Huuto.net - ärsyttää TAAS kun ihmiset " valehtelevat" tuotteiden kuvauksissa =(
Hei,
olen kirjoittanut tästä aikaisemminkin ja nyt TAAS kuohahti.
EN YLEENSÄ OSTA - mutta nyt sorruin piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä
aikaa huutamaan yhden vaatepaketin. No, paketin saatuani
oli taas karu totuus edessä....
mm. kuvauksessa luki " ei uudelle häpeä" mielestäni kyllä
häpesi ja TODELLAKIN... tämä riepu valkoinen sellainen
oli täynnä keltaisia hailakoita tahroja JOITA EI TODELLAKAAN
voi olla huomaamatta =(
Toinen samanlainen kuvaus " erittäin vähän pidetty" oli tahrainen,
hihassa ISO tahra jota ei voi olla huomaamatta....
Jatkuu melkein paketin täydeltä. =(
Olen tarkka myönnän sen. Itse en olisi kehdannut tuollaisia
laittaa ollenkaan ja tuo KUVAUS SAA VIHAN NOUSEMAAN HATTUUN =(
UUDENVEROINEN kuinka joku kehtaa väittää likaista, tahraista
rutkua uudenveroiseksi.....
Taas tuli todettua että ostan mielluummin alesta tai normaalihinnalla
mutta saanpahan rahalle sen vastineen minkä omin silmin näen.
MYYJÄLLE en laita edes palautetta, sapettaa niin että en viitsi
edes antaa palautetta. Saatika että viitsisin laittaa sähköpostia
asiasta... sieltä tulisi kuitenkin takaisin " meiltä lähtiessä ainakin
oli puhdas, uudenveroinen " plaah plaah plaah .... tämän paketin
noudin.... enkä näin hämärässä sitä ruvennut toisen kotona
sihtaamaan vaan ylimalkaisesti katsoin että on se mistä on
sovittu... eipä tarvitse enää ko.myyjän kanssa kauppa tehdä :D
MINÄHÄN olen voinnut ne matkalla uittaa tuolla lammikoissa
ihan vaan ollakseni ilkeä ja saadakseni jonkun joulun pilalle :D
No, nyt tuli vähän parempi mieli kun sain edes jonnekkin kirjoittaa
ja purkaa pahaa mieltäni - kiitos jos jaksoit lukea.
Volga jo vähän rahoittuneena mutta myös vähän köyhempänä
säkillisestä sitä itseäääääääääääääään..............
Kommentit (15)
En todellakaan pelkää antaa negatiivista palautetta aiheesta (harvoin tosin joutunut, lähinnä lunastamattomista huudoista).
Miten muuten voi myyjiä arvioida jos palautteita ei anneta rehellisesti?
Ylipäätään olen sitä mieltä, että jos kaupan kanssa ongelmia, otetaan ensin yhteyttä myyjään ja katsotaan miten asia hoituu. Vaikeatkin tilanteet voi usein selvittää ihan rehdisti kommunikoimalla keskenään. Jos ei sitten mikään auta, esim. vastaus on asiaton, on mielestäni palautteen paikka - todellakin reilua myös muille huutiksen käyttäjille.
Sillä saa muut ostajat tietää millainen myyjä on kyseessä!!
Ja jos vaikka myyjä olisi valmis hyvittämään sinulle maksamastasti summasta tai jopa ottamaan paketin takas!?!?!! Kannattaa kysyä.
Koska täällä valittamalla ei tuu kun itselle vielä enemmän kökkö olo!!
Itse olen huuto.netin vakiokäyttäjä, kauppoja on tullut tehtyä lähemmäs 2000 miehen kanssa yhdessä ja vain pari pettymystä on ollut! Ja pettymysten jälkeen on sitten tullut käytyä katsomassa myyjän palautteet ennen huutoa, ja jos siellä on paljon negoja nin huuto jää tekemättä.
Mutta, ainakin meillä on käynyt niin hyvin, että on sitten keskustelemalla, tai siis meilejä vaihtamalla päästy yhteisymmärrykseen kaupasta kun tuote ei ole vastannut kuvausta. Yleensä se on ollut hinnan puolittaminen tms.
Sinun tapauksessasi minä kyllä soittaisin/meilaisin, ja menisin niiden vaatteiden kanssa käymään. Ethän sinä varmaan postimyyntiliikkeestäkään huoli valmiiksi likaista tai rikkinäistä (näitähän joskus saattaa olla) vaan palautat?
