Miksi jotkut tulevat lasten joulujuhliin likaisissa collegevaatteissa?
Mä en tajua! Mun mielestä lasten joulujuhlat (päiväkodit, kerhot, koulut) on juhlatilaisuuksia, jonne laitetaan juhlavaatteet tai ainakin puhtaat ja siistit vaatteet. Ja kulahtaneet tahraiset collegehousut ja -paidat lasten päällä eivät missään tapauksessa ole juhlavaatteita! Sen verran pitäisi kunnioittaa juhlien järjestäjää ja " juhlittavia" . Aivan eri asia ovat tietenkin jotkut ulkoilmajuhlat tms. jonne pitää pukeutua taas eri tavalla. Enkä tarkoita, että joulujuhliin pitäisi laittaa joku upea iltapuku, vaan pojille esim. kauluspaita tai neulepaita siistien housujen kanssa ja tytölle, jos ei halua mekkoa tai hametta pukea, jotkut siistit housut ja siisti paita. Tukat voisi myös kammata.
Onko muita, joita häiritsee joidenkin (lasten tai aikuisten) epäsiistit tai liian arkiset vaatteet joulujuhlissa?
Kommentit (5)
Ja kuuluu kyllä hyviin tapoihin pukeutua juhlatilaisuuksiin ainakin siisteihin vaatteisiin.
Näistä lapsista kasvaa sitten niitä aikuisia, jotka tulevat kirkkoonkin lippis päässä..
En nimittäin asu AV:llä.
Ja pystyn erittäin hyvin keskittymään lasten esityksiin, vaikka sivusilmällä näenkin joidenkin rönttävaatteet. Mun mielestä hyviin tapoihin kuuluu pukeutua juhliin juhlavaatteisiin!
Vaihda jo virttä!