Yöks kaikki laatikot, täytyykö niistä pitää vain kohteliaisuudeksi?
Inhoan kaikkia perinteisiö jouluruokia joten täytyykö minun teeskennellä pitäväni niistä vaikka en pidä?
Kommentit (9)
voihan sitä syödä jouluna vaikka pizzaa ja kebabia, jos ei ole muuhun tottunut ;)
Jos olet joulun kylässä, niin teeskenneltävä on. Itse kyllä teeskentelisin kotonakin, jos olisi lapsia. Ruokaperinteisiinkin on lapset hyvä tutustuttaa ja vanhemmat eivät saisi antaa huonoa esimerkkiä yökkimällä ruoalle. Itse tekisin varmaan kompromissin ja laittaisin joulupöytääni perinteisten ruokien lisäksi jotain, mistä aidosti nauttisin, mutta ottaisin vähän niitä perinteisiäkin ja esittäisin pitäväni. Itse onneksi pidän jouluruoista, mutta on muutamia ruokia, joiden kanssa joudun teeskentelmään lasteni edessä.
Ja en teeskentele kun yrjö meinaa lentää
Kylässä pitää käyttäytyä. Kotona voitte syödä vaikka pitsaa.
viitsi kaikkea luetella. Tuo pitsa tuli varmaan mieleen sen takia, että monilla meidän tutuilla on oikein perinteenä tilata tapanina pitsat kun jouluruuat jo tursuaa korvista. ( :
9
Meillä on kahden kulttuurin perhe ja emme tee yleensä laatikoita. Laatikoista tulee mun mielestä helposti isoja määriä ruokaa. Juureksia kyllä käytetään, mutta paahdamme ne. Mausteena joko kinkun/kalkkunan/hanhen rasvaa. Noin saa helpommin säädeltyä tehtävän määrän.
Eiköhän lapsille ole tärkeintä, että perheessä on perinteitä. Ei niiden tarvitse olla samoja kuin muilla ja kyllä perinteetkin saavat muuttua. Monikaan ei tee enää lipeäkalaa jouluksi. Puljonkikin saattaa olla aika harvojen herkkua, vaikka perinteinen pitoruoka Hämeessä. Kukin perhe voi luoda uusia perinteitä.
Harvahan nykyään vetää esimerkiksi pirtin lattialle olkia, vaikka se oli maan tapa sata vuotta sitten.
Kylässä kyllä syödään sitä mitä tarjotaan, jos vain joku erityisruokavalio ei ole esteenä.
no ei tarvii syödä jos ei halua. Kylässä voisin kyllä jotakin lautaselle maistelun vuoksi vähän ottaa vaikken kaikkee söiskään.
Muutakin todella hyvää ruokaa on olemassa, mitä voi syödä jouluna aivan yhtä hyvin. Me ei olla ikinä laitettu perinteisiä jouluruokia.