Minua taas ärsyttää, kun myyn jonkun tuotteen huuto.nettissä ja sitä on pidetty meillä jonkun kerran, yli 5 ja alle 10.. tässä siis esimerkki. No kohta tämä ostaja myy sen eteen päin ja kehuu kuvauksessa että vain kerran tai kaksi pidetty! Minusta on törkeää! Tästä syystä en pahemmin osta enää huutiksesta mitään, kun en vain uskalla luottaa myyjien sanoihin :(
taimi02:
Minua taas ärsyttää, kun myyn jonkun tuotteen huuto.nettissä ja sitä on pidetty meillä jonkun kerran, yli 5 ja alle 10.. tässä siis esimerkki. No kohta tämä ostaja myy sen eteen päin ja kehuu kuvauksessa että vain kerran tai kaksi pidetty! Minusta on törkeää! Tästä syystä en pahemmin osta enää huutiksesta mitään, kun en vain uskalla luottaa myyjien sanoihin :(
Mullakin on ollut viime aikoina tosi huonoa tuuria huutiksessa: Ostin uuden äp-toppasetin ja sen kylkiäisenä 2 kertaa pestyn kevyttoppiksen. Kevyttoppis oli niin nyppyinen, että pistin sen samantien UFFelle (heittäkööt sieltä roskiin). Kevyttoppis pisti hälytyskellot soimaan ja päätin tarkistaa toppasetin - yllätys, yllätys, ainakin tumppuja ja töppösiä oli selvästi käytetty. Negatiivisesta palautteesta tietysti se seuraus, että itselle tuli samantien epäreilu kostopalaute ja myyjä haukkuu liian tarkaksi ja vetoaa siihen, ettei äp-vaatteiden laatu ole kovin hyvä. Kyllä uutena myytävän tavaran pitäisi olla käyttämätöntä, vaikkei paljon maksaisikaan!!!
Näistä mietin parhaillaan, annanko palautetta ja jos niin millaista:
Kohteen kunto luokiteltu hyväksi, mutta oli selkeää haalistumaa kauluksessa. Myyjä ilmoittanut kuvauksessa, että tuotteet käytettyjä, joten ei mainitse pesunukasta erikseen, tahroista ja rei' istä kylläkin. Kuvasta kyllä näki, että haalistumaa näyttäisi kauluksessa olevan, mutta minä tyhmä luotin kuntoluokitteluun. No, setti menee kotona, muttei ihmisten ilmoilla.
Huusin housut kokoa S, mutta paketista löytyikin L. Samassa kirjeessä tuli muutakin, mutta postikulut olisivat olleet muista tuotteista alle puolet nyt toteutuneista. Ilmoitin, että voin ottaa nuo L koon housut eurolla, koska niillekin saattaa löytyä käyttöä - tai lähettää ne myyjän kustannuksella takaisin (aika talviset huhti-toukokuussa käytettäviksi) . Myyjä ilmoitti lähettäneensä S-koon housut muualle ja niitä en ole saamassa - ilmoitin näet samantien, etten maksa enää yhtään postikuluja, koska moka ei ole minun syytäni. Nyt myyjä olisi palauttamassa euron eli rahallisesti päästään sopuun, mutta haluamani housut jää kuitenkin saamatta.
Huusin erästä laitetta, jossa ei hintavarausta. Myyjä päätti seuraavana päivänä kaupan ja ilmoitti, ettei myy tuotetta, koska onkin tullut toisiin ajatuksiin. Huutiksessahan sitoudutaan myymään tuote, ellei kohteella sitten ole hintavarausta, joka ei ylity.
jos antaa ihan aiheesta negatiivisen palautteen, ja saa sitten itsen ns. kostopalautteen (joss haukutaan ostajaa), niin saako ostaja tuon " kostonegan" jotenkin poistettua? Siis ottamalla yhteyttä huuto.netin ylläpitoon tms.?
Itse en käytä huutista, koska ärsyttää yksi ihan mitätön pikkujuttu. Se että jotkut roudaa halpoja lastenvaatteita Espanjasta, UK:sta jne. ja myy niitä aivan järjettömällä voitolla huutiksella. Tämä on ihan sallittua yms., mutta minua vain ärsyttää. Olen pikkumainen. =)
hillariina:
jos antaa ihan aiheesta negatiivisen palautteen, ja saa sitten itsen ns. kostopalautteen (joss haukutaan ostajaa), niin saako ostaja tuon " kostonegan" jotenkin poistettua? Siis ottamalla yhteyttä huuto.netin ylläpitoon tms.?
