Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv34+4 pitäisikö huolestua?

25.12.2007 |

Tosiaan nuo viikot kasassa ja tänään on käytännössä supistellut koko päivän. Maha on ollut ihan kivi kova köntti ja selkää on särkenyt tässä aika mukavasti ja ihan ala mahaa. Supistuksiin olen kyllä tottunut ja niitä on kyllä paljon ollut, mutta eivät ole paikkoja aukoneet vaikka niitä on ollutkin jo aikaisesta vaiheesta. mutta tänään on ollut kunnon kestosupistuspäivä ja vaikka olen ihan vaan levännyt. En tiedä liittyykö asiaan mutta toissa päivänä alkoi rinnoista silloin tällöin tulla tippoja?? kuuluu kai loppu raskauteen, mutta liittyykö supistuksiin??

Sillä miettityttää kun minulla on sectiopäivä sovittu 22.1 ja en saa alakautta synnyttää. Haluan varautua " pahimpaan" mieluummin liian aikaisin kun myöhään:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta tuollaiselta noilla viikoilla, mutta kolmatta odottavana sanoisin että selkäsärky kertoo, että jotain uutta on tekeillä. Ei välttämättä johda synnytykseen, mutta sitähän ei voi kukaan tietää. Sinuna soittaisin heti synnärille ja kysyisin, mitä mieltä ovat asiasta. Muuten en olisi huolissani, mutta jos et saa alakautta synnyttää, niin varmasti sinustakin olisi mukavampaa ettei sektiota tarvitsisi kiirehtiä, vaan pääsisit siihen suunnitellusti ja saisit olla hereillä, mikäli tilanne sellaiseen johtaa. Lisäksi noilla viikoilla voisi olla vielä tarvetta kypsytellä keuhkoja, joten jos jotain on tekeillä niin voisivat synnytystä vähän viivyttää.

Kaikkea hyvää sinulle, ja toivotaan että supistukset pian helpottavat!

Maaria 27+5

Vierailija
2/6 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaria 27+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli soittelin ja kerroin tilanteen ja sanoivat että jos vaikka tulisin näytille. Ottivat käyrää niin supistuksia tuli neljän minuutin välein ei nyt mitään sietämättömiä, mutta selvästi kipeempiä kun yhdetkään aikaisemmat mitä on ollut jostain rv 20 lähtien. Sitten lääkäri tutki kaiken aika perusteellisesti ja otti mitat vauvasta (2698g). Kaikki oli ok ja kohdun kaulaa oli jäljellä vielä 2,5-3cm eli mitään ei ollut tapahtunut. Jos tulee kipeämpiä supistuksia, tiheämpään tai alkaa tulla vettä niin pitää ottaa yhteyttä. niin ja pissa oli tikulla ok, mutta taisivat pistää viljelyyn. Ärsyttää vaan kun kätilö oli juuri sellainen, että kyllä ne mahan kovettumiset on ihan normaaleja ja otetaan tätä käyrää mutta ei siihen välttämättä mitään piirry. Ja vielä toisteli lähtiessä että yleensä ne kenellä supistelee viikolta 20 niin tulee tänne vasta yliaikaisena. Ja kun lääkäri kysyi että supiteliko tutkimuksen aikana niin aika hampaat irvessä siinä olin kokoajan ollut mutta olen tottunut olemaan valittamatta niin siihenkin kätilö tokaisi että ei ainakaan ulkoinen habitus viestinyt että olisi kovin kivuliasta ollut, olisko pitänyt huutaa?? sen vaan tiedän että on mulla monesti ennenkin ollut koko päivän maha koppura mutta ei noita menkka särkyjä ja selkäsräkyjä ole ennen ollut ja varsinkaan säännöllisesti ja niin että tuntuu. Itse ne mut sinne pyysi. Lääkäri kyllä oli mukava ja sanoi että jos tuntuu niin voin jäädä tarkkailuun, mutta en kyllä sinne vapaaehtoisesti jää.

Yölläkin supisteli ja myös tänään, mutta ei ihan niin säännöllisesti. Koko ajan on kyllä ihan sellainen olo että olisi menkat kunnon särkyineen, mutta kai tämä on normaalia kuhan ei nyt ihan joka päiväiseksi käy;)

Kiitos vaan kommentista ja onnellista odotusta:)

p.s tulipa valitettua, sori.

