sillon), koska eihän tässä mikään kiire vielä oo. Alkuraskauden ultraan haluisin varata ajan yksityiselle, mutta en tiiä miten kallista lystiä se on. Haluis vaan varmuuden, että tuolla masussa oikeesti on joku ja että sillä/niillä (!!!) on kaikki kunnossa.

Mutta pysyn linjoilla jatkossakin. Toivottavasti me elokuiset kasvatetaan joukkoamme vielä rutkasti!

Vierailija
24/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs minä varasin alkuraskauden ultran yksityiselle lääkärille ja kelakorvauksen jälkeen jääpi maksettavaksi 53 euroa. ei tuo ihan kaamea hinta kuitenkaan ole. hieman harmitti kun huomasin jo ajan varattuani että yksityisellä neuvolalla alkuraskauden ultra olisi ollut 40 euroa, mutta en viitsinyt alkaa säätämään :)

Vierailija
25/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moikka Hermione! :)

Pahoittelut sisterlylovelle, toivottavasti saatte miehen kanssa tukea toisistanne.

Mullekin iski joulupäivän iltana paha olo, juuri sopivasti kuuden täyden raskausviikon kunniaksi :) Ei okseta, mutta kuvottaa aamusta iltaan. Silti on koko ajan hirveä nälkä, vaikka ruokavalio onkin kovin suppea...

Ja väsymys on hirmuinen. Touhukas ja vähäuninen yksivuotias ei paljon anna äidille unirauhaa, kun ne ainoat päikkäritkin jäävät useimmiten alle kahteen tuntiin...

No, eiköhän se tästä. Viime raskaus oli kyllä helppo jonnekin 25+ viikoille saakka, saa nähdä miten tämä etenee.

Kandi 6+4

Vierailija
26/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös elokuisten joukkoon! Viikkoja menossa 6+2, LA 21.8. Ensimmäistä odottelemme ja ihmetys on edelleen suuri, kun oikeastaan ekalla yrityksellä tärppäsi.

Olen menossa yksityiseen ultraan 2.1. oikeastaan eniten siksi, että joudun töissä väkisin kertomaan tästä pian, mikäli kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Muutenkin salailut on mennyt vähän pieleen, kun jo jouluaattona puolison sukulaiset arvasivat... Muille ei olla kyllä kerrottu, mutta nyt on vähän syyllinen olo, kun omat vanhemmat ei tiedä.

Onko muilla kokemuksia työpaikalla kertomisesta " etuajassa" ? Vähän kauhistuttaa, jos jotain meneekin pieleen... Mutta en voi kovin kauaa viivyttää, koska joudun perumaan yhden kaukomatkan, jossa olisin vastuutehtävässä. Eikä siihen ihan tuosta vaan voi parin viikon varoitusajalla valita paikkaajaa. Ja perumaan joudun siis siksi, että jäi kaikki rokotukset ottamatta, kun tuli tämä pikku juttu!

kummitus76, rv 6+2

Vierailija
27/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitus76:

Mä jouduin jo heti alkuvaiheessa, heti plussan jälkeen kertomaan töissä (työskentelen leikkaussalissa) että olen raskaana.Pomoille vaan kerroin ja sanoin että ei saa kertoa muille vielä, mutta ei menny kuin viikko niin lähes jokainen meijän osastolta oli kuullu tai ite hoksannu että olen raskaana.

Mama ja huimat rv 6+1 :)

Vierailija
28/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys syysmammat! ilmoittaudun mukaan remmiin!

pää pyörällä viikon takaisesta plussaamisesta ja siis ensimmäinen tulossa. yllättävään saumaan tämä iloinen uutinen tuli sikäli, että olen reilun kolmen viikon päästä lähdössä reissuun intiaan peräti 7,5 viikoksi. olenko siis hullu jos lähden kehitysmaahan tässä vaihessa raskautta? viikkoja lasissa 6+0. olen tottunut ja kokenut matkailija, asunut ja pörrännyt ympäri palloa karuissakin paikoissa, mutta nyt on tietysti huoli mahan asukkaasta ja mahdollisista riskeistä. tarkoitus on olla goalla ja eteläintiassa joogaamassa ja mukaan on lähdössä oma mies (tosin vain puoleksi aikaa) ja muutama muu sukulainen ja ystävä. yksin siis ei todellakaan tarvitse reissata. onko tää ihan hirvee riski? asetanko mä itseni ja mahan vaaraan jos lähden?lähtöajankohtana olisin noin kymmenellä raskausviikolla eli periatteessa " riskialtein" aika olisi ohi. toisaalta voisin yrittää vaikka aikaistaa paluulentoa parilla viikolla. jos perun kokonaan en saa latin latia takaisin ja mies on lähdössä joka tapauksessa...mieli vaihtelee kokoajan! toisaalta olisi ihan rentoutua palmunalla, relata ja joogata lämmössä mahan kanssa ja palata kotosuomeen vasta talven jälkeen.