Otin yhteyttä ylläpitoon kostonegan takia, ja he käskivät itse selvitellä asian. Tilanne oli sellainen, että olin ostanut kuvauksen mukaan " uuttavastaavat" housut, jotka olivat todella kuluneet. Myyjä antoi negan minun annettuani negan. Tätä ennen olin tietysti ottanut puhelimitse yhteyttä (myyjällä salainen numero, joten vaati hieman selvittelyä) ja sähköpostitse. Myyjä ei suostunut hinnanalennukseen tai tuotteen palauttamiseen. Vieläkin harmittaa, ja tuolloin päätin, etten enää ikinä osta yhtään mitään myyjältä, joka ilmoittaa olevansa vantaalta.
Aina huonon kaupan jälkeen teen päätöksen, että nyt riittää, mutta kuitenkin muutaman kuukauden päästä olen taas ostoksilla. Tulisi paljon halvemmaksi (tai ainakin miellyttävämmäksi) ostaa vaatteet uusina tai alennusmyynneistä, niin ei tarvitsisi arvailla.
Onpa noita hyviäkin kauppoja tietysti mahtunut joukkoon.
Itsekin olen tosi tarkka vaatteiden kunnon suhteen ja käyn ainakin itse myymäni vaatteet tarkkaan läpi. Samoin ostamani vaatteet. Itsekin olen TOOOOSI monta kertaa saanut huonokuntoisia vaatteita, joissa on näkyviä tahroja, reikiä ym. Ärsyttää suunnattomasti, kun myyjä vastaa vaan, ettei huomannut. Siis jos vaatteen on silmäillyt kokonaan läpi, näitä vikoja ei voi olla huomaamatta.
Jokin aika sitten ostin bodyn, jossa oli vain maininta nukkaa. No, body oli kyllä todella nyppyinen ja lisäksi tahroja täynnä. Myyjä vastasi palautteeseen, että ilmoitti nukasta ja tahtoja ei ollut huomannut... Itse en olisi moista kehdannut ikinä myydä.
Olen tietoinen tuosta, että jotkut eivät anna palautetta lainkaan, jos ovat tosi pettyneitä kauppaan. Kieltämättä itsekin joskus mietin, oliko ostaja pettynyt jos ei anna palautetta. Itse annan AINA palautteen ja kerron myös ne viat silläkin uhalla, että saan itse negan. Toistaiseksi olen negoilta välttynyt.
Anna ihmeessä palautetta! Vaikka käsite " hyväkuntoinen" tarkoittaa eri ihmisten mielestä erikuntoista vaatetta, " ei uudelle häpeä" tarkoittaa miestäni uudenveroista eli käytetty, mutta aivan uudennäköinen.
Itse olen notkunut viime ajat Ebayssa ja sain ensimmäiset paketit (4kpl!) eilen ja olen erittäin tyytyväinen kaikkiin kauppoihin. Suosittelen!
Tosin en ole kyllä piiitkiin aikoihin enää ostanut mitään. Ainoastaan myyn. Huutonetissä hinnat nousevat välillä todella korkeiksi, niin mielummin ostaa sitten alennusmyynneistä.
Itse hiljattain ostin muutaman uudenveroiseksi luokitellun tuotteen. Olivat kyllä ihan ok-kuntoisia, mutta kyllä niistä näki, että oli käytetty (pesunukkaa ym). En viitsinyt tuosta antaa palautetta, kun olivat kuitenkin ihan käyttökelpoisia (= hyväkuntoisia), mutta kyllä minusta uudenveroinen tarkoittaa sitä, että on käytetty korkeintaan pari kertaa eikä mitään käytönjälkiä näy ts. on samassa kunnossa kuin juuri kaupasta ostettu.
Suosittelen, että otat ensin yhteyttä myyjään ja vaadit kaupan purkua. Siihen sinulla on oikeus, jos myyjä on valehdellut vaatteiden kunnosta. Jos tämä ei auta, anna nega. Jos saat kostonegan, voit vastata siihen itse ja kertoa, että kyseessä on kostonega ja kerrot samalla tapauksen kaikille. Kyllä Huutiksen käyttäjät lukevat negat vastauksineen, uskoisin. Itse ainakin luen palautteista nimenomaan negat ja negan saajan vastaukset negaan. Niistä pystyy päättelemään paljon. Joistakin negoista näkee ihan selvästi, että niiden antaja on " pimeä" ja myötätunto on silloin negan saaneen käyttäjän puolella.
Älkää kuitenkaan tuomitko kaikkia vaatepakettien myyjiä Huutiksessa. Itse myyn vain paketteja, koska en jaksa myydä erikseen ja haluan vain päästä pienistä lastenvaatteista eroon. Itselläni on sellainen tapa, että tavallaan " alikehun" tuotteitani, jotta en olisi ainakaan sortunut väittämään niitä paremmiksi kuin ne ovatkaan. Niinpä minun oikeasti melkein uudenveroiset vaatteeni huudetaan yleensä paljon alhaisemmilla hinnoilla kuin monien muiden, mutta eipä niistä ole valituksiakaan tullut. Tyhmää tietysti omalta kannaltani, mutta olen perirehellinen enkä oikein osaa kehua omiani. Nytkin minulla on myynnissä oikeasti hyväkuntoisia vaatepaketteja vauvalle, joissa on jopa luksusta, mutta taitavat taas mennä ostajalle tosi alhaisella hinnalla...
Eli uusi on sellainen, jossa on laput kiinni
uudenveroinen on sellainen vaate, josta on laput irrotettu ja ollut max 2 kertaa päällä ja on kuin suoraan kaupasta.
Hyvä kuntoinen on vaate, jossa ei ole nukkaa, ei tahroja eikä reikiä ja käyttökertoja on alle 10.
Tyydyttävä kuntoisessa voi olla jo hieman nukkaa, mutta esim. tahraisia ja rikkinäisiä en myy ollenkaan. Tyydyttävän kuntoista vaatetta on useamman kerran käytetty.
Ehkä olen näissä kuntoluokituksissa myyjänä liian tarkka, mutta parempi " alikehua" kuin ylistää maasta taivaisiin, niin ostajalle tulee ehkä positiivinen yllätys kun saa vaatteen.
Itselleni on tullut muutama pettymys, kun vaatetta on mainostettu uudenveroisena ja yllämainittuja kriteereitä ei täyttänyt millään.
Anna ilman muuta nega, ota ensin kuitenkin yhteyttä myyjään ja koeta sopia hänen kanssaan.
Toinen asia on tietty sellaiset yhteydenotot, kun ostosta on kulunut on useita kuukausia ja sitten onkin yhtäkkiä tuotteessa jotain vikaa. Itselleni on tullut pari tälläistä tapausta vastaan, jossa useampi kuukausi kaupanteon jälkeen myyjä on alkanut vaatia kaupan purkua, kun vaate on heillä käytössä kulunut... Enhän itsekään voi viedä käytettyä vaatetta takaisin kauppaan monta kuukautta oston jälkeen, vai mitäköhän mahtaisivat esim. Pompiissa miettiä kun kävelisin sisään ja pyytäisin kaupan purkua 6 kk aikaisemmin ostamastani vaatteesta, joka on käytössä kulunut...
Kuinka kohtaisimme tuolla huutiksessa me, jotka oikeasti olemme tarkkoja vaatteiden kunnon suhteen.
Itse en koskaan nykyään enää " uskalla" huutaa vaatepaketteja, koska ne oikeasti useinkin ovat täynnä sitä itseään.. Myöskään yksittäisiä vaatekappaleita en uskalla ostaa, ellei ole aiempaa (positiivista) kokemusta myyjästä ja/tai kohteessa on erittäin hyvät kuvat. Niin montaa kertaa olen pettynyt.
Ja minulle on vielä käynyt pari kolme kertaa niinkin, että vaate on mennyt käyttöönottopesun jälkeen pariksi viikoksi kaappiin ennen ekaa käyttökertaa. Silloin olen vasta huomannut, että vaatteessahan on tahroja. En tietenkään viitsi valittaa myyjälle enää siinä vaiheessa, vaikka harmittaa hirmuisesti. Siksipä nykyään katsonkin vaatteen todella tarkkaan läpi, kun se minulle tulee.
Nykyisin käytän huuto.netiä varsin vähän juuri em. syistä.
Pliis, jätä negatiivista palautetta!!! Tietäisivät muut sitten jättää ostamatta.
Pahoitteluni vielä huonoista kaupoista.