11kk unet, syömiset ja juomiset :)
Hei,
minulla on 11kk ikäinen tyttö joka on kuin yö 4,5v veljestään. Esim. esikoiselle kun laitoin tavallista maitoa mukiin niin se juotiin ensimäisestä kerrasta lähtien hienosti, tälle pienelle neidille kun tarjotaan tavallista maitoa niin ei maistu ei sitten millään. Vettä kyllä juodaan todella hyvin ja tissikin maistuisi mutta olen ajatellut, että vuosi imetystä riittäkööt mutta kun en saa maitotuotteita tytölle mitenkään. Aamulla saattaa vähän syödä viiliä ja ruoan sekaan laitetaan raejuustoa mutta siinä se sitten onkin.
Ruoka maistuu hyvin mutta se maito ei :( Pitäisikö minun olla antamatta vettä ja tarjota vain maitoa?
Meillä nukutaan kahdet päiväunet, noin 1,5h kerrallaan ja yöuni (aika rikkonainen sellainen) on n. klo 20/21-07/08. Esikoinen nukkui 6kk lähtien yöt heräämättää.
Miten teillä muilla?
Äiti, tyttö 11kk ja poika 4,5v
Kommentit (2)
Meillä vuoden ikäinen taapero ja maitotuotteet ei oikein maistu, ainoastaan raejuusto. Teen puurot ja ruoat kuitenkin tavalliseen maitoon, ne uppoo, vaikka aika pieniruokainen onkin, kasvaa kuitenkin tosi hienosti! Nokkamukista juo vettä, maidon ja piimän maulle irvistelee, korviketta ei ole koskaan maistanut. Tissimaitoa saa joka aterian päälle kunnon satsit, illalla enemmänkin ja vielä yölläkin. Yösyötöistä olisi tarkoitus vieroittaa, päivisin aion vielä imetystä jatkaa (on hirmu kova tissin perään päivinöin, joten todella rankkaa tiedossa vierottamisen kanssa).
Meillä nukutaan vielä kahdet kunnon päiväunet, 2-3h aamupäivällä ja n.2h iltapäivällä. Yöllä nukutaan perhepedissä 20.30-7 (7.30), tissillä käy yöllä, itse unenpöpperössä en laske kertoja. Aamuyöstä varmasti jo nälkääkin, sillä iltapuurolla menee muutama lusikallinen, enempää ei saa menemään, vaikka tarve liikkuvaisella 13kg taaperolla olisi varmasti suurempi.
Tuolla taaperopuolella oli juttua kalkkitablettejen/-jauheen antamisesta, jos maitotuotteet ei uppoa ja imetystä lopetellaan...
Ja on nyt juonut pari viikkoa korviketta ja tavallista maitoa sekaisin nokkamukista. Hyvin on maistunut ja kohta tarkoitus jättää korvike pois. Tissilakon teki 4,5kk iässä ja siitä lähtien ollut korvikkeella. Piimää kokeilin joku aika sitten mutta suu meni mutrulle eikä suostunut juomaan joten en oo sen jälkeen kokeillut.
Syö lähes samoja ruokia kuin muu perhe, parhaiten maistuu jos saa itse syödä sormin. Banaanista ei oikein välitä, muuten on kaikki maistunut. Viili ja jogurtti on herkkua, samoin lihapullat. Soseet tein alusta asti itse, reissussa vaan käytettiin kaupan valmiita soseita ja varmaan siksi oli helppoa siirtyä perheen ruokiin kun jo soseita maustoin varovasti.
Yöt nukutaan 20-7/8, muutaman kerran yön aikana saa käydä silittelemässä, välillä mennyt yöt kokonaan nukkuessa. Päikkäreitä vain yhdet päivässä, 1,5-2,5h. Välillä on otettu vartin torkut alkuillasta vielä. Näin meillä.