*Heinähatut vko 52* KE-SU
Hyvää joulua kaikille Heinähatuille..
Ajattelin tehdä uuden pinon, kun edellinen taitaa olla pari viikon takainen.
Ps. muutkin toki voivat aloittaa uuden pinon kun huomaavat edellisen olevan vanhetunut :)
Ollaan oltu ja möllötetty sisällä koko päivä. Kaikille on vielä yökkäritkin päällä :D
Ulkona on hirveä tuuli ja kylmä. Vaikka lämpöasteita onkin.
Joulupukki toi niin älyttömästi lahjoja!!
Vatsa on kasvanut. Kun menen makuulle nousee kumpu alavatsaan. Kun seison, kumpu onkin koko vatsan kokoinen :D ja iso. Kun vetäsen mamma farkut päälle näytän siltä kun olisin 6 kk raskaana :D
En tiedä olenko tullut vainoharhaiseksi... Mutta tuntuu välillä kun tuntisin jo vauvan liikkeitä.
Esim eilen mies laittoi päänsä mahalleni ja tuntui kun vauva olisi tönäissyt hänen päätään :)
Vauva liikkui ultrassa tosi paljon! Ultraajakin sanoi ettei ole pitkään aikaan nähnyt niin vilkasta kaveria.
Rauhallista joulun jatkoa kaikille!
Eppuliini ja " Eetu" rv 13+6
Kommentit (32)
Eipä meillekään mitään järin ihmeellistä kuulu. Nautitaan " joulusta" vielä täysin siemauksin. Ollaan möllötetään perheen kesken kotona ja toivotaan parempaa säätä, että pääsisi kunnolla ulkoilemaan.
Hiivatulehdus on huomattavasti paremmalla tolalla, mutta ei pois kuitenkaan. Mulla on ens keskiviikkoaamuna ultra, niin kysäisen samalla tuosta hiivasta. Noinkohan siitä täytyy koko odotusaika kärsiä.
Mä olen tullut kanssa tuon äippäpakkauksen suhteen siihen tulokseen, että otan sen rahana. Tietty jos Kelan sivuille uusi pakkaus päivittyy ajoissa ja näyttää tosi hyvältä, niin mikä estää sitä sitten ottamasta.
Muistaako / tietääkö kukaan millä viikoilla sikiön sukupuolen voi ultrassa nähdä? Minä kyllä haluan tietää sukupuolen etukäteen, jos vain mahdollista. Mä oon niiiin malttamaton =)
Marju
Niin voisin laittaa myös pienen esittelyn...
iltahämärä
LA 16.7 (tarkentuu np-ultrassa)
TAYS
neljättä odotan,kolme poikaa ennestään -99,-01 ja -07 syntyneet
ikä 33
... voidaan kai todeta aiemminkin, mutta ainakin viikolla 20 pitäisi ulkoisten sukupuolielinten olla selvästi näkyvillä. Itse olen vähän kanssa miettinyt jossain noilla viikoilla meneväni sinne 3D tai 4D väriultraan. Meillä tuolta prinsessalta kyllä säästössä kaikkia ihania vaaleanpunaisia mekkoja ja muita tyttöjuttuja, mutta ihanaa tietää etukäteen, suunnitella ja laitella paikkoja valmiiksi. Muuten sukupuolella ei ole väliä: isoveli toivoo pikkuveljeä ja isosisko toivoo pikkusiskoa. ;) Äiti ja isi mahdollisimman tervettä ja hyvinvoivaa pesueen jatketta...
Kamala vauvakuume alkaa vaivata. ;D Mieskin jo innolla katselee vaunuja ja miettii mistä ne tilaisi... sanoin ettei vielä kannata, odottaisi nyt tuonne kesän alkuun kun tietää sitten mitä väriä tilata, eivätkä pölyynny varastossa odotusaikana. Itse kuolaan kaikkien katosta roikotettavien tai jaloilla seisovien kehtojen perään. Hieman aikaista, mutta mukavaa toki tuntea odotus kongreettisesti. Ehkä se tästä helpottaa kun työt taas vievät suurimman osan ajasta.