Vierailija
4/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen itse Naistenklinikan päivystyksestä huomannut samaa. Ei kyllä hevin lähde sinne enää pyörimään. Odotan itse toista lasta viikoilla 36+3, ja eilen oli kuvailemasi polttopäivä pirulasta, hirveet supistukset ja kivut ja pissasin täyshajutonta vettä varmaan 2 litraa. Ihmeteltiin miehen kanssa kun 5mins välein oli pissahätä, kun en tod ollut edes juonut niin paljon nestettä kun ulos tuli. Ihan täysin hajutonta ja lorisi vain, ei kuitenkaan niin paljon että olisi kaikki lapsivedet tulleet.

Ja sitten alkoi oksettaa, yrjösin oikein kunnolla muutaman kerran ja vielä yöllä 01 aikaan vatsanesteet päälle.

Ekan kerran ajateltiin että nyt tulee oikeasti lähtö, soitin NKL päivystykseen mutta todellakin taas sain kohtelua että tunsi itsensä tyhmäksi.. eli menin vain tyynesti nukkumaan ja odotin että hellittää. Sitten jossain vaiheessa aamu kolmen jälkeen hellitti ja olen nukahtanut.

Tänään ei mitään yhtä pahaa supparia tai kipua. Saatikka useaa säännöllisesti putkeen, todella hiljaista olen välillä oikein kellosta katsonut että milloinkas viimeksi mahasta potkittiin..

En tiedä oliko joku ruoka yliannostus jouluaatto+päivä, syötiin kuitenkiin huomattavasti enemmän kuin yleensä nuo päivät. ( alkoholia, viiniä tai olutta en ottanut yhtään )

Jatketaan siis odottamista normaalin tapaan..;)

Vierailija
5/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne sinne ihan suotta käske menemään, en vain ymmärrä tosiaan miksi pitää sitten tuolla tavalla kohdella. Kai yrittävät vain rauhoitella, ettei odottaja suotta hermoilisi.

Oli varmasti rauhoittavaa kuulla, että lapsi on jo ihan hyvän kokoinen, niin ei sitten tarvitse sitäkään pelätä jos meinaa syntyä ennen aikojaan. Ja useinhan nuo ultrat vielä heittää alaspäin. Ja tosiaan tuolla kohdunkaulan mitalla ei ihan äkkiä synnytetä!

Mä olen just tuollainen, josta kätilö puhui, edellisestä suppaili 20 viikoilta lähtien ja yliaikaiseksi meni 17 päivää vaikka ensin pelättiin että pysyykö tarpeeksi kauan sisällä. Nyt tässä raskaudessa viikolla 28 mennään, ja viime viikolla oli jo kohdunsuu auki sormelle ja kaula melkein kadonnut, joten saapi nähdä kuinka nyt käy. Jotenkin tuntuu siltä että tekee mieli noita lantionpohjan lihaksia jännittää koko ajan kun vaavi tuntuu tuolla alhaalla jo. Pelottaa hiukan, nyt ajattelen että olen onnellinen jos pääsen viikolle 34.

Kaikkea hyvää sinulle, tulehan kertoilemaan kuulumisia jatkossakin!

Maaria 27+6

Vierailija
6/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sai tietää vauvan tilan ja painon. Lääkäri tosiaan oli kyllä mukava ja teki perusteellisen tutkimuksen, katsoi kaiken maailman napavirtaukset ja istukan kunnon. Mutta jos kätilön aikomus oli rauhoitella niin pikemminkin sai minut ärsyyntymään ja sehän kaikki tietää ettei raskaana olevaa naista saa todellakaan kovin helposti ärsytettyä;) tai pientä tunnevyöryä aikaiseksi.

Niin minäkin ajattelin tuosta kohdunkaulan mitasta että aika hyvin on asiat. Ystäväni vaan tokaisi että hänellä oli kohdunkaulaa 2cm jäljellä tarkastusessa 36+1 ja vauva syntyi puolitoista vuorokautta myöhemmin yllättäin:) Näköjään kaikki on mahdollista. Supistuksia on edelleen tullut koko päivän. Ei nyt ihan neljän minuutin välein niin kuin eilen illalla mutta tunnissa useita. Liikkumaan ei oikein pysty ja koko ajan on sellainen olo että olisi hirveet menkat päällä ja särky vahvistuu supistuksen ajaksi. Onneksi perjantaina on neuvola ja sitten 3. päivä kätilön aika sectioasioiden parissa.

Kiitoksia vaan tsempistä:)