Onko ketään, joka ei saanut yhtään joululahjaa?
Mä en saanut. Miehen kanssa sovittiin ettei osteta, ja kummankaan vanhemmille ei tulisi edes mieleenkään, että voisi antaa jouluna joululahjan. Taloudellista mutta vähän haikeaa kuitenkin.
Kommentit (5)
Minä sain ihan liikaa lahjoja ja anoppilan lahjat on vielä saamatta.
Meillä mies sanoo aina, että " ei kai me osteta mitään lahjoja" tai kysyy suoraan mitä haluan tai käskee jopa itse mennä ostamaan itselleni joululahjan. Vapautan hänet joulustressistä, jos kerran on noin vaikeaa. Samoin anoppi pitää joka joulu tai syntymäpäivä virallisen papatuksen, että hän ei millään keksinyt mitään ja kun sitä on niin vaikeaa ostaa ja yhtään tiedä että mitä kellekin. Näin hän siis vapautuu koko asiasta, kun ei kerran osaa. Niin kuin olisi ihan ylitsepääsemättömän vaikeaa ostaa vaikka suklaarasia, joulukukka, lahjakortti. Olen vielä aika helppo lahjottava, eli villasukat, yöpaita, kirja jne olisi mukavaa. Mutta kun ei kerran kiinnosta niin olkoon. (joo oon mä katkera ;)
Mies tuntuu olevan jotenkin negatiivinen lahjojen oston suhteen. Mä en ainakaan sitten osta mitään, plaa plaa................ Tänä vuonna en sitten ostanut itsekään miehelle mitään.
Lahjan tuodessaan pitää onnittelupuheen, jonka sisältö on haukkua ja vähätellä lahjaa ja pyydellä sen olemassaoloa anteeksi ja lahjan saadessaan kauhistelee, että mitä hän nyt tuommoisella tekee, ei hän edes tiedä, mikä se on ja plaa plaa. Vaikken tee lahjoista ikinä mitään numeroa, en siis vie enkä odota, niin silti joka kerta lahja-asiaan, jonka käsittelyyn ei ole mitään eväitä, täytyy palata selittelyn muodossa joka kerta.
On se vaan kuitenkin vähän haikeaa...
Mutta onneksi sain katsella onnellisia lapsiani, jotka aukoivat lahjojaan!