Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäreille hieman hymy-koulutusta, kiitos!

Vierailija
12.12.2007 |

Ongelmaa esiintyy erityisesti keski-ikäisillä naislääkäreillä. Etäisyyttä, kylmyyttä, tietojen panttaamista. Taas eilen, kuten ennenkin, huomasin, että jos et kysy niin et saa tietää. Outoa, että asiakkaan pitäisi itse tietää tietyistä lääkkeistä tietyt asiat ja jos ei tiedä, ei lääkärikään kerro.

Aika epämääräistä tekstiä, mutta ehkä joku ymmärsi. Olin eilen siis gynellä ehkäisyasioista keskustelemassa. Minulla on paljon kysymyksiä ja niitä mielestäni saa olla, olen myös hermostuksissani astetta puheliaampi kuin normaalisti. En kuitenkaan keskeytä lääkäriä kysymyksilläni tai ole mielestäni muutenkaan rasittava tms. Haluan vaan tietää nämä ja nämä asiat tietystä lääkkeestä. Ihmetyttää kovasti sellainen, että asiakas halutaan heti ovesta pihalle, kun on resepti lyöty kouraan. Nyt olen ihan iloinen, kun kysyin tietyistä asioista, vaikka minusta yritettiin selvästikin selvitä nopeasti, koska jos en olisi kysynyt, olisi ehkäisyteho ollut vaarassa laskea matalaksi.

Epäselvää tekstiä? Ehkä. Mutta missä ovat kaikki rempseät ja ihmisläheiset lääkärit? Vähän pilkettä silmäkulmaan, kiitos, vaikka ei hauskalla asialla ollakaan liikeellä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta ollenkaan pahalta jos lääkäri hymyilee leveästi suu korvissa. Jää kuolevallekin parempi mieli. Voihan se jopa purskahtaa nauruun.

Vierailija
2/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmetyttää kovasti sellainen, että asiakas halutaan heti ovesta pihalle, kun on resepti lyöty kouraan.

Ihan selkeesti lääkärillä on ollut tajuton kiire/väsymys tms. Varsinkin yleisellä puolella tuo on tosi ymmärrettävää. Sitten vois vähän ihmetellä, jos yksityisellä tulis tuollaista käytöstä, sillä se karkoittaisi pian maksavat asiakkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma lääkärimme on sellainen, että eilenkin, kun kävimme allergisen poikavauvani kanssa vastaanotolla, sanoi hymyssä suin, että ei tässä auta muu kuin laittaa lähete erikoislääkärille. Eipä kuulostanut ollenkaan niin pahalta, kuin jos sama asia olisi todettu kuin se olisi joku kuoleman vakava asia.

Vierailija
4/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkö lääkärit olekaan PALVELUAMMATISSA kuten hoitajat - heilähän vaadittiin kaikenlaista juuri tuohon argumenttiin vedoten. Itse ole ap:n kanssa täsmälleen samaa mieltä, hymy on ilmainen ja jos ei siihen pysty, kohtelias on kuitenkin oltava. Sosiaalisissa taidoissa on monilla lääkäreillä parantamisen varaa, vaikka todellisiä helmiä löytyy tietysti tuostakin ammattikunnasta.

Vierailija:

Vierailija:

Ihmetyttää kovasti sellainen, että asiakas halutaan heti ovesta pihalle, kun on resepti lyöty kouraan.

Ihan selkeesti lääkärillä on ollut tajuton kiire/väsymys tms. Varsinkin yleisellä puolella tuo on tosi ymmärrettävää. Sitten vois vähän ihmetellä, jos yksityisellä tulis tuollaista käytöstä, sillä se karkoittaisi pian maksavat asiakkaat.

Vierailija
5/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavat asiat sanotaan vakavasti, ei mitään " olet hiv-positiivinen" ja hymy perään. Itse olen kuitenkin asiakaspalveluammatissa ja on tullut huomattua, että yllättävän monella ihmisellä riittää huumorintajua. Asiat sujuvat jouhevasti, kun ei tarvitse ihan tuppisuuna seisoskella.

Mutta joku ymmärsi, kiitos siitä. :)

ap

Vierailija
6/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(yleensä 20 tai 30 min). Kysymyksiä saa toki esittää, mutta puheripuliset potilaat täytyy yksinkertaisesti ohjata ulos.

Vierailija
7/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori sori, nopeasti kuin kirjoittaa niin tulee kaikenmaailman ajatusvirheitä ja kirjoituskömmähdyksiä. :)

" jos en olisi kysynyt, olisi ehkäisyteho ollut vaarassa laskea matalaksi."

--> Tällä tarkoitin siis sitä, että tästä ehkäisyvalmisteesta pitää tietää asia X, jotta valmiste toimii niin kuin on tarkoitettu. Lääkäri ei tätä kuitenkaan kertonut ja jos en olisi valmiiksi tietänyt (ja vielä varmistanut), niin olisi voinut käydä huonosti ehkäisyn kannalta.

Mikä tappaa nuoren lääkärin innon? Pitkät päivystykset ja alkoholisoituneet potilaat?

ap

Vierailija
8/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun kotiin lähdetään kuitenkin sovittuun aikaan, joten aikataulu täytyy jossain kohdin yrittää kiriä kiinni.

t. 10

Vierailija
9/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keskenmenon aika myöhäisillä viikoilla. Olin just käynyt ultrassa, jossa sykettä ei löydetty. Terkkari ei ollut kuitenkaan varma asiasta ja menin lääkärille, joka laittoi lähetteen keskussairaalaan sisäkautta tehtävään ultraan, jossa tilanne vielä varmistettiin (vaikka varma periaatteessa jo olikin). Kysyin hädissäni lähetettä antavalta lääkäriltä, että onko tämä nyt kuinka varma, että vauva on menetetty? Lääkäri (joka siihen asti oli ollut naama totisena) hymyili leveästi ja sanoi " kyllä voi sanoa, että se todennäköisesti on menetetty." Ja hymyili vielä kauniisti kun lähdinkin. En tiedä, mitä hänen päässä liikkui, mutta hymy oli kyllä kaikkea muuta kuin sopiva tuohon tilanteeseen.