Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Hellp oireyhtymästä pari kysymystä!
20.12.2007 |
Laitan kysymykseni myös tälle puolelle :)
Kiinnostaisi tietää onko kellään ollut raskausmyrkytystä niin että se on vaikuttanut uratiin, maksa-arvoihin ja trombosyyteihin? Vai tarkoittaako niiden muutos automaattisesti Hellp oireyhtymää?
Mulla oli esikoisesta huonoimmillaan trombot 100, alat (vai oliko asat..)66 ja urat 407. Jotkut lääkäreistä puhuvat toksemiasta ja toiset Hellpistä.
Eli mitkä teidän arvonne ovat olleet jos on ollut kyseessä toksemia tai Hellp? Haluaisin saada osviittaa omasta tilanteestani.
Tässä raskaudessa on trombot nyt rv36+2 136 mutta muut arvot normaalit.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Salla-73:
Hei Salla-73!
Mulla ollut esikoista odottaessa vaikea pre-eklmapsia ja siihen liittyen Hellp syndrooma. Tämä esikoinen syntyi jo rv:lla 24+3.
Mulle ovat lääkärit selvittäneet että Hellp syndroomasta on silloin kyse raskausmyrkytyksessä kun maksa-arvot kohoavat ja trombosyytit ovat matalalla. Siitä myös tulee taudin englannin kielinen nimi Hemolysis Elevated Liver enzymes and Low Platelets.
Laitan tähän sulle noita mun arvoja mitä kyselit edellä....
ASAT: 79
ALAT: 67
Trombosyytit: 89
Uraatti: 468
AFOS: 354
Mulla myös on toinenkin lapsi, joka synt. rv 35+2, siinä raskaudessa en saanut Hellp syndroomaa mutta pre-eklampsian kylläkin (kohtalaisen). Tässä toisessa raskaudessa ei maksa-arvot kohonneet eikä trombosyytit laskeneet joten kyseessä ei ollut Hellp oireyhtymä. Uraatti oli muistaakseni päälle 400:n.
Tsemppiä raskauteesi ja toivottavasti vältyt nyt toksemialta. Millä viikoilla esikoisesi syntyi?