Oma olo on väsynyt, mutta yllättävän paljon silti saa tehtyä. Pelailua ja lomailua täälläkin edelleen - heti kun sade lakkaa pitää päästä uusia luistimia testaamaan, jotka tänään vihdoin pitkän etsinnän jälkeen löysin!
Marju: Minäkin malttamaton 2 pojan äitinä:D Jospa siellä olisi tyttö nyt ;) never know! Sen takia otetaan selkoa kun ei ole mitää vaatetta pojilta jäänyt, kaiken laitoin kiertoon=)
Esikoisesta nähtiin 16+ selvästi poikasen killuttimet ja nuorimmaisesta np-ultrassa kysyttiin tahdonko tietää, kun näkivät=)
12 viikosta eteenpäin on mahdollista hyvillä laitteilla nähdä sukupuoli, mutta todella epävarmana pitäisin...:) en tiiä!
Kyllä se onneksi jossain vaiheessa sitten selviää!
Meillä oli siis np-ultra torstaina, viikot tuolloin 12+1. Hienosti oli kaikki. Pieni on 6cm pitkä, kooltaan vastasi viikkoja 12+5. La aikaistui vain päivällä kuitenkin siitä, mitä ekassa pikaultrassa tuli eli on nyt 9.7.08. Sama la kuin neuvolan laskurilla. Kovasti pieni meille vilkutteli, joi vettä ja imi peukkua :-) On se aina vaan niin liikuttava näky.
Luulin jo päässeeni oksentamisesta, mutta mitä vielä! Joulunajan säästyin onneksi, kokonaista kolme päivää. To-iltana sit lähti taas ja yötäpäivää... Ei oikeesti jaksais enää :-/ Tänään alkanut vähän helpottaa ja sain jopa syötyä hyvin äsken.
Mutta taidan mennä nyt hetkeksi ruokalevolle. Lapsetkin katsoo telkusta elokuvaa, joten saan hetkisen oltua rauhassa. Ehkä... :-)
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille heiniksille!!
myLove rv 12+3
Tultiin just kylpylästä lillumasta ja samalla poikettiin pikaisesti alennusmyynneissä. Esikoiselle löydettiin toppapuku ensitalveksi, mutta siihenpä ne ostokset jäivät. Itselle ei oikein tällä hetkellä kiinnostaa uusia vaatteita hankkia... tosin H&M:n uudesta kuvastosta katselin muutamia paitoja ja mammacapreja, jotka vois yrittää tilata ennen talvilomareissua, jolloin suuntaamme Egyptiin. Epäilen kovasti, että kaapissa olevat shortsit eivät enää kiinni mahdu, kun tuohon aikaan tulee puoliväli jo vastaan.
Marju, Linorette, Iltahämärä ja muut " poikien äidit" : meilläkin salaa toivotaan, että tämä kolmas olisi tyttö, mutta poika on ihan yhtä tervetullut. Tosin välillä tulee mieleen, että osaisiko sitä ollenkaan tyttövauvaa hoitaa, kun on jo kaksi poikavauvojen kanssa häärinyt???
Taisin jo jossain vaiheessa kommentoida tuohon äitiyspakkausasiaan, enkä edelleenkään ole sitä ottamassa. Tavaraa on ihan riittävästi ja jos jotain puuttuu niin sillä 140 eurolla saa varmasti puuttuvat terveyssiteet & kondomit :-) vauvatarvikkeiden ohella hankittua.
Nyt pitäisi kyllä istahtaa olohuoneen lattialle venyttelemään: eilinen lenkki & sali alkaa vähän pistään paikkoja jäykäksi, joten parempi olis vähän " uhrautua" venyttelylle" . Jotenkin on vaan niiiiin laiska olo!
