Muutan äitini kanssa yhteen!
Asumme molemmat pk-seudulla. Olen eronnut muutamia vuosia sitten, äitini asustaa yksikseen. Molemmat maksamme n. 700 euroa vuokraa tällä hetkellä. Ajattelimme ostaa kämpän yhdessä. Minulla on kaksi lasta, ostaisimme siis 5h+k. 1400 eurolla lyhentää lainaa ihan kivasti kuukausittain, emmekä tarvitse koko summaa lainaa, rahaa on reilut sata tuhatta laittaa käteisenä asuntoa vasten.
Mummi tykkää olla lastenlasten kanssa. Valittelee toisinaan yksinäistä oloaan ja etenkin sitä, kun rakastaa kokkaamista, mutta ei yksin viitsi. Olemme aiemminkin asuneet yhdessä, kun äidillä ei ollut vielä omaa asuntoa Helsingissä, mutta oli jo saanut työpaikan täältä.
Tuleeko minulle nyt peräkammarin likan maine? ;)
Kommentit (13)
Ei puhettakaan, että kenenkään miehen kanssa uskaltaisin yhteen muuttaa. Jos hypoteettisesti sellainen olisi tarpeen, voisi mies varmaan ostaa äitini ulos? Mutta siis reaalielämässä, minulla on alakouluikäiset lapset, oma ura nupullaan sekä harrastuksia koko perheellä. Ei ole aikaa mihinkään deittailuun.
ap
PS. Yhdessä asuen säästämme myös sähkö- yms. kuluissa.
ainakin joissakin n. 70-l taloissa sellaisia on ihan omalla sisäänkäynnillä ja kylppärillä. Silloin pystyisitte kuitenkin pitämään vähän yksityisyyttä kumpaankin suuntaan.
sillä olet lähtenyt äitisi helmoista jo aiemmin.
Kannattaa etsiä sellainen viisiö jossa esim. alakerrassa on yksi makkareista ja tämä sitten mummulle, jotta pystyy jotenkin " eristämään" omiksi perheiksenne.
Hyvä diili teille molemmille. Ja lapsille. :)
Ehkei sulla ole vielä mielessä miehen ottaminen, muttei sitä milloinkaan tiedä, milloin se oikea kävelee vastaan. Äiti loukkaantuu tosi paljon, jos häädät sen sitten omasta kotoaan.
Muuten ideanne on aivan loistava! Itse maksaisin mitä vain, että me voitaisiin tehdä myös noin. Harmi vaan ettei ole mahdollista, kun äitini kuoli ihan liian aikaisin, eikä kerennyt tutustumaan lapsenlapsiinsa tarpeeksi.
oletko ajatellut sitä?
Tuo yksiö on siis erinomainen idea, tai muuten omat rauhalliset tilat äidille varattava.
yhteen keittiöön ei kahta äitiä mahdu, näin uskon
Se riippuu niin paljon asenteesta ja luonteesta mahtuuko samaan keittiöön... Tsemppiä!
Miettikää valmiiksi äidin kanssa kaikki tilanteet, joissa yhteisasuminen voi purkaantua ja mitä sitten tehdään. Ei sitten tule katumuksia ja riitoja, kun on selvät sävelet.
varsinkin lasten kannalta, mutta miksei myös sinun ja äitisi kannalta.
Asuntoa etsiessä kannattaa tosiaan huomioida se, että joko erillinen yksiö tai ainakin niin, että yksi makkari on vähän rauhallisemmassa paikassa ja siinä vieressä vessa joka äitisi käytössä.
Minusta saman keittiön kyllä voi jakaa.
Meidän suvussa on kyllä tapana, että vanhemmat hoidetaan kotona loppuun asti. Äitini tosin on vielä työelämässäkin, että se loppu on toivottavasti aika kaukana! Isoveljeni asui liki kymmenen vuotta isoisämme kanssa samassa taloudessa, näin on myös menetelty muissa sukupolvissa.
En nyt liikaa mieti sitä, että jos jompikumpi löytää miehen. Se on sitten sen ajan ongelma. Eihän tätä elämää voi elää jossitellen. Tähän päivään se on meille kaikille hyvä ratkaisu, äitini ei tarvitse olla niin yksin, eikä minun lasteni tarvitse tulla tyhjään kotiin.
ap
Ja ihanaahan se olisi jos löytyisi mahdollisimman iso asunto mielellään vielä vaikka kahdessa kerroksessa. Silloin jos miehetkin löytyisi ei olis mitään ongelmaa.
Oman äitini kanssa en voisi muuttaa yhteen mutta jos pystyt ajattelemaankin asiaa niin varmasti asia toimii. Lasten kannalta erittäin hyvä asia. Esim kun murrosikä saapuu niin valvovia silmiä ei ole liikaa.
juttu :) Ja toimiihan se miehenkin kanssa jos pidätte suhteen seurustelu asteella.