Lapsemme sukunimi on Nännimäinen, joutuukohan lapsi kiusatuksi koulussa sukunimen takia?
Mieheni (siis Nännimäinen) väitti ettei häntä ole kiusattu koulussa mutta en oikein usko sitä.
Kommentit (24)
Vierailija:
Niitä ei kai muualla ole kuin täällä. Eikä minun kaveria ainakaan kiusattu koulussa.
mutta tosiaan, jos on vanhvaluonteinen, ja ei ole muuta kiusaamiseen johtavaa syytä, niin en usko, että kärsii.
Vai oletko sinä Simanainen tai Horamo tms?
Olisi hänellä ja lapsella sama sukunimi.
Erottuu helposti. Miksi se on hyvä säilyttää? Kun tiedätte vastauksen, niin lapsenne voi vastata kiusaajille tällä kyseisellä syyllä.
En tajua. Jos on itse siitä koko ikänsä kärsinyt, luulisi, että edes lapselleen soisi parempaa.
Jos näin joku erehtyy tekemään niinkuin esim. mieheni kaveri niin tästä kyllä jaksetaan nälviä vielä monien vuosien päästä, että on akan tossun alla jne.
Minusta teitte oikein kun annoitte miehen sukunimen. Ei nimi miestä pahenna. Nännimäinen on vanha perinteinen pohjalainen sukunimi, jossa ei ole mielestäni mitään vikaa. Ei kaikkien tarvi olla Virtasia.
Jos ei nyt suoraan ole pilkattu, kuka ottaa Nännimäisen vakavasti?
Helsingin hienoperseille kaikki pitäis olla niin modernia, vähintään ulkomaalainen kaksiosainen sukunimi että kelpais.
sukunimi on 1500-luvulta ja tasan on kulkenut myös naisten kautta, niin että mies on ottanut vaimonsa sukunimen. Rahvaasta en sitten tiedä, mutta ainakaan talollisilla/aatelisilla ei ole koskaan tehnyt tiukkaa toimia noin!
Vaihtaisin varmaan johonkin kauniin mielikuvan luovaan luontonimeen.
takapajulasta olla, ettei koko perhe voisi naisen sukunimeä?!
Koulussamme oli Nännimäinen ja Kneelta oon. Nimessä ei ollut mitään ihmeellistä. Ja Helsingissä 12 v asuneena luulisin, että nimi muistetaan :-) Itse pidin oman sukunimeni muuttaessani takaisin Pohjanmaalle ja lapset ovat saaneet tavanomaisen isänsä nimen. Veljentyttäret ymmärsivät häissä kysyä sulhaselta, että mikä sun sukunimeksi tulee.
Ja tämän vuoksi heidän kurkkunsa viillellään auki, ettäs tiedätte.
Riikka Leppämäki Karjaa
Muuta se Smithiksi tai Wongiksi tai Virtseksi. Voit sitten kehuskella sukujuurillasi.heko heko
Miksi kommentti pitäisi poistaa?
[x] Jonninjoutavaa paskaa
On toi kyllä aika huomiota herättävä nimi. Ottamatta kantaa siihen onko nimi miten kaunis tms. niin voin sanoa sen verran että jos vanhemmat keksii kiusaamisen aihetta niin niin varmasti keksivät muutkin lapset :/
Niitä ei kai muualla ole kuin täällä. Eikä minun kaveria ainakaan kiusattu koulussa.