neuvolasta en ole vielä saanut aikaa, kun ihmiset lomailee, mutta yritän ensi viikolla uudemman kerran. rokotuksetkin vähän huolestuttaa. kaikki muut mulla on mut jäykkäkouristuksen vahvistuspiikistä en ole satavarma. googlettamalla olen saanut ristiriitaista tietoa eli saako niitä piikkejä ottaa raskaan vai ei? niin ja siis raskausaika on tähän asti sujunut tosi hyvin. olen ihan elämäni kunnossa, mitä nyt pientä mahan nipistelyä on tuntunut. mitään pahoinvointeja, heikotuksia tai ällötyksiä mulla ei ole ollut. rinnat on piukeet ja arat ei juuri muuta. enhän mä siis oloe vielä edes kunnolla tajunnut että tuolla masussa pikku papu kasvaa...

olenko mä vuosituhannen itsekkäin ja hurjapäisin mutsi jos edes harkitsen tälläistä reissua? antakaa palaa sensuroimatta fiiliksiänne.

hyviä vointeja ja iloa kaikille!

Vierailija
29/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kanssa elokuisten joukkoon. :)

Toista odotellaan, ainakin toivottavasti. Esikoinen täyttää kohta 10kk:ta:) En halua isoa ikä eroa että on paremmin seuraa toisilleen vaikka äippä onkin kovilla ainakin ensimmäisen puoli vuotta:)

Väsymystä ja huimausta täälläkin. Mielitekoja myös ja alavatsan ' kipuja' +jatkuva vessahätä. Viime odotuksessa ei ilmennyt kun väsymystä ja rintojen aristusta+samoilla viikoilla jatkuvaa vessassa ramppaamista.

Rv 6+6, Toivoen että kaikki on ok. Neuvola 16.1

Vierailija
30/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heissan!

sun varmaan kannattaa varata aika neuvolalääkärille ja kysellä rokotuksista :) itse en kyllä näkisi ongelmaa siinä että lähtee raskaana reissuun :) ei raskaus ole mikään vammauttava sairaus minkä vuoksi pitäis kotona ähöttää ja lapsia syntyy siellä Intiassakin niin raskaus on heillekkin ihan tuttu asia. Ainahan sitä ajattelee että entä jos jotakin tapahtuu, mutta ei niitä tapahtumia onneksi kukaan tiedä etukäteen, turhakai sitä on jossitella. Juttele tosiaan neukkulääkärin kans :)

Itse tulin juuri Thaimaasta enkä onneksi jättänyt reissua väliin :)

ummaliini RV 6+3

Vierailija
31/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaan menosta: kyllä mä ainakin lähtisin! Pitää vaan vähän katsoa mitä suuhunsa pistää. Eiköhän ne rokotukset järjesty. Ja jos on mieskin mukana, niin ei tarvitse yksinään selviytyä, jos tulee jotain lääkäriä vaativaa vaivaa. Intia ei ehkä ole tunnettu hygieniasta, mutta osin maassa maan tavalla, ja tietysti kotimaiset suositukset huomioiden. On kuitenkin hyvä muistaa, että ruokasuosituksetkin vaihtelevat huomattavasti maittain. Ei kovin monessa muussa maassa esimerkiksi anneta odottajan juoda kahvia :)

Mä kerroin esikoista odottaessa töissä jo varmaan joskus 6-7 viikkojen paikkeilla, kun pelkäsin keskenmenoa, ja ajattelin, että sitten ainakin kaikki saisi tietää. Aluksi kerroin vain esimiehelle, mut varmaan jo ekojen sydänäänten kuulemisen jälkeen kaikki työkaveritkin tiesi :) Silloin ajattelin, että mitä sitä turhia salailemaan. Nyt olen kertonut jo aika monelle tutulle & äitikaverille, mutta sukulaisista tietävät vasta mun vanhemmat. Appivanhemmille yritetään kertoa vasta, kun ollaan kuultu sydänäänet (anoppi on niin hölö, että kertoo välittömästi ainakin neljälle ihmiselle, joista ainakin pari kertoo eteenpäin...), eli joskus rv10-12.

