***Tonskien JOULU***
Jokos saa avata joulupinon? Rupesi edellinen taas paisumaan :)
Tässä linkki edellisen pinon vikalle sivulle:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11816338&p=1&mpage=18&tmo…
Ja jos joku ihmettelee et mitä mä täällä vielä roikun, niin enpäs vainoharhaisena uskalla täysin vielä siirtyä odotuspuolelle... Sen verran on pelko mukana vielä tässä alkuraskaudessa.
Kandi, Noel ja " Linnea" 5+4
(" Linnea" siksi, että siitä ei ikinä tule lapsen nimeä, koska se on miehestä " ihan kamala hippinimi" . Musta se on aivan ihana nimi, joten hyödynnän edes tähän ;))
Kommentit (52)
Onnea huomiseen ultraan Ull-maij!!!
Kovasti täällä jännitän sun puolesta ja toivon parasta!!!!
Viipuli: mä käytin kanssa ovistestejä ainon teon aikana, mutta en saanut koskaan mitään vahvistusviivoja niihin läpysköihin, joten en raatsisi ostaa turhaan.
Katsotaan jospa nyt ei osu kohalleen niin ostan sitten enskierrosta, tähän kiertoon ei kerkee mistään tilaamaankaan ja noi apteekin on tosi kalliita, jos sitä vaikka marketista ostas niitä halvempia...katotaan nyt
U-M:lle tsemiä ultraan
aa kp10 ja vieressä riehuva ae jonka pitäis kyllä olla päikkäreillä !
Tänään hcg vain 692 viimeksi kolme vuorokautta sitten se oli 403.
Eikös toi arvo ole kuitenkin normaali? Ainakin siinä luettelossa, jonka laitoit tonne ekalle sivulle se arvo kuuluu siihen normaaliin vaihteluväliin!!
Mites se ultra? Jokos kävit siinä?
Oikein iso voimahalirutistus sulle!! Voin vain kuvitella miten huolestunut olet...
Mäkin sen uuden testin sitten tein ja kyllä siinä vahva plussa on. Täytyy se nyt vain uskoa, että ainakin tällä hetkellä olen raskaana!!!
Jotenkin silti kauheen epäuskoinen olo vieläkin.. Oireita ei erityisesti ole, paitsi rintojen arkuus ja pari kertaa on pieni pahoinvoinnin aalto tullut. Musta tuntuu, että yritän saada parin viikon päähän ultraan ajan. Kauhee pelko, että se on tuulimuna tai menee kesken kohta..
Voi kun menis viikot äkkiä!!! Kun vaan osais olla rauhassa ja stressaamatta!!
Ei vaan oo niin helppoo :)
Toivottavasti kukaan ei pahastu jos roikun kuitenkin täällä vauvakuumepuolella! En kyllä vielä uskalla odotuspuolelle siirtyä..
Kamomilla (varovasti toivoen) rv5+jotain
se arvo ei ole tärkein vaan se miten nouseen. Ultra on 18:30. Tuun sitten kertomaan miten kävi.
Eihän sitä tosiaan voi tietää miten kelläkin nousee. Oli ollut paljon huolettomampi olo jos en olis menny, arg 2h ultraan en jaksa oottaa.
[color=CD1076]Onpas taas ollut pitkä väli kun olen mihinkän kirjoittanut..Vauva-puolellakin olen toki käynyt pinon lukemassa, mutta on taas niin kauheesti menossa, että on toi kirjoittelu jäänyt..=/
Ull-Maijn tilannetta jännään täällä minäkin..Ultra on varmaan jo tehty ja odotan malttamattomana hyviä uutisia! Tsemppiä!!!
Kamomillalle onnea plussasta..ja olenkohan edes Kandia onnitellut?! ONNEA!! =) En yhtään muista millon olen kommentoinut, mutta kovin oon mukana elänyt..=) Onnea tietty muillekin!
Mulla oli tähän päivään asti kans jänskät paikat kun kp37:ää hakkas ja ne edelliset menkat siellä Brasseissakin oli ne 10 tippaa kahtena päivänä. Jumalauta on liuskaa taas liotettu pissassa kuulkaa!! Ja nega nega nega. No tänään sitten alkoi menkat tossa iltapäivällä. Tässä kierrossa otetaankin kovat keinot kuulemma käyttöön..=) Tiedä sit miten mä niitä kiertoja taas laskisin..pläh. =)
Nyt ei muuta..plussapuuskia vaan kaikille niinkuin aina..=)
t. poppis kp1/28-36 (pläääh!)
