minkä kokoisia vauvoja tupakoitsijoille on syntynyt??
kun sanotaan että vauvat ovat tupakoitsijoilla pienempiä kuin muilla.. meidän tyttö oli 3360g ja 48cm. syntyi rv 40+5..
Kommentit (26)
Olen 5/päivä polttanut tällä kertaa. Viime kerroilla vähän enemmän, en kuitenkaan yli kymmentä. ASKI??
Eskoinen oli rv 40+6 syntyessään 3220g, 50cm ja py 36cm. Poltin vaihtelevasti 1-9/vrk.
Nyt toista odottaessa olen polttanut sitä max10/vrk (vähimmillään 3) ja tammikuun puolivälistä kasvu näyttää pysähtyneen... Viikkoja jo yli 38, ensi viikolle sain äitipoliajan. Pelottaa, mitä olen tehnyt. Syyllistäminen ei auta, syyllisyys painaa lyijyn lailla muutenki...
Mutta tulipa mitä tahansa eteen, minähän sen vastuun kannan tästä eteenkinpäin...
No eihän se paino ole ainoa kriteeri terveestä vauvasta. Suurin osa tupakoinnin haitoista raskausaikana tulee eteen vasta vuosia myöhemmin mm. oppimisvaikeuksina, kehityshäiriöinä ja lapsettomuutena (äidin tupakointi voi tehdä poikavauvan siittiöistä elinkelvottomia).
TÄYSIN SAMAA MIELTÄ YLLÄ OLEVAN KIRJOITUKSEN KANSSA!
2-4 per päivä. Ja harmittaa kun ei tajunnut.
poika oli aika pieni syntyessään. 2980g ja 48,5cm
No eihän se paino ole ainoa kriteeri terveestä vauvasta. Suurin osa tupakoinnin haitoista raskausaikana tulee eteen vasta vuosia myöhemmin mm. oppimisvaikeuksina, kehityshäiriöinä ja lapsettomuutena (äidin tupakointi voi tehdä poikavauvan siittiöistä elinkelvottomia).
Vierailija - 8.3.2008 22:50 (ID 1012635227)
Toi " minahan sen vastuun tasta tupakoimisestani kannan lopun elamani" ei kylla YHTAAN auta sita lasta, joka joutuu ne tupakan mahdolliset vaikutukset elamassaan karsimaan!!
Ihan jeesustelua tollanen " vastuun kantaminen" . Vastuun kantamista on se, että lopettaa tupakoinnin viimeistään silloin, kun saa tietää olevansa raskaana.
Ja joo, poltan/poltin normaalisti itsekin. Ja paljon. Nyt raskaana ollessa en polta. En, vaikka kuinka tekisi mieli.
Mä oon niin kyllästyny tähän syyllistämiseen!! Joko tupakointi, imettämättömyys tai työssäkäynti.
Vääränlaisella kasvatuksellakin tai sen puutteella voi olla koko elämään vaikuttavat tuhoisat vaikutukset lapselle, vaikka äiti ei ikinä olisi tupakoinut.
Vastuun kantaminen tarkoittaa sitä, että yrittää parhaansa ja enempää ei keneltäkään voi vaatia. Turha tuomitseminen ja jäkätys joutaa romukoppaan!!!