Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kakkosauto maksaa ?

Vierailija
10.11.2008 |

Onko joku laskenut mitä käytettynä hankitun kakkosauton ylläpito maksaa ?

Siis jos kysessä mahdollisimman halpa 4-paikkainen pikkuauto.

Haluaako joku suositella sopivaa työmatka-autoa kiireiselle töissäkäyvälle äidille. Tilaa pitäisi olla ainakin yhdelle taaperolle päiväkotikuljetusten ajaksi. 95% ajosta tapahtuisi Helsingissä kehäykkösen sisäpuolella.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton hankintahinta?? 5000 e ?

Vakuutukset 800 e ?

Bensat 1200 e ?

Toiset rattaat 400 e ?

Huollot 500 e ?

Eli kai investointihinta + noin 3000 e vuodessa.

Vierailija
2/6 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just tuommoinen, Kahan ollaan oltu tyytyväisiä jo monta vuotta. Kulut on suurinpiirtein seuraavat:

bensa, parkkimaksut yms. 100-120 e

vakuutukset, verot n. 50 e

huollot, uudet renkaat, pesuaineet n. 90 e

ja päälle sitten arvonalenema. Meillä sellainen vanha pikkuauto, jonka arvo tippuu vain noin 100 e kuussa, uudempi putoaa tietysti varmaan 200 euroa kuussa.

Lopputulos siis suurinpiirtein 350-450 euroa.

Yksi vaihtoehto lienee liisari. Esim. Fiestan saa 290 muistaakseni ja siihen bensat ja vakuutukset (?) päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niitä tonneja löytyy aina sieltä täältä tai jopa perheauton verran, niin mitäpä tuota miettimään noin ja laskemaan. Itse kyllä tykkään, että auto on nimenomaan erittäin huono sijoitus, kun sen arvo laskee. Jos käyttökustannuksiin ei laske arvonalenemaa ja perhe on ostanut vaikka 200t asunnon ja juuri "uudet" autot ja vetänyt talouden tiukille, niin miten se auto uusitaan vaikka 6 vuoden päästä? Lisäksi minä jopa ajattelen sitä rahamäärää, että se on jostain muualta pois. Jos kaverini osti 47t auton ja minä 15t auton, niin mitä väliä sillä on sinun logiikallasi? Ei mitään, koska ne rahat löytyi molemmilta. Silti veikkaan, että vaikka multa olisi löytynyt tuo 47t autoon, niin en kuuna kullan valkeana olisi sitä sijoittanut autoon, kun osaan laittaa sen 32t jonnekin tuottamaankin mulle rahaa eikä niin, että siitä häviää 11% joka vuosi pois.

Vierailija
4/6 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausikuluihin. Kun auto ostetaan niin hinta on mikä on ja se siitä myös maksetaan.

Aivan sama juttu tietokoneissa yms. arvo laskee mutta ei se ostohintaan vaikuta. Jos ostan nyt 1000 €:n tietokoneen niin pitäisikö minun laskea että vuoden kuluttua tietokoneen käyttökustannukset ovat 1000 € + 50€/kk arvonlaskua eli vuoden kuluttua tietokoneeni olisi maksanut minulle 1600 €. Ei kukaan ajattele näin, miksi siis autoissakaan pitäisi.

Vierailija
5/6 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvän saa jo tuolla rahalla. Niin en siis alunperinkään ostaisi uutta autoa.

Vierailija
6/6 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kukaan tässä ketjussa ei kai ollutkaan ostamassa uutta autoa eikä yksikään esimerkki ollut uudesta autosta.

On syytä muistaa, että 5000 euroa maksavan auton arvonalenema on toki pienempi kuin esim. 10000 euroa maksavan, mutta toisaalta myös korjauskustannukset voivat olla suuremmat. Harvalla autolla selviää tuolla 90 euroa per kuukausi, jos yhtään yllättävämpää remonttia tulee.