No minäpä reippaana menin sitten päivyvtykseen ku tuli hieman verta. Hcg oli 826. Kohdussa ei varmaa raskaus löydöstä eli kahden vaiheilla ollaan. Lääkäri oli sitä mieltä että voi olla normaalikin raskaus. Sanoi että soita heti maanantaina gynenpolille ja sano että pitää saada aika jo ensi viikolle.
Vuotoa ei tule enään.
Vähänkö mulla hajoaa piä! Yksi mikä mua lohduttaa on se että ovis on EHKÄ ollut oikeassa munasarjassa, ainakin siellä näytti olevan keltarauhanen... viimeksi ku oli vasemmalla puolella. No tuun taas infoamaan teitä :)
Voi itku U-M, kun et saanut varmaksi tietää vieläkään! Nyt ei auta kuin odottaa, vaikka se on varmaan ihan hirveän piinallista. Kahden vaiheilla on parempi kuin ei mitään, joten yritä ajatella sitä ihanaa mahdollisuutta, eikä mitään kauhuskenarioita. Tuskin se ku on, jos munasolu on irronnut eri puolelta kuin silloin. Tehtiinkö sulle munasarjojen aukiolotutkimus silloin ku:n jälkeen?
Kandi
En tosiaan tiedä noista hcg-arvoista, mutta nythän se taas oli korkeampi!!
Millä nopeudella sen pitäisi nousta?
Toivotaan kuitenkin edelleen parasta ja täällä ainakin sormet ja varpaat on pystyssä :)
Kamomilla
U-M:lle tsemppihalit! Toivotaan että kaikki on kuitenkin kunnossa ja raskaus oikeassa paikassa! Onko sulla ollut joskus joku munasarjatulehdus tai jotain, joka olisi edesauttanut tuon edellisen ku:n syntymistä? Nimittäin jos mitään selkeää syytä ei sulla ku:lle ollut, niin ois varsin epätodennäköistä että ku iskisi toiseenkin munanjohtimeen, heti edellisen ku:n jälkeen! Eri puolelta olet varmastikin ovuloinut jos siellä kerran keltarauhanenkin näkyi. Koitahan jaksaa!!
Poppiskin maisemissa :) Mietinkin juuri tänään, että onkos täällä enää muita kuumeilijoita kuin minä, AA, Viipuli ja Karssuli? No sinä siis ainakin oot. Nyt kovat keinot käyttöön (mekin aiotaan ottaa ;) ja parempaa onnea uuteen kiertoon!
Viipero kp 4/25-33, yk4
No lekuri sano että ei ole varma onko juuri oikealta irronnut... sanoi että tuo on kuitenkin luultavasti keltarauhanen. Ei mulla tietääkseni ole ollut mitään tulehduksia. Klamydia + muut testattu.
Äh, tosi outoa. Kuulostaa varmaan karulta mutta jotenkin toivon että olis vaan ihan normaali keskenmeno... siis tarkoitan että mielummin se kuin ku.
Äh, miten jaksan elää tämän piinan kanssa :) Ihanaa kun olette tänne kirjoitelleet niin on jotain ajateltavaa :)
Milloin siinä ultrassa pitäs näkyä jotain?
sori kun tungen tänne pinoon, mutta U-m:lle:
mä kävin ku:ssa ultrassa rv 7+0, silloin oli varmaa, et kun ei näy niin ei ole normaali raskaus. Hyvillä laitteilla on mahdollista näkyä jo ennen tuota sykekin, mutta tuota pidetään varmana vaiheena. Mulla typyn raskaudessa näkyi alkio kohdussa rv 6+2.
Pidän täällä totisesti peukkuja, että ei ole uusi ku!
-Osse
Nuivaa tämä piina. Tosiaan olisin varmaan onnellisesti sitämieltä että olen raskaana jos tuota vuotoa ei olis tullut. Tosin sekin voi olla normaalia, mutta silti arveluttaa.
Mitään kipuja ei ole enään. Pientä vihlontaa välillä. Menkkamaista jomotusta mutta se kait kuuluu asiaan.
Jännä kyllä tuo hcg... arveluttaa.
Meen kyllä varmasti heti maanantaina gynenpolille. Ne varmaan vihaa mua ku tunkeudun sinne, mutta minähän kyllä vaadin sen mikä minulle kuuluu, eli asian mukainen hoito. En tosiaan ala odottamaan että poksahtaako munajohdin vai missä se alkio piilee.
