Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUUTOnetistä, kuka tietää?

Vierailija
27.12.2007 |

Oisko täällä jollain kokemusta huutonetistä? Myytkö tavaraa paljon sitäkautta? omiako? milloin kuvailet tuotteet, onko hidasta? Paljonko tienaat huutonetin kautta kuukaudessa? itsellä kahden tytön vaatteita ja leluja paljonkin, tuntuu että joka paikka pursuaa kaikkea :( täälläpäin lopetettiin yksi suosittu kirpputori, jolla aikasemmin kävin, mut ei enää paikkaa minne mennä myymään. Kuka osaisi neuvoa??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaan silloin, kun ehdin, mikä yleensä tarkoittaa ilta/yöaikaa, kun muksut ovat nukkumassa. Esikoinen nukkuu enää harvoin päiväunet, joten päivällä en ehdi räpsiä kuvia.

Viimeisen puolentoista kuukauden aikana olen tienannut n. 700 euroa.

Vierailija
2/7 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen lasten vaatteita paketteina.

Kuvaaminen on työlästä ja paketin teko nettiin suht. hidasta. Siksi myyn mielelläni kerralla enemmän.

Yleensä pesen ja silitän vaatteet ja sitten kuvaan ne samalla kertaa ja laitan myyntiin.

En tienaa merkittäviä summia enkä siihen edes pyri, ennemminkin pyrin saamaan vaatteet kiertoon pois nurkista ja olemaan reilu myyjä.

Itse karsastan ostajana " ammattimyyjiä" tyyliin SUPERIHQU IHANA otsikossa tai hirveästi jotain bling blingiä ilmoituksessa, hirveä määrä vaatemerkkejä " hakusanoina" ja " katsothan myös muut kohteeni.

Toisaalta minulla on pari nimimerkkiä joiden vaatteita vähän kyttään, sieltä tulee yleensä hyviä merkkituotteita myyntiin lähes käyttämättömänä - niistä joutuu kyllä maksamaan myös kunnon hinnan, mutta yhdelläkin useimmat vaatteet on ostettu ulkomailta eikä niitä merkkejä edes kunnolla saa Suomesta (Petit Patapon, Osh Kosh jne.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lasta on ja aina välillä innostun laittamaan pieneksi jääneitä vaatteita ja lastentarvikkeita myyntiin.

Vierailija
4/7 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kolme lasta on ja aina välillä innostun laittamaan pieneksi jääneitä vaatteita ja lastentarvikkeita myyntiin.

niin, siis aina välillä laitan isommat satsit myyntiin ja sitten kun olen taas pyöritellyt aikani sitä rumbaa niin kyllästyn enkä laita mitään vähään aikaan kunnes taas innostun ;)

minä en kyllä ole tienannut lähellekään satoja euroja edes parhaimpina kuukausina. yleensä tienestit on pyörineet siinä 30-60e kieppevillä per kk, jos on ollut jotain erikoisempaa kuten ulkohaalareita tms. niin sitten on saattanut mennä yli satasen. jos meinaa tienata satoja euroja per kk niin siinä saa ihan oikeasti olla kymmeniä ellei satoja kohteita kerrallaan huudettavana. tai sitten täytyy olla jotain tosi erikoista ja haluttua tavaraa.

reimateceistä, gore-tex-kengistä ym. ulkovaatteista maksetaan hyvin, samoin joistain tietyistä lastenvaatemerkeistä tai -sarjoista (esim. bamse). mutta jos on jotain perushenkkamaukkaa, tuttaa, lindexiä, markettivaatteista puhumattakaan, niin ei niistä kukaan maksa euroa kahta enempää.

toisaalta tuo hinnanmuodostus on hyvin mystinen juttu. joskus näkee vaatepaketteja, joissa on minun mielestäni hirveitä kulahtaneita ja reikäisiä riepuja, joita en itse ottaisi edes ilmaiseksi. ja silti porukat huutelee niitä innoissaan ja maksavat monta kymmentä egeä niistä??? joskus tuntuu, että reikäiset menee paremmalla hinnalla kaupaksi kuin ehjät ja hyväkuntoiset vaatteet...

itse olen ostellut lapsille huutiksesta lähinnä urheiluvälineitä kuten monoja, luistimia ym. ja kumisaappaita. huonekalujakin olen ostellut sieltä, tykkään vanhoista mööpeleistä ja niitä löytyy hienosti huutiksesta.

Vierailija
5/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteiden uusiminen käy sitten jatkossa nopeasti.

Itse myyn lastenvaatteita yksittäin (niin niistä saa paremman hinnan kuin pakettina myyden), ja lisäksi myyn kaikenlaista turhaa nurkkiin kertynyttä.

Viimeisten kahden kk:n aikana katsoin juuri myyneeni 180 euron arvosta. Joskus menee enemmän, riippuen siitä miten on tavaraa huudettavana. Kun yksi vaatekoko jää pieneksi ja pistän sen myyntiin, menee suurin osa 1-3 huutokierroksella kaupan. Lähes kaikki menee loppujen lopuksi kaupan. AIkuisten vaatteet ei kyllä mene, vaikka pilkkahintaan myisi.

Vierailija
6/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa myydyistä vaatteista ovat tosin olleet äitiysvaatteita, mutta esim. S-M kokoisia miesten vaatteita on mennyt.

Vierailija
7/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vaatteet menevät mielestäni kohtuullisen hyvin kaupaksi, varsinkaan jos ei ajattele, että pyrkii maksimoimaan kunkin yksittäisen vaatteen tuoton. Mä en ole juuri lasten vaatteita myynyt yksittäisiä vaatteita lukuunottamatta, kun mun mielestä on kivempi kierrättää ystäväpiirissä.

Mielestäni myös kuvaaminen ja postitus on kohtuullinen riesa.

Omia vaatteitani olen myynyt. Niissä tuntuu menevän parhaiten sellaiset reilu parikymppisten hyvät merkit tyyppiä Dieselin farkut. Mulla on joitakin Ivana Helsingin vaatteita ollut ja niistä on saanut todella hyviä hintoja. Sen sijaan joku Esprit-tyyppinen peruskama ei mene kaupaksi, helpompi lahjoittaa vaikka lähetyskirpputorille. Yllättäen myöskään mitkään arvokkaammat työvaatteet eivät mene kaupaksi. Mulla on ollut myynnissä esimerkiksi Andiatan jakkupukuja, ei ole menekkiä. Niitä kantsii myydä jossain Ruuturouvassa tai vastaavassa tai sitten vain kylmästi lahjoittaa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi