Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Syyssissit loppuviikkoon ;) **

20.12.2007 |

Loppuviikkoa ja joulua kohti mennään ;)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelan " lammosta" kaikille syyssisseille!

En vielakaan paase linjoille vakituiseen, mutta kaikille taaltakin pain hyvan Joulun toivotuksia ja hyvia vointeja!!!

t. levinia ja Alli (10.9.) 6500g 63cm; syodaan jo perunaa ja porkkanaa ja joulun jalkeen aloitaan iltavellit! Myos rintamaito ei riittanyt kuin ekat 1 1/2 kk joten hyvin kasvaa meitin ' Hope-neito' .

Vierailija
22/41 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava oli kuulla Kirahviinan, Levinian, Poklon kuulumisia pitkästä aikaa :)

Onnea Colis, hieno juttu tuo arvonnassa voittaminen ja hyvään tarkoitukseen rahat menivät. Melkoinen summa! Varmasti on nyt joulumieli ylimmillään jo tuonkin takia :).

Peikkoäet, olenkin jo odottanut, koska joku ärähtää tuosta nukkumis yms. keskustelusta. Jossakin vaiheessa kävi mielessä, että ei pitäisi kai " kehuskella" oman lapsen unenlahjoista, mutta sitten ajattelin, että eikö tämä palsta ole sitä varten, että vauva-arkea jaetaan niin hyvässä kuin pahassa. En ole ajatellut olevani parempi kasvattaja tai vanhempi, koska lapseni nukkuu keskimääräistä paremmin. Joissakin toisissa asioissa on sitten ollut hankalampaa. Tosiasia on, että Olivia on kaikin puolin helppo ja rauhallinen lapsi, jolla on myös suhteellisen hyvät unenlahjat, se on siis hänen erityispiirteensä. Toki omalta osaltani yritän mahdollistaa eri tavoin, että tilanne jatkuisi samankaltaisena, mutta sitäkään ei kukaan voi ennalta ennustaa, millainen yökukkuja tyttö saattaa esim. olla kuukauden kahden päästä, kun liikkuminen ja uudet taidot tulevat kehiin ja niitä yölläkin harjoitetaan. Minulla on kokemusta myös huonommin nukkuvasta lapsesta ja ihan samat temput tehtiin hänellekin, joten enemmän taitaa niin nukkuminen kuin muutkin piirteet olla lapsesta kuin vanhemmuuden taidoista kiinni. Meillä on kotona myös huonosti syövä, puberteetissa oleva tyttö, jolle ei koskaan ole ruoka maistunut. Vauva-aikana pulautteli hurjia määriä ja vanhempana taas ei muuten vaan ole koskaan ruuasta piitannut, syönyt vain pysyäkseen hengissä.

Tässä vain vastinetta asiaan omasta puolestani.

Nyt joululauluja laulamaan!

Palataan!

Haikarapolska ja Olivia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole juuri koneella notkunut.. Kaikenlaista pientä puuhaa...

Unista... Meillä myös ollut aiemmat vauvat enemmän tai vähemmän huonosti nukkuvia.. Nyt olen ollut todella onnellinen, kun poika nukkuu hyviä unia. Odotettavissa varmasti myös meillä niitä unettomia öitä, kun esim. hampaita alkaa tekemään. En ymmärrä, miksi tästä asiasta ei voisi kirjoitella. Kirjoitellaanhan täällä siitä, kuinka kukin vauva kehittyy, syö jne. Olen osaltani todella pahoillani, jos joku on tästä asiasta pahoittanut mielensä. Vauvat ovat erilaisia, joka asiassa..

Vaikkakin taisin jo aikaisemmin saada jo aikoinaan tuosta ruokailu asiasta jonkun takajaloilleen. Kaikki tunteet sallittuja ja myös mielipiteet..

Antaa tulla vaan, täällähän on tarkoitus purkaa mieltään..?

Iloisin tonttu terveisin, Piiu ja katras =)

Vierailija
24/41 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti vinkeistä peikkoäet! hih, mun mielessä sun nimimerkistä on tullu lyhyesti peikkis, sori! :) tuo kaalinlehti mulla on kokeilematta, sitä kyllä käytin silloin joskus ihan alussa ja kyllä se tehoaa. hajuhaitat on oma lukunsa, mutta niin pientä, niin pientä... nyt ei vain ole kaalia kotona.

nukkumiskeskustelusta ja siitä ärsyyntymisestä. minä en ottanut peikkoäetin vuodatusta niin, ettei nukkumisesta saisi jauhaa. ajattelin että hän vain totesi että se ärsyttää häntä. sallittakoon kaikki keskustelu, ja sallittakoon myös se että joku tunnustaa ärsyyntyvänsä jostakin (sehän on oikeastaan tosi rohkeaa). korjatkaa jos olen väärässä. uskon että jokainen täällä (varsinkin me vakkarit, hih) kirjoitetaan asioita ilman mitään sen kurjempia taka-ajatuksia tai sellaista " olen parempi kuin te muut" -asennetta. joo muistan kyllä sen tuiskahduksen piiulle niistä kiinteistä, mutta se taisi olla joku ei-aktiivinen kirjoittaja, muistanko oikein? tuntuu, että tässä kun ollaan tultu tutummiksi kuukausien varrella, niin keskustelu toimii sellaisena tukea ja ymmärrystä tarjoavana juttuna. vieraille nimimerkeille varmaan tulee helpommin lauottua niitä " en tajua mikä kiire on" tai " kyllä jokainen voi täysimettää 6kk jos vain oikeasti haluaa" soopaa.

nyt mulla ajatus pätkii pahasti, mutta luulen kyllä että kaikki täällä notkuu hyvällä mielellä, tulisko sitä muuten niin ahkerasti palstailtuakaan? ja kuten risella taisi sanoa, me ollaan äideistä parhaita! :)

Vierailija
25/41 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon peikkoäetin itse asiaan, että ei se todellakaan tuulesta temmattu tunne ole että joidenkin mielestä kyse olis omasta paremmuudesta tai huonommuudesta, kun lapsi nukkuu tai ei nuku. minä olen kuullut ihan elävässä elämässä aivan karseaa kommenttia siitä, miten " ne vanhemmat on ite opettanu sen vauvan semmoseks että se vain huutaa, ei meidän poika todellakaan ollu semmonen, oma se on syynsä etteivät saa koskaan nukutttua, kuulemma se vauva oli mummolassa nukkunu ihan hyvin että siitäkin huomaa että se vika on vanhemmissa" jne. tai että " teidän tyttö on ihanan rauhallinen, se johtuu varmasti siitä että teillä on kotona näin hyvä ja seesteinen ilmapiiri, näkisitpä miten vaikea lapsi niillä ja niillä on" . tietenkin kodin hyvä ilmapiiri voi vaikuttaa siihen, että vauva on tyytyväinen, mutta tyytymätön vauva ei todellakaan ole merkki siitä, että kodin ilmapiirissä olis jotain vikaa.

nyt pitää mennä iltapalalle.

Vierailija
26/41 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joka vuosi tässä kävikin niin että hirmuinen kiirus päällä tänä iltana saada kaikki lahjat pakettiin ja kamat kasaan että aamulla päästään lähtemään.. Joten erittäin lyhyesti siis ettei mies muhun herppaannu =) Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille ihanille naisille ja perheillenne!!

Palaillaan taas joulun jälkeen!

Colis ja Luka

Vierailija
27/41 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirusta pitää kun kaikki on jääny viime tippaan.Hengissä ollaan ja isäkin paremmassa kunnossa,pääsee huomenna valvomosta pois.Yöt on Aada nukkunut ihan ok mutta päivä unet tuottaa vaikeuksia kun Tosi pienissä nukkuu;/

Oon käyny lukasemassa joka päivä mutta en oo saanu aikaiseksi kirjoitella.

Coliksella on varmasti (+perheellä)mahtava joulumieli noin mahtavasta voitosta:))Nyt tosiaan lotto vetämään...

Paremmalla ajalla sitten taas...

Vierailija
28/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun tulon huomaa, jouluvalmistelut ovat kyllä hyvällä mallilla, mutta huomaan, että näin joulun alla netissä käynti vähentyy kun on kaikkea muuta ohjelmaa.

