sanoin ystävälleni etä teen lastensuojelu ilmoituksen tai sitten
hänen lapsensa muuttaa meille nyt ainakin toistaiseksi, kunnes saa taas elämästä kiinni.
olinko törkeä? nyt mietityttää, mutta sen lapsen parasta haluan vain...
Kommentit (31)
Niin onkohan 10-vuotiaskaan liian nuori sanomaan mielipiteensä? Eroja yksilöiden kehitysasteessa varmasti on, mutta kyllä, tuollaisissa asioissa on tapana jopa puhua lasten kanssa. T: Sijaislapsi
Tärkeintä on saada äidille ja lapselle APUA. Johtava sosiaalityöntekijä sanoi minulle juuri 2 viikkoa sitten, että paraskaan lastensuojelulaitos tai sijaisperhe ei välttämättä auta lasta. Olisi tärkeää, että perhettä pystytään auttamaan muulla tavoin, kuin sijoituksella, se on kuitenkin se vihoviimeinen keino ja äärimmäisen traumatisoiva. Toki siihenkin on turvauduttava, jos on pakko. Täälläkin huudellaan aina sitä sijoitusta(entinen huostaanotto), tärkeää olisi saada apua ENNEN sitä, jotta lapsi voisi asua omassa perheessään.
Sosiaalityöntekijä, Turku
vähän iaheen vierestä, mutta yötöitä tekevien lapset joutuu kyllä olemaan yönsä yksin jo 7-vuotiaasta lähtien yh-perheissä. Väärin sekin on, mutta noin niin kuin vertailuksi...
Ap toivottavasti jaksat olla tälle lapselle turvallinen aikuinen, tulee hän luoksesi tai ei.
Vierailija:
vähän iaheen vierestä, mutta yötöitä tekevien lapset joutuu kyllä olemaan yönsä yksin jo 7-vuotiaasta lähtien yh-perheissä. Väärin sekin on, mutta noin niin kuin vertailuksi...Ap toivottavasti jaksat olla tälle lapselle turvallinen aikuinen, tulee hän luoksesi tai ei.
Valintakysymyksiä kyllä useasti! Itse kieltäydyin muutamasta työtarjouksesta juuri lapseni takia,ja en ole katunut... Nyt töissä, missä kaikki samat lomat kun koululaisilla ja kesät vapaana
Itse olen katunut vuosia, kun en yhden naapuriperheen heitteille jätetystä lapsesta tehnyt ilmoitusta- juppiperhe jne...
Ottaako hän lapsen hoitoonsa vai uhkaileeko ottavansa, ilmoittaako hän viranomaisille vai uhkaileeko ilmoittavansa?
En todellakaan osaa liimata ja leikata kuin omilla käsilläni.
mutta esimerkiksi rikoslain 14 pykälä puhuu heitteillejätön kriteereistä. 10 vuotta on jäänyt mieleeni jonkun aloitteesta, joka on käsitteillä tai joka ei ole mennyt läpi.
se lapsi on varmasti kiitollinen,että joku huomaa ja auttaa