Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on pakko lopettaa imetys viikossa

Vierailija
26.12.2007 |

Mulla on nyt tilanne se,että ois pakko(lääkärin määräys)lopettaa imetys viikossa. Tarvitsisin kaikki mahdolliset vinkit miten sen voisin toteuttaa ja mieluiten ilman rintatulehdusta..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähennät päivä päivältä imetyskertoja. jos olet tiuhaan imettänyt, et varmaan selviä viikossa, mutta sitten jatkat rintojen tyhjentämistä lypsämällä, kunnes ne asettuvat.

Vierailija
2/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten voit välttyä tulehdukselta, voit lopettaa tai jatkaa imetystä vähitellen. Kysy lääkäriltä uudestaan, onko tosiaan niin että maidon tuleminen on pakko viikossa tyrehdyttää. Jos näin on, siihenhän on olemassa lääke, joka sen lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa sakkia nuo valkotakit.

Vierailija
4/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,aivan-ei siis tarvitse maidon tuloa tyrehdyttää,vaan imetys lopettaa. Olin niin hölmistynyt lääkärin " määräyksestä" ,etten tajunnut edes neuvoja kysyä (puhelimessa oltiin). Olen miettinyt,että oisko parempi vaan kerta heitolla lopettaa imetys,vai esim nyt viikon ajan antaa iltaisin ja sitten vasta kun ihan pakko,niin kokonaan.

Vierailija
5/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys pitää lopettaa,koska joudun lääkekuurille, jonka aikana ei saa imettää.

Vierailija
6/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kertalaakista lopeta, vähennät vaan vähitellen.

Vierailija
7/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko lopettaa imetyksen kokonaan vai haluatko jatkaa kuurin jälkeen? Jos haluat lopettaa imetyksen niin viikko on aika lyhyt aika siihen, mutta varmaan kannattaa jo nyt lopettaa heti osa kerroista ja korvata muulla juomalla kuin rintamaidolla.

Vierailija
8/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin myöskin lääkekuurille. Lapseni oli jo melkein vuoden ja imetyksen lopettaminen oli ollut mielessä jo jonkun aikaa. Mutta oli se kova paikka :( tulin kotiin ja otin lapsen rinnalle ja imetin viimeistä kertaa, itku siinä tuli :(

Minulle ei tullut mitään ongelmia, koska muutenkin olin siinä vaiheessa imettänyt vain kaksi kertaa vuorokaudessa ja maidon tulo oli jo vähentynyt. Jonkun kerran jouduin lypsämään kun tuli kipeitä pahkuroita. Henkisesti se oli paljon vaikeampaa.

Vierailija
9/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität hänelle kun hän haluaa rintaa, että juodaankin mukista jotain muuta.

Vierailija
10/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ollut lähes täysimetetty, joten maidontulo runsasta. Joka päivä vähensin imetystä jonkun verran, ensin kertoja, sitten imetyksen kestoa. Ei onneksi tullut mitään ongelmia, keho reagoi yllättävänkin nopeasti.

Vierailija
11/15 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut tulehduksia, miksi tulisi?

Vierailija
12/15 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän varoitusajalla. Pienokainen oli 1v2kk kun jouduin sairauden takia lääkekuurille ja kuurin jälkeen piti heti aloittaa pysyvämpi lääkitys (loppuiäksi) jonka aikana ei saa imettää.

Maidon tulo loppui melko nopeasti, n. viikon ajan piti pumpata ylimääräisiä maitoja pois. Lapsi tottui parissa päivässä siihen ettei rintaa ole enää tarjolla, mutta ensimmäinen päivä oli kamala äidille ja lapselle :(

Jos sinulla ap on kyseessä pelkkä lääkekuuri eikä mitään pitkään jatkuvaa lääkitystä, kannattaa varmaan vaan pumppailla maitoja pois kuurin ajan ja jatkaa imetystä sitten uudestaan. Niin ainakin itse olisin tehnyt jos pelkällä lääkekuurilla olisin selvinnyt.

Vierailija
13/15 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma asiasta? Itse kävin aikoinani kovan taistelun apteekin ja lääkärin kanssa samasta asiasta. Onneksi en lopettanut...

Vierailija
14/15 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä haittaa ole, jos ei ole maidontulo kokonaan tyrehtynyt, jos kerran kyse on vain siitä, että lääkettä ei saa päästä lapseen.

Ei kai tuonikäisen imetyksessä voi mistään isoista maitomääristä enää olla kyse, joten luulisi lopettamisen olevan helppoa noin fyysisessä mielessä.

Vierailija
15/15 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ollut todellinen tissitakiainen ja imetyksiä on ollu 6-10x/vrk:ssa vieläkin. Eilen imetin vaan kerran ja rintoihin pakkautui kamalat kivikovat kipeät patit:(

Lääkityksessä on kyse heliko-bakteerin häädöstä-eli kolmen lääkkeen kuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi