Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko maailman ainut nainen, joka vihaa shoppailua?

Vierailija
27.12.2007 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti vaatteiden ostaminen on epämiellyttävää. Kuka nauttii jossain sovituskopissa vaatteiden pukemisesta ja riisumisesta ja taas pukemisesta ja riisumisesta.

Vierailija
2/24 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siks mul ei koskaan uusii vatteita ookkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn ostamassa joskus vaatteita, koska pakkohan niitä on hankkia. Mutta viime aikoina oon yhä enemmän tilannut postimyynnistä ja netistä.

En kyllä muista iässäni lähteneeni keskustaan tarkoituksena vain kierrellä ja katsella, ja mahdollisesti ostaa, jos jotain kivaa tulee vastaan. Minusta sellainen on täyttä ajanhukkaa. Aina olen mennyt etsimään jotain tiettyä, esim. uutta talvitakkia, koska vanhassa tulee kylmä. Ja sillä reissulla se takki myös ostetaan.

Olen kyllä huomannut, että monilla ihmisillä on viehätys hiplailla ja ihastella erilaisia vaatekappaleita. Mutta minä en sitä viehätystä tunne. Saatan kyllä joskus poiketa jossain vaateliikkeessä, kun kävelen ohi käytyäni esim. kirjakaupassa. Mutta en koskaan lähde kaupungille ilman, että minulla on jokin hankinta tehtävänä, joka on juuri sinä päivänä pakko saada hankittua.

En myöskään shoppaile esim. joululahjoja, vaan minulla on mietittynä mitä ostan ja mistä sitä saa, ja sitten käyn hakemassa ne lahjat sieltä. Siinä vaiheessa ei enää katsella yhtään mitään.

Vierailija
4/24 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää koko touhua ja eipä todellakaan tule hankittua heräteostoksia tms

Vierailija
5/24 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tulee jano, ja seuraavaksi kusihätä. Ja kaiken lisäksi tukka on kohta kuin variksenpelättimellä.

Vierailija
6/24 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarvitsen tai haluan jotain tiettyä, juoksen kaupat läpi kunnes löydän etsimäni tai kyllästyn.

Vierailija
7/24 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytää jotakin...!

Eli esim. uudet farkut, kengt, juhlavaatteet tmv. -mitä tahansa-

Olen töissä keskustassa, joten " työmatkani" varrella voi kävellä (ja usein kävelenkin) vaatekauppojen ymv. läpi. En siis etsi mitään, tai erityisemmin käy tankoja läpi. Menen päivällä töihin, eli kaupoissa ei ole edes ruuhkaa, eli ei jonoja osvitukseen tmv:)

JOS läpikulkumatkalla näen kivan vaatteen/kengät, menen ja sovitan, jos on kiva ostan. Näin vaatekaappi pysyy ilman sen kummempia shoppailuja jokseenkin ok kunnossa.

Mutta auta armias jos on PAKKO löytää jotain vaatetta, niin sitä ei löydy, vaikka useampana päivänä tuntitolkulla kaupoissa pyörisi:(

Olen siis eräänlainen heräteostaja, ostan kun jotain kivaa näen. Mutta en NAUTI kaupoissa hengailusta.

Vierailija
8/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa hiplailla vaatteita tuntikausia ja kokeilla niitä jne...

Kun tarvitsen jotain, menen kauppaan ja ostan sen ja se on siinä.

Vierailija
9/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan shoppailua. Sinne vaan pitää mennä oikealla asenteella. Ensinnäkin täytyy mennä yksin ja täytyy olla koko päivä aikaa. Sitten täytyy istahtaa lounaalle ja kahvilaan ainakin parin tunnin välein, lukea kirjaa tai lehteä ja nautiskella rauhassa. Eikä saa olla stressiä ostaa mitään. Täytyy ehtiä käymään kaupungin kaikki kaupat kerran läpi ennen kuin tekee ostopäätöksen yhtään mistään (ellei joku täydellinen löytö tule eteen). Erityisen kivaa on käydä hienostoputiikeissa sovittamassa kalliita kolttuja, joihin ei olisi ikinä varaa...

Vierailija
10/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaatteita katselemalla.

Vierailija
11/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on siistit vaatteet päällä...?;)

Ja en tarkoita sillä viimeisen muodin mukaisia vaatteita, mutta hieman jotkut kyllä voisivat katsoa mitä päälleen laittavat!