Vielä muutama päivä ja sitten voidaan virallisesti sanoa, että meille tulee vauva tänä vuonna :-)
Terkuin,
Tinttis ja Sinttis 10+5
Jospa esittelisin itseni alkuun. Kolmatta lasta odotellaan syntyväksi heinäkuun lopulla, eli nyt olisi rv 10. Raskaus alkoi aivan yllättäen, ja alkuviikot on mennyt totuttautuessa yllättävään tilanteeseen. Pahaolo, väsymys ja heikotus on tuttuja edellisistä raskauksista, mutta en kyllä muista että näin rajuja olisivat olleet. Ultrassa kävin jo kun viikkoja oli 7+6 ja silloin näkyi pieni sydämen syke. Neuvolassa kävin jo, ja nyt vain odottelen että koskahan uskaltaisin kertoa lapsille ilouutisen.
me vietiin tänä aamuna kuusi pois ja otettiin joulukoristeet pois,jätin vain kyntteliköt ym. ulkovalot jäljelle.siivottiin pojan huone uuteen järjestykseen,että uudet lelut mahtuu ja vanhat vietiin varastoon odottaa vauvaa. onneksi en esikoiselle pahemmin itse noita vauvan/pienten leluja ostellut vaan siirtyivät sukulaisilta meille,sillä eihän meidän jätkä ainakaan ollut niistä kiinnostunut! kaikki muut olivat parempia.
eilen käytiin juhlimassa mun serkkujen synttäreitä, toinen täytti 8 ja toinen 16 :) olen siis serkuista vanhin. siellä kerroin myös tästä vauvauutisesta,en jaksanut enää piilotella mahaakaan,kun se selkeästi näkyy. mittasin muuten painoni miehen porukoilla ollessa,kun meillä ei ole vaakaa kotona. ja mun paino oli pysynytsaman kuin viimeks neuvolassa käydessä. siis vatsa on pullahtanut esille nyt,mutta ilmeisesti sitten ne alkuraskaudessa kertyneet kilot (reisiin ja takapuoleen) on hävinneet ja paino on siirtänyt vain paikkaa :) mukavaa :D olen kyllä nyt lomalla ollessa syönyt tosi paljon,mutt ei näköjään ainakaan vielä näy vaa' assa.
jeps.. nyt poika tuhoaa meidän piparkakkutaloa..
hyvää uutta vuotta kaikille!
-annu ja sintti 13+5-
Moi kaikki heinähattujen odottajat! Olen yhden 1v8kk pojan äiti ja yhden kolmikymppisen vaimo. La 12.7.
Lallalle: Mullakin on pahempi pah.vointi ja väsymys kuin edellisessä, se ilmeisesti kuuluukin olla.
Toivon vain, että oireet kohta helpottaa, kun lähden töihin vuoden alusta. Olen ollut kotiäitinä esikoista hoitamassa. Kiva kyllä päästä välillä töihin, niin jaksaa taas sitten toivottavasti olla kotona. Aloitan äp-loman varhennettuna jo toukokuusssa.
Maha pullahti esiin heti plussatikusta ja aattona oli tosi iso maha: täynnä ruokaa, turvotusta ja ilmaa..=)
Kaikille mukavaa odotusta ja kirjoitellaan!
Hiihtokelejä odotellen, hukka
En olekaan kerennyt tänne kirjoitella pitkään aikaan ja tunnustan heti alkuun että en ole kaikesta täällä tapahtuneesta edes perillä kun en millään kerkeä aina näitä pinoja aina lukea kun ovat niin pitkiä :(
Kiirettä on siis pitänyt.. töitä, esikoisen sairastelua, joulua.... mut eiköhän tämä tästä.
Mä en edes muista mitä olen tänne viimeksi kirjoitellut, mutta luulenpa että en ole vielä teille kertonut että meille tulee kaksoset :) :) Tämä ylläri tuli esiin jo viikolla 6+ kun kävin ultrassa. Kaikenlaisia ajatuksia on päässä pyörinyt, mutta nyt ajatukseen on jo aikalailla tottunut. Lähinnä huolettaa jaksaminen.