Fiialle hyvää matkaa, varmasti ihana lähteä kun täällä säät ei ole mitkään parhaat mahdolliset. Kewallekin hyvää muuttoa ja toivottavasti kuulemme sitten pian Kiinan kuulumisia.

Coliksella on selkeästi joku voittoputki päällä, joten ei muuta kuin lottoamaan ja jouluksi ässä arpoja ostamaan ;) Oli kyllä hieno lahjoitus hyväntekeväisyyteen!! Tuli kylläkin leikillään ajatus mieleen, että minkähänlainen olisi ollut puolen sivun jouluilmoitus vaikka Lukan kuvan kera Hesarissa, olisi varmasti tutut ja sukulaiset ihmetelleet hih ;)

Tuosta unikeskustelusta. Itse olen ainakin kokenut sen niin, että on mukava, että ihmiset kirjoittavat myös hyvistä asioista ja siitä kun joku asia omalla kohdalla menee hyvin. Ainakin itse huomaan, että helpommin tulee valitettua niistä asioista, jotka ei mene hyvin. Mun mielestä keskustelu on ollut täällä tosi kannustavaa, enkä usko, että kellään on ollut tarkoitus syyllistää ketään. Itse huomaan myös, että itselläni äitiyteen kuuluu myös se, että helposti syyllistän itseäni ja saatan tuttujen kommentteja turhankin helposti tulkita niin, että alan miettiä, olisinko voinut toimia toisin, kai tämä äitiys hieman herkistää. Mutta olen aina hyvinä hetkinä koittanut kuitenkin itselle todeta, että parhaani olen tehnyt ja että näin olen toiminut näiden lasten kanssa, varmasti jos lapset olisivat toisenlaisia koliikkia ym, tilanne olisi toinen. Saikohan kukaan mitään tolkkua ;) Ei siis ollut tarkoitus loukata ketään ja toivon, että noita hyviä kokemuksia saamme edelleenkin palstalta lukea. Oliko se Risella joka totesi että ollaan parhaita äitejä, yhdyn täysin siihen ;)

Mukava kuulla, että rakkausvauvalle kuuluu jo parempaa.

Oikein tunnelmallista ja rentouttavaa joulua kaikille! Voipi olla, että palstailu jää ennen joulua hieman vähemmälle, mutta tammikuussa sitten ja treffitkin alennusmyynteihin sopii vallan mainiosti ;)

Unikko ja Iisa

Vierailija
29/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ulkona pieni pakkashärmä maassa. Olettekos huomanneet miten satumaisia värejä on ollu viime päivinä auringonlaskuissa ja nousuissa? Violettia, harmahtavaa ja ties mitä. Ihan selviä joulunvärejä!

Eilisestä ärähdyksestäni vielä selvyyden vuoksi. Ei se älähdys (= se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa ; ) johtunut oikeastaan tämän palstan keskusteluista vaan yleensä vauvakeskusteluista. Risellan neuvolaneteis-keskustelu oli minulle viimeinen niitti kirjoitaa mitä eilen kirjoitin. Minun lempirunonin tähän vauva-aikaan on Hannele Huovin vauvalla on vaaka. Ulkomuistista sen tähän latelen, voi tulla väärinkin.

" Vauvalla on vaaka, sillä se punnitsee mitä se tahtoo tehdä ja mitä se ei tee. Toisessa kupissa on tähdet ja toisessa kupissa on kuu. Kun maailmalle lähdet kaikki onnistuu."

Ilman muuta täytyy keskustella. Millään muulla tavalla emme opi uutta äitiydestä ja lastenhoidosta kuin keskustelemalla ja kuulostelemalla toisten kokemuksia. Niin ja tuttujen kanssa keskustelu on kivaa!

Pätkiskakkua on maisteltu ja oli mahtavan hyvää.

Colis onnea voitosta ja eikun vain kokeilemaan pätkistä, on helppo ohje ja hyvää tulee. Hyvän leipurin ja ruuanlaittajan maineeseen ei lopultakaan tarvita kuin pari ohjetta, ne kun opettelee tekemään niin on kohta saa paistatella loistavan emännän gloriassa!

Nyt mies lähti hakemaan meille pizzaa!

terv peikkoäet ja APJ 1.10 (Peikkis on loistava lyhenne!)

Vierailija
30/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa joulunkiireistä aikaa välittyy kaikkien perheistä :)

Colikselle hyvää matkaa joulun viettoon! Ja hienon lahjoituksen teit. Fiiakin on päässyt jo lämpimään. Huldiohan se oli joka lähti jo joulukuun alussa useammaksi viikoksi jonnekkin lämpimään myös..

Kirahviina, Ymmärrän ongelmaasi suihkutissien kanssa! Mulla suihkuaa myös aikatavalla vielä, imetys alkaa ja päättyy yleensä suihkuun.. Kuitenkin, joskus käytän kaalin sijasta myös kuumalla vedellä täytettyjä minigrip pusseja ;) Auttaa nekin. Nii ja haluan valaa sinuun luottamusta, imetys voi onnistua myös ihan hienosti. Esikoisen aikana mulla oli sama ongelma ja imetin kuitenkin 10kk, silloin tyttö vierotti itse itsensä.

Unikeskusteluun tuli jo hyviä pointteja kaikilta! Itse en ihan saanut kiinni Peikkoäet sinun ajatuksesta, että koetko meidän kehuskelevan näillä hyvin nukkuvilla vauvoilla vai häiritseekö se sinua vain koska teillä ei nyt nukuta niin hyvin..? No joka tapauksessa pahoittelen jos joku kurtistaa otsaansa muiden positiivisten asioiden takia. Eihän se varmasti ole tarkoitus. Minusta on yhtä suuri rikkaus keskustella myös niistä positiivimmista puolista arjessa kuin niistä negatiivisimmistakin. Sehän on selvä ettei ole kahta samanlaista vauvaa, saati kahta samanlaista äitiä :)

Minä henk.kohtaisesti olen elämässäni pyrkinyt tuomaan esille elämän ihanuuksia, vaikka ne olisi sitten niitä hyvin nukuttuja öitä. Iloitsen niistä aidosti ja näkyvästi. Toivottavasti saamme jatkossakin iloita ja myöskin mutristaa niitä suupieliä hyvässä hengessä.

Btw, Sellainen iloinen asia, että Menni kääntyi selältä masulle juuri äsken, ensimmäistä kertaa siis.

Rauhallista joulua toivotellen Dumle ja Menni 29.9

Vierailija
31/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei niitä hankia ja nietoksia :(...

Kiva Peikkis (tuo on hyvä lemppari :) ), kun selvensit ajatuksiasi ja pointtiasi, niin saa tällainen tyhmempikin mamma punaisesta langasta kiinni. Keskustella saa ja täytyy, sehän se paras anti täällä on ja ainakin itse olen henkilökohtaisesti saanut ja oppinut paljon uutta ihan teidän kaikkien ansioista. Siispä kiitokset kaikille kuluneesta vuodesta. On olut ilo jakaa kokemuksia raskaudesta ja äitiydestä teidän kanssanne. Olette ihan parhaita, te SyysSissien äidit :) !!!

Nyt poistun takavasemmalla ja rauhotun joulun viettoon.

Joten siis

Viettäkää THE JOULU ja nauttikaa DAS PIPARIA :) !!!

Haikarapolska kera Olivian ja muun perheen :) :) :)

Vierailija
32/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin myös toivottamaan oikein ihanan rauhaisat ja tunnelmalliset joulut jokaiselle. Taidan minäkin rauhoittua nyt joulun viettoon.

Heh.. " Peikkiksellä" pizzapäivä.. Täällä myös mies kebabia/pizzaa hakemassa.. =)

Piiu ja iso perhe.. Kaikki lapset koolla, kuusi ihanaa lapsosta.. =)

Vierailija
33/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis vaan kaikille syysmammoille!

Rauhallista joulua myöskin täältä härmäisestä Espoosta. Minäkin olen nauttinut noista viime päivien kauniista valosävyistä. Ja tänään on ihana kuutamo taas! Ihan jouluinen fiilis, vaikka lunta ei varsinaisesti olekaan.

