Viimeinen nla-käynti ennen synnytystä
Onko teillä ollut viimeisellä nla-käynnillä jotain muutosta joissakin arvoissa, joista voisi vaikka jälkikäteen päätellä että " enteili" synnytystä?
Kommentit (4)
Mulla oli myös verenpaine kohonnut viimeisellä käynnillä muihin käynteihin verrattuna. Sitten mulla oli paino vähän laskenut, kun aiemmilla kerroilla se oli aina noussut, tosin en tiedä oliko se vaan sattumaa. Mutta siis luulisin, että ainakin tuo verenpaineen nousu on merkki lähestyvästä synnytyksestä. :)
Anne
Mun verenpaineet on aina olleet hyvät
2viimeisintä reissua
33+4 RR 101/65, sf 30
35+3 RR 112/73 sf 30
tuolloin sain ajan synnytystapa arvioon 37+ viikolle ja itellä oli sellanen tyhmä olo, et enhän mä kerkee siellä edes käymään, ja niinhän siinä kävi
lapsi syntyi 36+1, edellisenä päivänä lorahti vähän lapsivettä ja supistukset alkoi samana iltana, loput vedet meni sitten salissa juuri ennen ponnistus vaiheen alkua.
Näitä olen itsekin mietiskellyt, varsinkin kun nyt on joulun pyhät ja uusivuosi että voisiko sitä jostakin ennakoida synnytystä
Nyt itsellä viimeisillä neuvolakäynneillä tämä tilanne:
36+0 RR 126/74, sf 32
37+2 RR 130/73, 125/76 ( mittasi vielä uudestaan turvotuksen vuoksi, SF 31, eli siis oli pienentynyt ;)
JA tässä sitä vielä toistaiseksi ollaan rv 37+4, ja itellä sellainen olo ettei tämä aivan hevillä synny ;)
Ei kyllä mitään huomattavaa kuitenkaan, yläpaine oli, toisin kuin muilla jotka mainistsivat, laskenut! Mutta tuo kohdunpohjan korkeus oli ekaa kertaa pienentynyt sentin verran. Ja tuosta neuvolakäynnistä vastaavana yönä meni vedet ja lapsi syntyi vuorokauden sisällä.
Toista ootellaan ja lapsiveden määrä vaihdellut, huomenna viikkoja 34! Toivon että pääsen yli 36!=)
Huomasin jälkikäteen, että verenpaine oli normaalia korkeammalla viimeisellä neuvolakäynnillä, kun on itselläni yleensä alhainen. Varsinkin alapaineessa huomasi eron. Jos se oli normaalisti jotain 70, niin tuossa vikassa mittauksessa yli 90. Päivää, kahta aiemmin ennen synnytystä oli olleet viimeiset neuvolakäynnit.
Minulla on kaksi poikaa, joista kumpikin synnytys käynnistynyt supistuksilla, toinen 40+5 ja toinen 40+4 ja syntyneet siitä vuorokauden kuluttua.
Nyt odotan kolmatta ja saas nähdä, onko verenpaineesta jotain arvattavissa, tai alkaako tapahtua 40+3 tällä kertaa, heh,heh : )