Lapsi 3v. eikä joulupukkia tulossa - onko muita?
Meidän poika pelkää kovasti joulupukkia, joten ajateltiin että homma menisi ihan itkuksi eikä tilattu pukkia. Nyt kuitenkin harmittaa kovasti. Meidän poika usein oivaltaa asioita ja mietinkin, ettei poika kovin montaa vuotta edes usko enää pukkiin.
Tuleeko kaikille muille joulupukki? Voi kun saisi jostain edes tontut tuomaan lahjat. Sekin olisi mukavaa, eikä niin pelottavaa.
Kommentit (26)
Viime vuonna vanhin lapsi oli 3v. ja pelkäsi todella paljon joulupukkia. Ja ei, meillä ei ole peloteteltu sillä, päin vastoin on kerrottu, että se on vain satuolento ja että joku ihminen on pukeutunut. Poika kielsi ehdottomasti kun kysyin, että haluaisiko pukin meille. Sanoi, että joululahjat pitää laittaa kuusen alle eikä pukki saa tulla.
Nyt on siis 4v. ja nyt ei enää pelkää joulupukiksi pukeutuneita. Pikkusisko taas on kasvanut siihen ikään, että pelkää kaikkia muita paitsi äitiään ;) Eli ei tule pukkia tänäkään vuonna, lasten itkussa ja huudossa ei ole minusta mitään hauskaa joulujännää... Meillä ollaan aatto omalla väellä ja nautitaan olostamme, lahjat kannetaan kuusen alle aamulla ja jaetaan illalla.
vanhempiene luona asuin (20v saakka). Tosin minulla on nuorempia sisaruksia. Olisi joulu kyllä tuntunut oudolta jos ei olis pukki käynyt. Ensimmäinen lapseni oli ekana jouluna 9kk vanha ja pukki kävi ja käy vielä monta vuotta,
Itse en osaisi kuvitellakaan, että meille tulisi pukki. Olisi tosi outoa moinen.
Vierailija:
vanhempiene luona asuin (20v saakka). Tosin minulla on nuorempia sisaruksia. Olisi joulu kyllä tuntunut oudolta jos ei olis pukki käynyt. Ensimmäinen lapseni oli ekana jouluna 9kk vanha ja pukki kävi ja käy vielä monta vuotta,
Puolivuotiaalle ei silloin edellisenä vuonna kehdattu tilata, vaikka joulumielisestä äidistä se olisi hauskaa ollutkin ;-)
sehän on normaalia että se pelottaa ja jännittää, sehän se aatossa jännää onkin.. ei muutakun pukkia tilaamaan :) meillä käy pappa, pukin tamineet isovalkoinen parta ja peruukki.. punaset posket ja nenänpää ja lasit nenän varrelle, ihanaa, ihan itsekkin kokee lapsuuden joulun tunteen.
hyvää joulua teillekkin ap.