Unista: meillä Oona päätti eilen juoda päivällä ihan hurjan vähän tissiä ja yöllä sitten heräilikin tunnin välein. Siihen nähden olen ollut ihan hyvässä vedossa tänään. Toivotaan parempaa... Mutta on hän tänään juonut paremmin nyt päivällä.

Mun pitäis sävyttää hiuksia tänään ja vitsinä sanoin miehelleni, että et viittis värjätä. Hän sanoi, että no voi hän värjätä... Että siinä mulla kampaaja. katsotaan nyt...

Mutta nyt astiat koneeseen. Masu täynnä spagettia ja jauhelihakastiketta - lapsiperheen herkkua!

apinaemo ja oona 0709

ps. Kiva kuulla Leviniasta, poklosta ja kirahviinastakin pitkästä aikaa!

ps2. En minäkään sitten saanut niitä mainostamiani Reinoja! Loppu olivat!

Vierailija
34/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikeskusteluun tuli jo hyviä pointteja kaikilta! Itse en ihan saanut kiinni Peikkoäet sinun ajatuksesta, että koetko meidän kehuskelevan näillä hyvin nukkuvilla vauvoilla vai häiritseekö se sinua vain koska teillä ei nyt nukuta niin hyvin..? No joka tapauksessa pahoittelen jos joku kurtistaa otsaansa muiden positiivisten asioiden takia. Eihän se varmasti ole tarkoitus. Minusta on yhtä suuri rikkaus keskustella myös niistä positiivimmista puolista arjessa kuin niistä negatiivisimmistakin. Sehän on selvä ettei ole kahta samanlaista vauvaa, saati kahta samanlaista äitiä :)

Kirahviina taisi parhaiten tavoittaa pointtini, Joka nyt on ehkä selkeämpi kuin eilen kirjoittaessani. Siis... Mikä minua ärsyttää unikeskustelussa on se jos esim kymmenen tunnin yöunista vaikkapa puolivuotiaalle tulee normi joka kaikkien pitää saavuttaa ollaan taas ihan metsikössä. Itse sain kuulla lasteni jo edesmenneeltä isomummilta, että olen pilannut lapseni koska he eivät nuku. Syy nukkumattomuuteen siis oli minun. Haluan korostaa sitä että vauvat ovat vauvoja. He saattavat syödä, kääntyillä ja nukkua miten sattuu hyvinkin pitkän aikaa ilman että vanhemmat voivat kasvatuksellaan tai toimillaan asiaan juurikaan vaikuttaa.

Miedän pojan nukkumisesta; mielestäni hän nukkuu sangen hyvin. Herää syömään 2-4 kertaa yössä ja nukahtaa pääsääntöisesti aina syötyään. Minusta se on ihan passeli tapa olla vauva alle kolmikuisena.

En ole pahoittanut mieltäni jos joku saa nukuttua pitempää pätkää öisin, en toisiaankaan. Hyvähän se vain on. Ulkopuolisten päivittelyt ja kaakatukset ( vrt Risellan kirjoitus) ne ärsyttävät ja saivat aikaan eilisen provosoitumiseni.

Mutta kohta minäkin pääsen saunaan. Nyt suljen tämän saluunan pariksi päiväksi.

Oikein ihanaa joulua ja rauhallista aikaa kaikkiin perheisiin!

terv peikkoäet ja APJ 1.10

Vierailija
35/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin äsken liittää tekstiini Dumlen tekstin. Siis alku oli Dumlea ei minua!

Olen huonoooo...

terv peikkoäet

Vierailija
36/41 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetuttu joka on ollut kuvioissa jo lapsuudestani. Haudattiin tänään. Hän oli myös kuoron johtaja kuorossa johon kuuluin silloin kun olin nuori ja kaunis...enään siis vain ja... :) En ole pystynyt hautajaisiin menemään sitten isäni hautajaisten jälkeen, eli en ollut tänäänkään. Illalla kun kävin pikkusen kebabbia :) hakemassa, niin kävin haudalla. Ei meinannut sitten itkusta loppua tulla :( En vain saa hänen kasvoja mielestäni. :((

No, itken minä sitten kuinka paljon tahansa, niin joulu tulee, ihan väkisin. Kalja on tehty ja kinkku sulamassa. Siivottukkin ollaan. Huomenna on sitten kuusen vuoro, pöytäliinojen silitys yms yms... Kauppaan ei enään onneksi tarvi mennä. Miten kaikki ihmiset ovatkin aina samaan aikaan kaupassa kuin minä ;D

Eetu kasvaa ja möllöttää:) Ei halua enään millään olla selällään, kun aina vaan muksauttaa ittensä mahalleen ja sitten on pahana jos käsi jää alle. Kovasti elää, että mikä mahtaa pojasta tulla, kun liikkeelle pääsee paremmin. Kovasti koittaa itseään ylös sillai, että nostaa päätään vähän kuin istumaan nousis. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä. Velliä annoin eilen oikein tuhdin annoksen ja nukkuikin sitten vellinsä edestä. Huomenna ajattelin kokeilla perunaa sen lusikallisen. Tuntuu vaan hullulta tehdä lusikallisen verran mössöä...

Meillä kävi jo joulupukki. Sain isukilta kuntopyörän, kun tuntuu ettei tahdo ehtiä iltasin lenkille. Nyt onkin sitten joka ilta tehty sellanen " ohjattua" ohjelmaa puoli tuntia ja kyllä hiki virtaa, toivottavasti läskitkin... Meillä neitikin aina haluaa kuntoilla. Satulalta, kun ei yllä, niin sitten seisaaltaan. :D

Enpä ole isommin käynyt katselemassa kuulumisia, mutta enpä usko, että mitään kovin isoa on tapahtunut. Sen verran nyt selasin, että Rakkausvauvan isällä on parempi suunta. Hyvä niin.

Mutta nyt kun koko talo nukkuu, paitsi minä ja kissa, niin menen vielä tekemään myöhäisen teen ja sitten nukkumaan. Käyn ehkä jos ehdin kurkkimassa, mutta tuskin ehdin mitään sepustelemaan.

OIKEIN HYVÄÄ JA ILOISTA JOULUA KAIKILLE SYYSSISSEILLE JA VANHEMMILLE SEKÄ SISARUKSILLE!!! Nauttikaahan toisistanne ja rentoutukaa parhaanne mukaan ja syökää hyvin ja nautinnolla. Nyt saa... ;D

vm78 ja Eetu 0809

Vierailija
37/41 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Haikarapolskalle, kun kaipailit myös minua..Se lämmitti mieltä. On ollut huisketta; yllätys, yllätys 7 henkisessä perheessä ;o) Ollaan sairasteltu, juhlittu pikkujouluja ja lakkiaisia. Nettiaikanai olen kuluttanut tehden ifolorin sivuilla valokuvakirjaa näistä kahdesta nuorimmasta heidän kummeilleen ja isovanhemmille tein lastenkuvilla varustetut kalenterit. Olipa muuten yllättävän työlästä valita sopivia kuvia...

Arki sujuu mukavasti, mutta välillä ahdistaa, kun en ehdi tekemään päivällä mitään järkevää..Kotitöillä ei löydy loppua; pyykkikorit täyttyvät, imuroida saa joka päivä, ruokaa on laitettava, astianpesukone tyhjennettävä ja täytettävä...Kun keräät lelut lattialta, hetken päästä huomaat niiden olevan taas levällään. Kiitos suloisen puuhakkaan 1 1/2 vuotiaan. Pienten lasten hoito sinänsä ei ahdista, vaikka aina on mukava odottaa isoja koulusta kotiin ja miestä töistä.

Meilläkin Wiivi nukkuu yönsä hyvin, mutta päiväunet ovatkin sitten vain pikkunokosia. Yritän kyllä saada pikkuiset yhtäaikaa päiväunille 12 jälkeen, jotta saisin edes yhden tovin tehdä askareitani...Toistaiseksi menestys on ollut vaihtelevaa. Noh.." Terapiana" olen tehnyt pieniä ristipistotöitä iltaisin (öisin) ja voi mikä lapsellinen riemuntunne tuleekaan siitä, kun voi ihailla kättensä jälkeä ja saa jonkun jutun konkreettisesti valmiiksi. Suosittelen!

Olen pikaisesti yrittänyt jossain välissä lukea kuulumisianne, mutta en kyllä muista mitä piti kommentoida. Nukkumiseen voisin tosiaan sanoa, että meillä nukutaan kyllä hyvin yöt, mutta päivisin unet ovat todella lyhyitä 20 min - 1 h. Ei siinä hirmuisesti ehdi puuhailla ja kun on tosiaan tuo touhukas 1 1/2 vuotias niin pakko pitää Wiivi ihan silmien edessä koko ajan. Mutta näiden lasten kanssa ehtii vielä olla monenlaisia aikoja myös näiden nukkumisten suhteen.

Ai niin ja lempijoululaulua kyseltiin...Eihän sitä voi yhtä vaan valita, kun ihania lauluja on niin monia. Rakastan joulua...

Niin ja kävimmehän me Wiivin kanssa torstaina 4 kk:n lääkärineuvolassakin..vähän etuajassa. Pituutta 63 cm, paino 6515 g ja py taisi olla 41 cm. Wiivi on aika hoikka tyttö. Nyrkit on suussa koko ajan ja kaiken minkä hän saa käsiinsä hän tunkee suuhunsa. Selältä masulleen meillä ei vielä käännytä, mutta kyljellään neiti kyllä on. Ja mikä ihana nauru...kun tyttelin kanssa vähän pelleilee niin neiti palkitsee makealla naurulla.

Kyllä me olemme oikeasti onnekkaita, kun olemme saaneet nämä ihanat ja ainutlaatuiset syyssissit hoivattavaksemme.

Toivotan teille kaikille Rauhaisaa ja Tunnelmallista Joulun aikaa läheistenne kanssa!

Kaylight ja Wiivi s.23.8.07

http://www.aijaa.com/v.php?i=1358602.jpg

Vierailija
38/41 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ollut puhetta nukkumisista. Meillä on alusta asti nukuttu läpi yön silleen et heräillään 2 tunnin - 1,5 tunnin välein. Päivisin otetaan n kolmet päikkärit jotka kestää noin 1,5-2 tuntia kerrallaan. Rattaissa ulkona nukkuu kaikkein parhaiten. Pari kertaa täytyy käydä lullaamassa aina. Mä olen ollut ihan tyytyväinen näihin unijaksoihin,kun kerta aina nukahtaa öisinkin samantien kun on syönyt.

Viime öinä vain ollut aika levotonta. Kaks jaksoa nukuttu hyvin ja sitten alkanu kamala hyörinä ja pyörinä ja tissi pitäs olla koko ajan suussa? Ollaan nyt kahtena päivänä annettu jo pottua joten voisko johtua tästä? Veslillä kyllä oli kakka tulematta neljäpäivää, joten voi johtua siitäkin. Tänään onneks oli lämmin paketti vaipassa ja pitkin selkää....

Kauneimmasta joululaulustakin ollu puhetta.Mä olen aina " rakastanu" Vesa-Matti Loirin varpunen jouluaamuna. Se on mun ehdoton suosikki. Tänä jouluna ei paljoa olla joululauluja kuunneltu, mutta ens vuonna sitten tämä mamma järjestää oikein kunnon joulun!!! Nyt mä vaan odotan vesikielellä et kinkku valmistus. Pitäs noin tunnin päästä olla valmista!!!

Mä olen touhaillu koko aamupäivän. Teen aina kaikkea silloin kun olen väsynyt. silloin sitä ei niin kovasti huomaa. Jos istahtaa niin väsymys painaa heti päälle. Joten tänään on vaihettu petivaatteet, silitetty, pesty pyykkiä, kohta pitäs imuroida (vaikka eilen siivottiin) jne. Taitaa tämä äiti nukahtaa illalla hyvin. Toivon vaan ettei tänä yönä ois kauheen rauhatonta. Koitetaan jättää tänään perunan maistelut kokonaan pois ja kokeillaan taas huomenna. Näin sit nähään johtuko siitä.

Mutta nyt täytyy mennä jatkaan ennenkuin väsähän lopullisesti,

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille perheille!!!!!

T: Uma ja Vesli 210907

Vierailija
39/41 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan meiltäkin =)

Surullisia uutisia Vm :/ Jaksamisia sinulle kovasti!!

Kiva oli kuulla sinunkin kuulumisia Kaylight :) Varmasti teillä hulinaa riittää kun monta lasta ja 2 pientä.

Nukkumisesta puhetta oli. Meillä nukkuu niinkuin isommatkin tytöt tässä iässä eli heräillään monesti yössä, mutta sitäpä osasin odottaakin. Kyllä tämäkin neiti jossain vaiheessa alkaa yönsä hyvin nukkumaan :) Vaikka välillä ottaa päästä yöllä kun just on itse saanut unesta kiinni niin alkaa vierestä kitinä.. Ihanaa aikaa tämä silti on :) Ja tosiaan hyvä on jos toisilla vauvat nukkuu hyvin!! Niistäkin saa kertoa täällä :) Kaikista huolista ja murheista, eiks niin mammat?? ;)

Me sitten lähdetään illalla myöhään ajeleen kohti Pohjoista. Mua kyllä jännittää miten tämä meidän Hilla mahtaa autossa nukkua!! Yleensä kyllä hyvin, saa nähdä miten nyt käy kun kuitenkin täytyy syöttää matkan varrella. Sitä vaan toivon ettei isommat tytöt sitten siinä samalla heräisi.. Saattaa sitten Aatto mennä hieman sumussa kun valvoo ensi yön, en osaa nukkua autossa vaikka kuinka väsyttäisi!!

Onneksi perillä on lapsenlikkoja niin saa torkut ottaa päivällä =)

Toivottelen nyt mukavaa ja rauhallista Joulua kaikille syyssissien perheille :)

Palataan asiaan sitten luultavasti heti Joulupäivänä ;)

outs@ ja Hilla 4.10.

Vierailija
40/41 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rauhoittamaan oma pää ;)

Huisketta ja Hulinaa siis riittää täällä. Eilen kävi kolmet vieraat ja tänään yhdet, tässä välissä kiersin vielä pikaisesti mummolat läpi. Niin ja mies töissä, ambulanssia päivystää (taas) huomiseen asti..

Peikkis ;) Pointtisi tuli selväksi kyllä heti kun vain luin sen minua edeltäneen viestin, kun yhtä aikaa taidettiin kirjoitella.. Ja ihan samaa mieltä olen kanssasi.

Meillä oli viime yö risainen - Menni söi klo 2-3-4, sitten otin viereen, vaikken silloin saakaan itse nukuttua. Aamulla 7 viimeisen kerran työnsin tissiä suuhun ja tuntui siltä että olin tehnyt sitä koko yön. Onneksi saatiin nukkua sitten 10 ihan hyvillä mielin. Selvästi masu vaivasi, kun paukkuja päästeli ja itki viiltävää kipu-itkua aina kesken unten :/ Toivottavasti siis meillä ja Umallakin menee ensi yö rauhallisemmin.

Mekin reissaamme huomenna autolla - aamulla lähdetään ajelemaan miehen vanhempien luoksi n. 100km ja iltapäiväksi tullaan takaisin Jyväskylään isäni luokse, jossa sitten syödään ja lahjat jaetaan, tietenkin pukin voimin. Anoppilassa käydään miehen kanssa heidän perinteen mukaisesti joulu-savusaunassa :)

Toivon siis myös kädet kyynärpäitä myöten ristissä että Menni jaksaa tohinapäivästä huolimatta ja etenkin että päiväunet menisi putkeen. Ilman vaunuja en lähtisikään, muuten ei nukkuisi kunnolla.

Jeps, vielä touhotan pyykkivuoren kanssa, 3 koneellista odottaa kaappiin viikkausta. Ulkovaatteet odottaa kuivumista jne. Menni kun nyt torkahti sitteriin, niin pakko jatkaa puuhia.

Ihanaa ja Rauhallista joulua vielä kerran kaikille! Syökää ja nauttikaa ja rakastakaa läheisiänne.