Painontunteesta;osaisiko kukaan auttaa?
Tiedän kyllä että kaikki on yksilöllistä eikä patenttivastauksia ole mutta kysynpä siltikin;)
Tänään siis tasan rv 28 ja kolmas raskaus.Itselläni on todella supistusherkkä kohtu ja jouduinkin jo kerran sairaalalepoon kun viikolla 25 oli kohdun sisäsuu alkanut aueta.Tilanne rauhoittui ja sisäsuu sulkeutui + kiinniolevaa kanaa oli ultralla mitattuna yli 4cm.Nyt viime aikoina vauva tuntuu olevan vain tosi matalalla.Hän nyrkkeilee ja puskee päällään kohdunsuulle ja virtsarakkoon, mikä lisää ennestään supistuksia.Lisäksi tunnen epämääräistä painontunnetta erityisesti silloin kun vauva puskee päällään.
Pitäisikö siis olla tästä extra huolissaan kun tilanne oli 2 viikkoa sitten noin hyvä?Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta painontunteesta?
Itselläni on lääkäriaika vasta viikon kuluttua enkä tiedä mitä tehdä:(
Kommentit (2)
Kolmas mullakin ja tasan 28 tänään!!!
Ihan hirveästi mulla ei supistele, mutta reilu viikko sitten olin sormelle auki ja kohdunkaula miltei kadonnut, mutta en vielä ultraan päässyt. Nyt tuntuu siltä että vauva on tosi alhaalla, äsken kaupassakin ollessa jännitin koko ajan lantiopohjan lihaksia, kun muuten tuntuisi vauva olevan niin kovin alhaalla. Samoin mulla nyrkkeilee tuonne nivusiin ja potkutkin tuntuu vain navan seutuvilla, ei ylempänä. Kävin jo tuolla keskospuolella lohduttautumassa, että on niitä 28 viikkoisia hengissä...
Nämä tuntemukset ja painon tunne ovat tuttuja jo edellisestä raskaudesta, mutta ei vielä näin aikaisessa vaiheessa. Tosin täytyy sanoa että vaikka viimeksi pelättiin ennenaikaisuutta niin yli meni että heilahti, kokonaista 17 päivää.
Tämä nyt on tällaista mutu-juttua, mutta uskoisin että niin kauan kun sulla ei ole kovin rajuja supistuksia niin voit rauhassa odotella ensi viikkoon. Lepää minkä muksuilta pystyt - välillä kovin vaikeaa...
Missäpäin muuten asustelet? Itse olen Pirkanmaalla, jos vaikka Tayssissa törmätään?
Maaria rv 28
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11944892&p=8&tm…