Mun olo on ollut suht hyvä, parempi kun esikoista odottaessa. Oksennellut olen, mutta se ei ole onneksi ympärivuorokautista kuten aikaisemmassa raskaudessa. Tissit on SIKAKIPEET, toivottavasti alkais kohta helpottaa. Pahoinvoinninkin luulin jo poistuneen kokonaan kun en viikkoon oksentanut, mut eilen oksu sit palasi : /
Perjantaina ollaan menossa np-ultraan, vähän jännittää. B-vauva on ollut aikaisemmissa ultrissa pienempi kuin A-vauva, mut ei lääkärit ole siitä olleet mitenkään huolissaan. Sanoivat vain että on pari päivää nuorempi : D Itse olen sitä kyllä mietiskellyt että toivottavasti ei ole mitään muuta. Eka neuvola on vasta ensi viikon perjantaina, pitkitin neuvolaan soittoa ja sit joulun ym. takia aika saatiin vasta tuonne.
ÄITIYSPAKKAUKSESTA en osaa vielä sanoa otetaanko vai ei, tuskin kolmea ainakaan otetaan.. niin monta vissiin saisi kun on kaksoset kyseessä.
MAHAN KASVU: Mä esikoista odottaessa siirryin mammahousuihin viikolla 14 ja ulkopuoliset huomasivat mahan viikolla 16. Nyt mulla on jo ISO maha vaikka viikkoja ei vielä hirveästi olekaan.
UUSI VUOSI menee sujuvasti töiden merkeissä.. tänään ilta ja huomenna aamu. No, eipä tässä paljon muutenkaan olis juhlittu :) Meillä uudenvuoden herkut menee kyllä ihan sinne nakkien, lihapullien, salaatin ja perunasalaatin puolelle :P
Olikohan muuta?!?!?
Epponen ja A+B rv 11+0
>Mä olenkin vietellyt reilun viikon hiljaiseloa. En ole edes konetta jaksanut avata:0
Joulu meni mukavasti perheen kesken. Lahjoja tuli hirveästi ja valitettavasti aika paljon myös sitä roinaa, jota pyrimme välttämään. Tytöt sai niin paljon leluja, etteivät edes jaksa leikkiä niillä:S
Jouluherkkuja tuli syötyäenemmän kuin laki sallii ja varmaan näkyy painossakin:( Suklaa tosin ei täälläkään maistu, mutta mehujäät on NIIN hyviä, että niitä voisi vetää vaikka 10 päivässä.
Ja ruokakin maistuu niin, että eilenkin tuli syötyä KOLME lämmintä ateriaa:0
Raskausoireet on jo aikalailla hävinneet. Ainoastaan rinnat kipuilee välillä kovastikin. Np-ultraan tuli myös kutsu ja päästään sinne jo 3.1.. Tosin varmaankin joudutaan vielä uudestaan sinne, koska vauveli on luultavasti yli viikon pienempi.
Mua on nyt jo ruvennut jänskättämään, että kumpiko siellä masussa köllii. Tyttöjähän meillä on jo kaksi ja tää raskaus on ollut aika erilainen kun aiemmat.. Toisaalta taas en usko että meille poikaa edes tulee. No, jännitys saa säilyä synnytykseen saakka, koska päätettiin miehen kanssa ettei sukupuolta aiemmin kysytä:)
Mut nyt täytyy vielä mennä pikapikaa kauppaan uudenvuoden herkkuja ostamaan!
pricilla ja muru 11+6
niin siis on ollut oksentaminen monta kertaa tosi lähellä viime päivinä. Jotenkin kummallista, kun eikös tän pahoinvoinnin pitäis jo helpottaa?
Äitiyspakkauksesta, että me ei varmaankaan sitä oteta. On vielä kaikki esikoisen kamat tallessa. Ja makuupusseja ja toppahaalareita meilläkin useampia. Ja luulen, että jos uusi tulokas onkin tyttö niin sit haluan ostaa ja törsätä kaikkiin tyttöjen värisiin ihanuuksiin! ;-)
Juu, pitää lähteä miettimään mitä ruokaa sitä saattais yökkimättä tehdä!
kumppari rv 12+6 kai... & Onni 1v10kk