Kuinka vanhoilla pidätte vielä tuttia?miksi? kun näkee ihan 4 vuotiailla vielä tutteja...
Kommentit (8)
Eivätköhän ne pidä sitä ihan itse, jos ei pois pakoteta. Ja jos ei käytä niin paljoa, että hampaille tulee haittaa, niin eipä siitä muuta vaaraa ole.
meidän nykyisellä teinillä oli tutit ja tuttipullot todella pitkään, enkä keksi, mitä vikaa suussa olisi nykyisin?
mutta mitäs haittaa siitä on isommallekaan, jos hampaat ei väänny vinoon. Joillekin se asia vaan on sama, kuin vaipoista pois oppiminen mahdollisimman varhain, äidin elämän sisältö.
Puree muuten kaikkea mahdollista, tutti rauhoittaa sitä ja tuo turvaa muutenkin (poika ei leluista tai vaatekappaleista välitä, muttei nukahda ilman tuttia).
Ei raaski ottaa pois. Kaksi ensimmäistä lasta ei ole syöneet tuttia lainkaan ja tämä nuorin (2v 4kk) taas rakastaa tutteja. Mukana on aina ainakin kolme tuttia. Päivät istuu isänsä sylissä ja nukkuu meidän välissä. Mitään tahtiakaan hänen elämässään ei ole vaan syö silloin kuin tykkää ja nukkuu silloin kun haluaa. Kamalaa, eikö? :D
Mää en tuomitte toisia, mulle on nääs ihan se ja sama kun ei oo oma muksu joka tuttia isona lapsena lutkuttaa.
Omille lapsille oon tuttia antanu aina vaan kun tarttee: vieras paikka, uniaika, tulee joku hätä. Ja sitten tutti pois kun ei tartte: nukahtaa, tottuu paikkaan, rauhottuu.
Vuoden ikäsenä ei ole meitin muksut enää tuttia käyttäny. Ei sillä että asia olis jotenkin hohdokas, mutta näin meillä.
pilatkoon oman lapsensa suun jos haluaa. niinhän se valitettavasti on. turha tutin ja tuttipullon käyttöä on puolustella terveellä ns normaalisti kehittyneellä 1vuotiaalla. tärkeitä olivat meilläkin ja hyvin vaan tyttö oppi ilman niitä olemaan.
ku jotku äidit on vastuuttomia ja laiskoja eikä jaksa vierottaa lasta tutista. lapsihan voi vaikka kitistä ja kiukutella, hyvänen aika sentään.
meillä OTETTIIN tutti pois lapselta 1v. 2kk ikäisenä.