Kandi 6+5

Vierailija
32/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällötys näköjään jatkuu illasta aamuun ja aamusta iltaan! Tuntuu, että kokoajan pitää olla tunkemassa jotain suuhunsa, että jaksaa olla. Eilen sitten laskeskelin tota la:a, nii mun synnytyksen jälkeisten menkkojen kummallisten kiertojen mukaan, se voi olla joko 24. tai 31. päivä. Pitää siis ventata ultraa, jossa la vahvistuu.

Huomasin tossa, että Madgaleenalla ja Sarpalla on kans vuonna 07 syntyneet lapsoset. Eli en olekkaan ainoa, jolla tulee suhteellisen pieni ikäero lapsosten välillä, mutta melko lyhyt se meille ainakin tulee - reilu vuosi :)

Me ei olla vielä kerrottu juuri kelleen, paitsi nuorimmaisen kummitädille sekä veljenvaimolle. Omille lapsillemme ja vanhemmille kerrotaan varmaan vasta vko 12 jälkeen, koska km takana just vkolla 12, päivää ennen ekaa ultraa.

Fernetti: Jos olisin sinä, niin kyllä lähtisin sinne Intiaan (mun toiveena ois joskus päästä käymään siellä:), hommaisin vain kaikki rokotukset kuntoon, kattelisin mitä söisin ja nii edasin. Ootus on kuitenkin vielä melko alussa reissusi aikoihin, joten lentomatkatkaan eivät oo ongelma. Ei muutako reissuun vaan, etkä ole mikään itsekäs. Nythän se kannattaakin vielä reissata, ennen vauvan syntymistä :)

Nyt taas kyselen ton esittelypinon perään - onko sitä vielä pystytetty? Jos ei, nii nakataanko sellanen pystyyn, nii saahaan tietää ketä täällä on ja mistäpäin, la:t ja nii ees päin? :)

-Amalia-Joel-

Vierailija
33/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois laulella että lumipallona luokses aina pompin sillä on tosiaan pallo olo ;( . Matkaan lähdemme mekin Tiistaina ja suuntana Egypti.

Lääkärin kanssa juttelin että nestettä nestettä ja tosiaan pitää katsoa mitä suuhunsa laittaa siilä ei kroppa varmaan pidä tässä vaiheessa mistään rajusta ripulitaudista ja mitään lääkkeitä ei oikein kannata ottaa. Tosta pahoinvoinnista, mulle se iskee aina iltaisin ja aamut on ihan o.k.

t.rv 7+1

Vierailija
34/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisterlylove: Pahoitteluni teille molemmille ja *iso halaus*. Voimia sinulle ja parempaa uutta vuotta.

Heippa!

Mulla on vähän jäänyt lohövaihde päälle. Tosin syitä siihen onkin. Jouluaatto kun meni mahataudin kourissa ja muutenkin joka toinen aamu alkaa kovalla oksentamisella. Niinä päivinä pahaolo ei anna yhtään armoa ja olo on muutenkin ikävän turvonnut ja finninen. Nyt jo pientä inhotusta tähän lihonneelta näyttävään olemukseen (näytän vielä kaiken lisäksi hyvin kalpealta ja multa onkin kyselty olenko sairaana). Eli näytän siltä kuin olisin yhtäkkiä lihonnut 10 kiloa, vaikka vaaka ei sitä kerrokaan. Onko muilla vastaavaa?

Äippähousut on ollut käytössä jo parisen viikkoa kun kaikki muu kiristää ja puristaa. Tiputtelu loppui, mutta pelko ei ole jättänyt rauhaan. Joka yö näen unta, että masuasukille jotain kamalaa tapahtuu. Alkava vuosi ahdistaa jaksamisen vuoksi. Kalenteri täyttyy yli 12 tuntisista työpäivistä ja perheen kanssakin pitäisi jaksaa olla.

Anteeksi, tämä oli oikein päivän valitus, mutta helpotti!

Mukavaa uutta vuotta!

Tintta rv 9+1 " uupuneena"

Mulla neuvolan lääkäri nyt tulevana torstaina. Vähän jännittää:)

Vierailija
35/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvottaa ja paisuttaa, itsellä on päällä sellainen rumaläskimooses olo.

tuntuu että mahaa näkyy jo kauhean suurena, ja muutenkin turvonnut olo tekee liikkumisen ja olemisen tukalaksi. hiukset rasvoittuu ja naama kukkii, oikeinkin hehkeä odottaja=)

vaikea olo tuo myös kärttyisyyden ilmaan ja nyt jo huono omatunto siitä että tiuskin miehelle ja lapsille...minun piti tällä kertaa olla vahvempi ja parempi eikä kiukutella muille ilman syytä....ja eikai se heidän syy ole että minulla on väsynyt ja vaikea olo...tai ehkä vähän voisi laittaa miehen syyksi;)

meillä menee vielä päälle omat housut, kun osuvat mahan alle, kyllähän nekin välillä puristaa mutta käyvät vielä, mikä on hyvä sillä äippähousuja ei vielä ole..yhdet tilasin ja palautin kun olivat liian lyhyet, ja ensi viikolla olisi tarkoitus metsästää jostain kivoja housuja odotuksen ajaksi....