Tosin nyt on arvot noussu ihan hyvin. Eli viikossa 74-826. Jollain kanadalaisilla sivuilla oli viimeisistä kuukautisista kuluttua 5,5vk arvoina 160-800. :)
Hieman jomottaa selkää. Ole nyt sitten spontaaki km, sen kyllä kestän mutta ku:ta en.
Mites teillä muilla täällä meneepi? Anteeksi kun on tullut oltua niin omanapainen.
Kun kysyit milloin ultrassa jotain näkyy... Akselista mä sain 6+3 tuulimunaepäilyn kun ei näkynyt vielä muuta kuin ruskuaispussi. Kaks viikkoo myöhemmin uusintaultrassa sitten näkyi jo sikiö sykkeen kera. Tsemppiä hurjasti ja toivottavasti sieltä pikkukaveri löytyy oikeasta paikasta!
Niin ja paljon paljon onnea kaikille plussanneille!
Älä Ull-maij yhtään pyytele anteeksi! Tossa tilanteessa ei varmasti liikene ajatuksia paljon muualle!
Mikäs sun vointi on tänään?
Entäs olikos niitä piinailijoita? Viipuli?
Pahoittelut niille, joiden menkat tulivatkin :(
Kamomilla
Kiitos pikku-millille tsemppauksesta :) Millon sinä liityt tonskiin ;)
Kamomilla, kiitos kysymästä ihan ok olo. Yritän kovasti olla stressaamatta tätä tilannetta. Saapas nähdä pääsenkö huomenna ultraan, ovat vähän nihkeitä tuolla gynenpolilla. Toisaalta en tiedä edes haluanko, jos siellä ei näykkään mitään niin tuskin ne vielä aloittavat hoitoja kun viikkoja on niin vähän.
Keitäs tosiaan olikaan testaus vuorossa? Jännään täällä tulleeko lisää plussia tonskille :)
T: Ull-Maij
Oon vielä töissä. Siksi tähän aikaan kirjottelen ;)
En muista oonko Kamomillaa vielä onnitellut plussasta. Onnekis olkoon! Kiva, kun meitä on tosi monta tonskaa nyt melkein samoissa viikoissa.
Ull-Maijlle tsemppiä piinaan. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Eihän siellä vielä välttämättä ultrassa kuulukkaan näkyä paljon mitään. Toivottavasti silti huomenna jo näkyisi. Voisit ehkä olla sitten vähän levollisemmalla mielellä.
Pahoittelut tädin hyökkäämille ja negan testanneille. Onnea uuteen kiertoon. Tsemppiä kovasti piinailijoille. Toivottavasti alkaa taas plussat ropisemaan.
Omaan napaan ei mitään uutta. Edelleenkään ei mitään oireita. Alan jo suhtautumaan aika varauksella tähän raskauteen, kun luulis, että jotain jo tässä vaiheessa olis, mutta ei mitään. Vähän ehkä turvottaa, mutta ei muuta. Rinnatkaan ei oo kipeytyneet niin kuin viimeksi. No, eipä tässä voi muuta kun ootella. Täytyy ensviikolla varmaan varaille neuvolaa.
Toivottavasti teitä ei häiritse, että vielä tällä puolen käyn. Jotenkin ei vielä uskalla kokonaan siirtyä toiselle puolelle. Häätäkää sit pois, jos oon tiellä.
Ei nyt irtoo valitettavasti muuta näin aamun tunneilla. Kohta pääsee onneksi nukkumaan.
pesukarhu rv5+6 (aijon sittenkin laskea niiden kuukautisten mukaan, joten parilla päivällä tippu) ja enska 1,8v
Kerkesinpäs vihdoin tännekin.
Kovin oli mukava joulu meillä. Ihan rauhassa oltiin kotona ja saunottiin ja syötiin hyvin.Lahjoja tuli paljon; onneksi myös tarpeellista tavaraa kuten esim vaatteita:) Eihän tuo pieni vielä paljon ymmärtäny lahjojen päälle, taisi olla ihanat rapisevat lahjapaperit mielenkiitoisempia kuin itse lahjat =D
No, nyt se joulu on sitten ohi ja pääsee taas takaisin normaaliin päiväjärjestykseen! Nopeesti se sitten aina menee..
Vai olit Ull-maij tehnyt taas testin ;) Kaikki keinot pään säästämiseksi on sallittuja!
Mäkin aion tehdä huomenna...
Nyt on tuhrut olleet periaatteessa pois, eilen aamulla tuli ihan pieni viiru paperiin ja sitä edellisenä. Eli pieni toivonkipinä elää!!
Kamomilla kp 36/ 25-27 (tai rv 5+jotain..?)