Olisko ihan tuhoontuomittua hakea töitä Kangasalta jos mies ja lapset on Turussa
Kommentit (10)
Mutta ei nuo Pendoliinotkaan paljoa auta, kun myöhästelevät melkoisesti. Voisin harkita kulkevani vielä tuota väliä, jos asuisin Tampereella ihan rautatieaseman lähellä ja olisin Helsingissä töissä joko ihan lähellä Pasilan asemaa tai rautatieasemaa.
Mutta noita Tre-Hki väliä kulkevia on todella paljon. Monet ovat kulkeneet vuosia.
Jahka mies valmistuu ja lapsi siirtyy kouluun olisi mahdollista koko perheen muuttaa. Jaksaiskohan siihen asti...?
että muutatte nyt. Mies voi helpommin kulkea opiskelemassa Turussa (ottaa jonkin soluasunnon tukikohdaksi, jos tuntuu) ja tyttö ehtii saada kavereita ennen koulunalkua.
Eli jos lapsi sairastuu päiväkodissa, tarttis viedä lapsi tai päästä itse lääkärille, hammaslääkärille, hoitaa virastoasioita, todella hankalaa tämä. Sitten on otettava koko päivä vapaaksi tommosen takia. Itsekin olen ollut paljon poissa, kun lapseni on käynyt hammaslääkärillä, neuvolassa, astmatutkimuksissa. Itsellänikin on ollut käyntejä gynen polilla jne.
Pystyisikö opiskelemaan loppuun Tampereella?
Sitten kun aineisto on kerätty, niin on samantekevää missä sitä opusta kirjoittaa.
Isälle joku halpa kämppä väliaikaisesti Turusta.
Varmaa riippuu siitä kuinka paljon jaksaa kulkea. Asun itse Helsingissä, mutta mulla on asiakastöiden takia välillä pakko kulkea kolmena/neljänä päivänä viikossa jossain Suomen kaupungissa tai Tukholmassa. Mä koin sen aika rankaksi, tosin mä kyllä tulin aina kotiin kun se vain oli jotenkin järkevää. Mieluummin kotona, kun yö hotellissa.
Helsingistä ei mielestäni kannattanut autolla mennä mihinkään, koska junassa tai lentokoneessa pystyi tekemään töitä tai nukkumaan. Tällöin varsinaisia päiviä pystyi typistämään, koska osa töistä tuli siis tehtyä jo matkalla.
Jos suhtautuu siihen, että on kamalaa, niin totta kai se on kamalaa. Jos kyseessä on väliaikainen ratkaisu, niin kyllä sen kestää. Asuuhan jotkut perheetkin niin, että lapset ja puoliso ovat toisessa maassakin.
Asun kangasalan rajalla. En pysty ajamaan omalla autolla. Eli sii oliis aikataulujen suhteen lähinnä madotonta.
Jos sulla on oma auto, niin kai se käy. Jaksatko ajaa.
Mun naapuristossa asuu nainen, joka on jo vuosia käynyt Helsingissä junalla joka päivä töissä. Hänellä on lapsia 2. Kun lapset olivat pieniä, niin hän oli silloinkin siellä.
Yksi professori ajaa joka päivä esppsta tampereelle töihin.