Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joiden 2 vuotias ulkoilee harvoin?

Vierailija
23.12.2007 |

Me käydään vain pari kertaa viikossa ulkona. Lapsi viihtyy oikein hyvin sisäleikeissä, on virkeä, terve jne. Varmaan ollaan outoja, mutta näin meillä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa vaan kun olen saamaton ja ei päästä ulos, jään herkästi sisälle. Poika tykkää leikkiä ulkona ja sisällä.

Vierailija
2/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä legoilla, palapeleillä, lukee kirjoja, autta kotitöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin lapsi oli kotihoidossa (vähän yli 2v. ) pidin tiukasti kiinni siitä, että vähintään kerran päivässä ulkoillaan, mieluiten kaksi. Ainoastaan kaatosateella jätettiin ulkoilut väliin. Lapsi varmaan viihtyisi sisälläkin, mutta olen ymmärtänyt, että raitis ilma on ehdottoman terveellistä ja tarpeellista lapselle. Nyt kun on tarhassa, relaan itse, koska ulkoilu hoidetaan siellä.

Vierailija
4/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me talven tullen sitten pulkkaillaan, tehdään lumitöitä jne. Nyt vaan on niin tylsää kun musta maa jne. Tiedän, että ulkoilma on terveellistä.

Vierailija
5/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee kirjoja/ lehtiä, maalaa/ piirtää. Myös telkkaria katellaan :(

Vierailija
6/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse poistu asunnostasi sen useammin? ymmärrän jos kyseessä on hoidossa oleva lapsi joka saa siellä ulkoilla, mutta muuten menee kyllä pahasti yli hilseen.. Oletko jotenkin masentunut kun tuolla lailla mökkiydyt?? 2krt /vko:ssa..huhhuh.

Vierailija
7/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 2&7

Vierailija
8/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikunenkin huomaa eron kun käy ulkona useasti kuin että istuis sisällä mota päivää

Vierailija
9/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis siten että oikein asioikseen ulkoillaan, niin se jää tuohon määrään. Ja joo, voin olla kyllä masentunutkin, mene ja tiedä. Teen osa-aikatöitä kotoa käsin.

ap

Vierailija
10/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 2&7&9

Vierailija
11/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri asioille yms. Ja toivottavasti lapsi pääsee edes niin " ihmisten ilmoille" jos et muuten jaksa ulkoilla.

Jaksaisit sinäkin paremmin jos heittäisitte vaikka iltaisin pienen iltalenkin lapsesi kanssa. Eikö?

t. Kasi

Lunta odotellessa..

Vierailija
12/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai lapsi on mukana asioilla, kuten tuolla jo kirjoittelinkin :)

Vierailija
13/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilulla tarkoitan siis sitä että mennään vartavasten leikkipuistoon tai omalle pihalle. kaupassa ym. asioilla käydään lähes päivittäin ja joka päivä mennään ovesta ulos ainakin sen verran että viedään ja haetaan keskimmäinen kerhoon.

en vain enää jaksa seistä leikkipuistossa joka päivä kun siellä on tullut viimeiset 5 vuotta notkuttua kahden isomman kanssa... no, kunhan tulisi lunta niin sitten ehkä taas jaksaisi ryhdistäytyä, nyt siellä leikkipuistossa on tylsää kun ei voi oikein mitään tehdä.

Vierailija
14/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lunta ei pihalla ole mitään tekemistä. (lumisäällä tehdään lumiukkoja, pulkkaillaan, tehdään lumienkeleitä, lumikakkuja, kolataan lunta) Nyt kun on musta maa, ei pihalla ole mitään! POjalla menee vaan hermo, kun ei saa tehtyä mitään talvihanskat kädessä. Rattaissa poika ei tykkää olla.

Tehdään sitten muuta. Mennään katselemaan kauppoihin, mennään kavereille. Ei siis muuta ulkoilua, kuin sisään ja ulos autosta.

Mutta tämä on varmaan väliaikaista. Viimeistään kesällä me taas ihan asutaan pihalla, välillä käydään vaan sisällä nukkumassa :)

Vierailija
15/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään tylsempää kuin joku iltalenkki ja lapseen on nähtävästi tarttunut (valitettavasti) sama asenne.

Vierailija
16/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a.) millaisen roolimallin annatte,

b.) uskotteko itsekään sitä että on tervettä kökkiä sisällä,

c.) mikä olisi lapsen parhaaksi

Vierailija
17/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ulkoilee vain satunnaisesti loka- maaliskuun välisenä aikana. Kun on niin " kylmä" ja " huono" sää. Siis jotain kerran viikossa puoli tuntia, jos sitäkään.

Olen ehdottomasti suomlaisen ulkoilutavan kannalta, mutta ei nyt mitenkään sairaalloisia nämä englantilaislapsetkaan ole.

Vierailija
18/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan terve olen.

Ja minun mielestäni on tylsiä ne asiat jotka ovat minun mielestäni tylsiä.

Vierailija
19/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina tartte miettiä roolimalleja ja kantaa syyllisyyttä siitä, ettei jaksa tehdä lapsen kanssa kaikkea, mitä " hyvän äidin" kuuluu tehdä, mutta se on jumalan tosi, että omakin olo on pirteämpi, jos vääntäytyy ulos vaikka ihan hetkeksi. Eikä siellä leikkikentällä tartte seistä. Se on pirun tylsää, turha edes teeskennellä. Ottakaa pari kertaa viikossa bussi ja ajakaa puistoon tai metsään. lapsen kanssa on toisinaan ihan kiva vaan hortoilla, jos sillä penskalla on jotain, mitä katsella tai mihin tarttua. Ei pimeässä asvalttipihalla ole kellään kivaa.

Vierailija
20/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä valo piristää, mutta talvella kun menee tonne pimeään niin tulee kahta väsyneempänä ja alakuloisempana sisälle takaisin.