Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
voiko äänieristyksen
20.12.2007 |
tehdä itse? meillä pahasti kuorsaava mies. En voi mennä alakertaan tmv. kun pieni asunto. viereiseen huoneeseen ainostaan
Kommentit (5)
Minä viereisessä huoneessa korvatulppien kanssa. Oma ovi kiinni niin ei kuulu. Vauvakin havahtuu välillä kun ukko oikein vetäisee.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
olen käyttäny korvatulppia ja kuulosuojaimia, ei apua. Et järeemmät keinot oltava
eli sisäovia tehdään erikseen myös eristettyinä, tavallisia sisäovia ei eristetä millään lainna, vaan ovat ihan onttoja sisällä.
Näitä db-ovia on esim lääkäreiden jne vastaanottohuoneissa, missä tarkoitus ei ole, että puhe kuuluu ovien läpi auloihin.
koska ne ovat kalliimpia niitä ei yleensä laiteta tavallisiin asuntoihin vakioiksi.
Alue: Aihe vapaa
Ja pienetkin asiat auttaa paljon. Ryijyjä seinälle makkariin missä ukko jyrisee, paksut verhot ja matot. Makkarin oveen tiivisteet tai sit ihan uusi db-ovi. Nämän on yksinkertaisimmat keinot.
Jos puurakenteinen väliseinä niin sen levytksen vois tietty purka ja villoittaa välin. Sekä laittaa tuplalevytyksen.
Ja kaikkien rakojen kittaus elastisella massalla, pienikin reikä tuhoaa äänieristyksen