MIKSI kurkit kotiimme ohikulkiessasi??
asutaan rivitalossa, ja pidän usein ulko-ovea auki, kun tuuletan ym.
aina, kun joku naapuri tai muu ohikulkija kulkee tuosta oven edestä ohi, AINA pitää kurkkia sisään. MIKSI?
MITÄ luulette näkevänne?
MITÄ haluaisitte nähdä? jos vaikka voin koittaa järjestää asian.
välillä tekisi mieli huutaa ohikurkkijalle, että " samalta täällä näyttää kuin viimeksikin!"
tekisi mieli laittaa jotkut hiivatin verhot oviaukkoon, että saa pitää oveansa auki ilman että kaula kenossa kurkitaan sisään..
Kommentit (15)
teetkö sen ihan suoraan, vai vaivihkaa?
koteihin sisään. Käännän kyllä katseeni pois kun rekistöröin mitä olen etkemässä. Just tuollaiset avonaiset ovet vetää puoleensa.
Jos tosiaan noin häiritsee, eiköhän ole syytä miettiä tuuletusverhoja...
Olet varmaan niitä jotka pitävät aina visusti verhoja kiinni.
Ei hävetä yhtään.
Toisinaan katson suoraan, yleensä enemmän tai vähemmän vaivihkaa. Saa meillekin kurkistella, mikäs siinä.
Eikö sullakaan sitten ole muuta tekemistä kuin kytätä ohikulkijoita.
Että mua sieppaa kaikki kyttääjät, kohta ei uskalla ulos lähteä, aina jossain verhot väpättää...
Olenpa mennyt joskus sulkemaankin erään naapurin oven. 6-vuotias oli viimeisenä lähtenyt ovesta, ja paiskannut sen niin kiinni, ettei sulkeutunut. Tiesin, etteivät ole kotona.
Ja kyllä sitä tulee katsottua ihan vahingossakin. Luultavasti ihmisen luontainen uteliaisuus tekee sen.
Kiinnostaa vaan ihmisten kodit ja mitä ne tekee siellä.
Meillä on naapuri, joilla on talossaan useita erkkereitä ja isoja ikkunoita joka puolella. YHDEN kerran kuuden vuoden aikana heillä on ollut sälekaihtimet sen verran raollaan, että jotain ääriviivoja heidän kodistaan näkyi. Muuten kesät-talvet, aamut-illat kaihtimet aina kiinni.
Ennemmin minä tuommoista ihmettelen, että mitä niin salaista voi ihmisillä olla? JA jos ovat noin tarkkoja yksityisyydestään niin miksi rakensivat talon, joka on pelkkää ikkunaa (siis suljettuja kaihtimia)?
Mitä helvetin salailua? Siis eihän heidän elämänsä sinulle kuulu!!
Pihakin huutaa tyhjyyttä, ei oikein istutuksiakaan. Kuin joku turvatalo.
Tuli ainakin mieleen, että me pidämme aina verhot ja kaihtimet kiinni, koska meillä on paljon todella arvokasta tavaraa joka kyllä kelpaa mahdollisille rikollisille, jotka kiertävät etsimässä seuraavaa kohdetta.
Toisekseen ärsyttää pitää ikkunoita auki kun naapurista tai tieltä saattaa nähdä sisään (ties mitä pervoja siellä ikkunan takana on). Haluan kulkea rauhassa talossani olovaatteet/alusvaatteet päällä, joten ikkunat on parempi pitää kiinni (muuten joku kohta syyttäisi minua itseni paljastelusta)
alastikaan ei voi olla kotona jos on akkunat auki
Ei ole haitannut minua vaikka ikkunat on kiinni. Eipä ainakaan pervot pääse kurkkimaan. Kyllä se arvokas tavara on minulle rakas rikkaus, jolla on muutakin arvoa kuin se rahan arvo. Turha sääliä.
Eikä se muuten ole mitään " arvokasta" . Todella harvalla ihmisellä on sitä mitä meiltä löytyy. Saati sitten, että huoneet täynnä.
että miltä ihmisten kodit näyttää. Kurkin aina ja kaikkialla, missä se vain onnistuu.