Millä, siis MILLÄ ILVEELLÄ pidätte lastenne
lelu- ja muun roinan määrän kurissa? Nyt tuli taas vaikka mitä rompetta lahjaksi ja muutenkin on tolkuttomasti leluja... Meillä on aina esillä vaan osa ja osa piilossa ja niitä sitten vaihdellaan, mutta miten pitää määrä kohtuullisena ja päästä ylimäärästä eroon.. Vinkkejä!!!
Kommentit (10)
Ja rikkinäiset vaan surutta roskiin.
Voit myös antaa hyväntekeväisyyteen tai vaikkapa naapurin lapsille tms.
henkilöille ettemme tarvitse kovasti krääsää..
Siis niinkuin suht korrektisti..
Ja sitten pidän tavarat juuri " vuorotteluviikkoina" kaapissa. Ja joo, olen myynyt huutonetissä ja lahjoittanut eteenpäin joitain leluja.. esim. juuri vauvan saaneille vauvaleluja jne..
Meillä tosin osa jo jäänyt lapsenlapsille, joita kuusi!
Meilläkin osa leluista on poissa käytöstä koko ajan ja silti niitä tursuaa. Juuri ennen joulua heitin taas kassillisen komeroon. Pakko vaan laittaa kiertoon, vaikka poika osaa jo kysellä kadonneiden perään... meillä on vielä ihan ok laatuleluja, kaikki krääsät oon heittänyt saman tien roskiin tai hyväntekeväisyyteen.
Ilmoita siis jo pitkin syksyä että teillä on leluissa periaate että vähemmän laadukasta on enemmän. Eli suositte vähän ja kestäviä leluja eikä mitään vuoria lelukrääsää joka menee heti rikki.
Less is more!
Ehkä toimii, ehkä ei :-D
ja esikoinen 6-vuotias. En ole vielä koskaan inventaariota pitänyt ja hävitykseen on mennyt vain rankimmin rikkinäiset lelut. Onhan tuota tavaraa, mutta onneksi kohtuu määrin. Tiedän kyllä talouksia, jossa on triplatenkin laluja ja silti niitä raakataan välillä rankalla kädellä... Ehkei meillä sitten ihan hirveesti sitä olekaan/tulekaan...
Mutta joo ruokota vois silti... Varsinkin tän joulun jälkeen...
vanhoja ehjiä leluja ja ostetaan vaikkapa joku cd tai dvd tilalle. Pyydetään jotain yhtä isompaa kokonaisuutta vaikkapa kimppalahjaksi, eikä tusinoittain pientä tilpehööriä. Toki meilläkin leluja on enemmän kuin tarpeeksi, mutta monet ovat ihmetelleet kuinka siistit lastenhuoneet meillä on. Suureksi osaksi se on tavaramäärän rajoittamista, kierrättämistä ja ostamista tarpeeseen.
todellakin less is more.
Olen yrittänyt tehdä ihan niinkin, että jokaista sisään tulevaa tavaraa kohti lähtee kaksi ulos, mutta silti roinaa vaan on. Ja jotenkin lelujen kohdalla se luopuminen on vaikeaa kun ajattelen että joku on halunnut ilahduttaa lapsia ja minä vaan pistän lelut kiertoon... Muutenkin mulla tulee roinan kanssa tällaisia henkisiä vaikeuksia, hellämielisyyttä ja päättämättömyyttä! Mistä ihmeestä johtunee!!
tai muustakin roinasta... :O