Kandille moi! oltiin aiemmin opiskelijoissa molemmat kuumeilemassa, minä sittemmin vaihdoin nikkiä ettei naama ole väärissä piireissä niin tunnettu ja kaikki tutut tiedä asioita ennenkuin annetaan heille lupa=)

mammeli 7+5

Vierailija
36/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että luotettavin mielin voi lähteä kunhan ei ihan katukaupasta intiassa syö, ja tarkistaa nuo rokotusasiat, raskauden aikana ei suositella rokotuksia otettavaksi mutta jotkin rokotukset on mahdollista ottaa jos tarve erittäin suuri...niiden kanssa kuitenkin suosittelen harkitsemaan mikä on tarpeen ja mikä ei ja keskustelemaan asian tuntevan lääkärin kanssa. soita vaikka rokotustutkimuskeskukseen ja kysy niiden asiantuntijoilta tarvitsemistasi rokotuksista...

ihanaahan tuo matkustaminen olisi, minuakin veri vetää ulkomaille, tilipussi ei vain taida antaa periksi...

Vierailija
37/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yriteenpä laittaa jonkinlasta esittelyä!

Keräilin tästä ketjusta, täydennelkää.

Hermione-79 LA 5.8. Tampere 2.lapsi

Magdalena77 LA 7.8. 2.lapsi

ummaliini LA 21.8.

Kummitus76 LA 21.8. Ylöjärvi 1.lapsi

Amalia-Joel LA 24.8.

HaHa78 LA 26.8. 2.lapsi

mammeli_x2

JHS

Kaaka

oskari04

tuulipilvi

Ticci

Mama05ja08

Tarjamamma

roosa76

anna22

sannami

peetu.t

kauralastu

kandivaihe

fernetti79

sarppa 82

Rinsessa-Tintta

Vierailija
38/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuisten esittely

No yriteenpä laittaa jonkinlasta esittelyä!

Keräilin tästä ketjusta, täydennelkää.

Sini-2007 LA 19.8 2.lapsi

ummaliini LA 21.8.

Amalia-Joel LA 24.8.

HaHa78 LA 26.8. 2.lapsi

mammeli_x2

JHS

Kaaka

oskari04

tuulipilvi

Ticci

Mama05ja08

Tarjamamma

roosa76

anna22

sannami

peetu.t

kauralastu

kandivaihe

fernetti79

sarppa 82

Rinsessa-Tintta

Heippa,

Lisäilin siis itseni listoille. Ois tosisaan kiva jos ihmiset lisäilis itsensä tonne listalle LA aikajärjestyksessä, niin sit loppuvaiheessa selkeyttää kummasti jännäämistä.=)

Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Väsymystä ja kovaa nälkää. Vatsakipuja toisinaan enemmän ja vähemmän. Viime yönä ja tänä aamuna oli oikein ikävääkin viiltävää kipua keskellä vatsaa. Liekö niitä liitoskipuja taikka kohdun kasvatus kipuja sitten. Muistelisimpa viime raskaudessakin niitä olleen aikaslailla alkumetreiltä asti.

Joulu meni kivasti. Uusi vuosi otetaan vastaan ihan kotosalla raketteja ampuen ja hyvällä ruualla herkutellen.

OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2008!

-sini

Vierailija
39/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaaka LA 16.8 Espoo 3. lapsi

Sini-2007 LA 19.8 2.lapsi

ummaliini LA 21.8.

Amalia-Joel LA 24.8.

HaHa78 LA 26.8. 2.lapsi

mammeli_x2

JHS

oskari04

tuulipilvi

Ticci

Mama05ja08

Tarjamamma

roosa76

anna22

sannami

peetu.t

kauralastu

kandivaihe

fernetti79

sarppa 82

Rinsessa-Tintta

Vierailija
40/48 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkasin oman pinon noille esittelyille, löytyy helpommin ja nopeesti :) Venyy muuten nää viikkopinot melkosen kohtuuttomiksi ja sekaviksi, jos esittelyt samassa. Toivottavasti ketään ei haittaa, ko " otin valtuudet" omiin nimiin ja tein alotuksen tohon esittelypinoon.

AJ