Kuljen bussilla töihin, ja joskus lähes itkettää joidenkin asuvalinnat. On niin epäistuvia vaatteita, värejä jotka eivät lainkaa sovi ko. ihmiselle. Ja niin kummallisia yhdistelmiä (tyyliin joskus muodissa hetken olleet kiiltonahkanilkkurit, suorat housut, laskettelutakki, ja käsityöläisen tekemä " hieman erikoinen mutta hieno" huopahattu) jossa vaatteet eivät lainkaan ole samaa sarjaa.

Ja itsekkin vihaan shoppailua, mutta parempi nähdä sen verran vaivaa, että hieman katsoo mitä kaupasta ostaa. Itse suosin klassisen ajattomia malleja takeissa, kengät ovat laadukasta nahkaa ja kauniita mutta ajattoman mallisia, housuja sovitan useampia, että löydän hyvin istuvat, ja tumput ymv. ostan ulkovaatteisiin sopiviksi.

...Suosin hyvin pitkälle mustaa väriä, toki joskus beigeä/valkoista löytyy myös;)

Vierailija
12/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ahdista toisten pukeutuminen.........

Vierailija
13/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten huomioon ottamista...

Vierailija
14/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulos lähtiessä on hyvä katsoa mitä päälleen laittaa. Jos menee lenkille tai lähikauppaan, vaatteilla ei ole väliä. Mutta kerran olin hautajaisissa, jossa oli vainajan ammatin vuoksi paikalla aika arvovaltaistakin väkeä. Suurin osa oli asiallisesti pukeutuneita, mutta eräs perhe tuli kirkkaissa toppatakeissa paikalle, miehen piti vielä olla kantajana, no ei sitten ollut.

Vierailija
15/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä et varmaan saanut unta sen takia seuraavana yönä.

Vierailija
16/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikävää jos olen ainoa, jonka mielestä pitää pukeutua tilanteen mukaan. Menisittekö todella vaikkapa ystävänne häihin omassa valkoisessa hääpuvussanne? Tai ettekö loukkantuisi/olisi loukkantuneet, jos kaasonne seisoisi/olisi seisonut alttarin vieressä omassa vanhassa hääpuvussaan?

20

Vierailija
17/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuta mielessä kuin kytätä ihmisten vaatteita.

Mutta itse kukin sen mukaan, mikä on itselle tärkeintä.

Vierailija
18/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa kaupungilla tai juhlissa vanhempia ihmisiä, heillä on aina siistit vaatteet päällä.

Lähi Siwaan voi mennä vaikka aamutakissa, mutta juhliin pukeudutaan kunnolla. Tämä kasvatus kannattaa aloittaa jo lapsena. Lapsille ei toki pukua pidä päälle laittaa, mutta siistit vaatteet, ei mitään Muumi college-pukua.

Miksi vaatteita tehdään eri tarkoituksiin, jos joka paikkaan voi verkkareissa ja lenkkareissa mennä? On hölmöä lähteä hiihtämään pillifarkuissa ja villakangastakissa, toppa-asu parempi ladulle. Mutta jos lähtee hyvään ravintolaan syömään, niin miksi valita sinne asuksi toppapuku ja monot?

Nuorissa on tulevaisuus, heihin uskon. Vielä kymmenen vuotta sitten kun kävi iltaa istumassa, monella oli farkut ja t-paita tai huppari päällä. Nykyään nuoret ovat (myös miehet!) panostaneet ulkonäköönsä, eli vaatteena ei ole verkkapuku ja hiuksetkin on nätisti laitettu ravintola iltaa varten.

Vierailija
19/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeellistä.

Vierailija
20/24 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan shoppailua, silloin kun se on pakkotilanne. Näin käy usein talvitakkien, juhlavaatteiden ja kenkien kohdalla. Muita vaatteita en joudu yleensä etsimällä etsimään, koska niitä tarttuu mukaan helpommin tällaisilla spontaaneilla ostosreissuilla.

Vierailija:

JOS läpikulkumatkalla näen kivan vaatteen/kengät, menen ja sovitan, jos on kiva ostan. Näin vaatekaappi pysyy ilman sen kummempia shoppailuja jokseenkin ok kunnossa.

Mutta auta armias jos on PAKKO löytää jotain vaatetta, niin sitä ei löydy, vaikka useampana päivänä tuntitolkulla kaupoissa pyörisi:(

Olen siis eräänlainen heräteostaja, ostan kun jotain kivaa näen. Mutta en NAUTI kaupoissa hengailusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän