Ihan uskomaton kummitäti. =(
Osti lapselleni lahjan, mutta ei koskaan sitä toimittanut meille. Ja pointti ei ole se, että lapseni tuon lahjan tarvitsisi vaan se, että minun olisi se lahja kummitädin luota pitänyt hakea, koska hän ei viitsi sitä meille asti toimittaa. Selvästi ilmoitin hänelle, että lähdemme joulunviettoon torstai iltana, mutta eipä ole hänestä mitään kuulunut. Ei edes jouluntoivotusviestiä laittanut.
Miten muilla? Toimitatko sinä kummilapsellesi lahjan vai odotatko, että kummilapsesi äiti tai isä lahjan tulee luotasi hakemaan? Ainakin minä toimitan kummilapsieni lahjat heille enkä odota, että he ne joutuisivat luotamme hakemaan.
Mielestäni meidän lapsen kummitäti on laiska... =(
Kommentit (40)
Jos ei ole, niin kysyn ap:lta että oletko kenties ollut kotona viimeiset 7 vuotta ja asut jossain taajaman ulkopuolella (kirjoitustyylistä ja lauserakenteista päätellen)? ei voi ihmisellä olla noin kapeaa elämänkatsomusta ja pikkuriikkisiä ongelmia.
Kyllä mäkin toimitan kummilasten lahjat, mutta ei se ole ainoa oikea tapa!!
osalle toimitin mutta osa tuli hakemaankun oli liikkeellä ni samalla haki täältä..
kun seuraavan kerran näette noin muuten? Tai tietty jos ihan lähekkäin asutte, olisi voinut ehkä sen jossain välissä heittää...
Mun pojan kummisetä tuo AINA joulun jälkeen lahjan. Se ei meitä kuitenkaan haittaa. Joulunalusaika kun on hänelle aika kiireistä ja asuu toisella paikkakunnalla.
Itse toimitin kummilapsien lahjat perille sunnuntaina, enkä varmasti olisi torstaihin mennessä ehtinyt. Ehkä hän haluaa antaa henkilökohtaisesti ja nähdä lapsen riemun pakettia avatessa?
Itselläni ei ole kummilapsia, niin ei ole asiaa siltä kantilta tarvinnut miettiä. serkkujen lapsille myös aina vien lahjat.
Tänä vuonna jätin ensimmäistä kertaa miehen huoleksi kummilasten muistamisen lahjojen osalta. Yksi on saanut lahjansa, yksi on kaapissa ja yksi on vielä kaupassa...
Meillä siis on yhteiset kummilapset.
Ja tänä vuonna kun päätin, että ei ole minun asiani lahjaa hakea niin lapsi jäi ilman. Mutta niin jäivät kummitkin ilman meidän heille ostamaa lahjaa..
ap
hakea, paitsi nyt jos sattuisin siitä ohi ajamaan. Mutta kun en satu, koska asuu väärällä suunnalla eli ei siellä mihin olimme jouluna lähdössä.
ap
en ole lähettänyt edes joulukorttia kummitytölleni, en niitä lähettänyt kenellekkään.
en lähettänyt pakettia koska olen totally pa. ei edes omat lapseni saaneet lahjoja. mutta onneksi kummityttöni ilahtuu meilistä tai soitosta.
Etkös nyt ole itse ihan yhtä laiska, kun ette toimittaneet kummitädin lahjaa hänelle?
Mutta kummitäti oli laiska.
Miten tämä homma nyt voi olla näin saat...n vaikea tajuta??!! ap
Mitäs sitten nuriset toisessa ketjussa, että kyse ei ollut itse lahjasta vain laiskuudesta?!
Mutta... tiedän, että kummitäti lahjan on ostanut, ei vain ole jaksanut sitä toimittaa perille tai vaivautunut edes tekstiviestiin vastaamaan, jossa toivotin hyvät joulut heille.
Pointti ei tosiaankaan ole lahja vaan se, että kummitäti on laiska. ap
" koska tuutte hakemaan X:n lahjan?" Ja sit kun sitä ei varta vasten haeta, niin sitä ei sieltä koskaan saakaan eli ilmeisesti ei ole sitä siinä vaiheessa vielä edes ostanut.
No, en jaksa enää välittää.
No, tämän vuoden perusteella päätin, että tästä lähin toimin samalla tavalla kuin tänäkin vuonna. En aio lahjaa hakea ja heidän lahjansa vaikka postitan.
Ja mikä inhottavinta niin tuo kummitäti oikein tosiassaan halusi kummitädiksi. Itse vieläpä pyysi päästä kummiksi ennenkuin lapsi oli edes syntynyt..
Ööö... pitäisköhän ap:n nyt tarkistaa kummin tehtävät..? ;)
Ihan suoraan sanottuna, tuo on sun oma sääntösi eikä ilmeisesti edes mikään yhteisesti sovittu sääntö (lastenne kummien kanssa). Meidän perheessä tuo " sääntö" menee niin, että pyritään treffaamaan kaikki lasten kummit (yht. 7 taloutta) ennen joulua. Siis että ihan hyvillä mielin ja yhdessä kummien kanssa etsitään passeli aika, jolloin voitais kyläillä puolin tai toisin. Tänä vuonna meni näin:
-4 kummia (3 taloudessa) tavattiin miehen sukulaisten pikkujoulukahveilla
-1 kummi kävi meillä kahvittelemassa edellisellä viikolla
-2 kummin kanssa ollaan tekemisissä viikoittain, he kävivät meillä iltapalalla aatonaattona
-kolme kummeista asuu 500 km:n päässä, joten heidän kanssa sovittiin lahjojen toimituksesta yhteistuumin (kulkeeko kummankaan tuttuja, jonka matkaan voisi kamat laittaa), viimeksi ollaan tavattu marraskuussa.
Tänä vuonna homma sujui oikein mukavasti, kun oli viikonloppu ennen joulua. Miehen sukulaisten pikkujoulukahvit olivat pelastus, sillä emme olisi ehtineet kestitä kaikkia kummeja meidän taloudessa (siksikin kiva sopia yhdessä kummien kanssa tapaaminen, ettei tarvitse joka kummia erikseen meillä kahvitella, vaan voi sopia vaikka itse käyvänsä kummin luona).
Ap, sanon sinulle suoraan, että irrottaudu tuosta omasta säännöstäsi ja löysää ajatteluasi. Jos suhtautuisit asiaan joustavammin (myös te voisitte kyläillä kummin luona ja olla aktiivisia kummin suuntaan), niin myös sinulla (ja perheelläsi...) olisi parempi mieli. Lapsesi kummi ei todellakaan ole vastuussa teidän pahasta mielestä, vaan siitä olet vastuussa SINÄ. Harmi, että tartutit sen myös mieheesi. Toivottavasti olet jättänyt lapsesi tämän ulkopuolelle.
Kummius on molemminpuolinen suhde eikä pelkkiä kummin velvollisuuksia. Teidänkin velvollisuus on olla yhteydessä kummiin ja aktiivisesti mahdollistaa lapsen ja kummin suhteen rakentuminen. Mielestäni vanhemmat ovat enemmän avainasemassa kuin kummit!