Mikä on 2 lapsen yksinhuoltajan köyhyysraja? Lasketaanko lapsilisät
tuloihin mukaan?
Ovatko TULOT netto- vai bruttotuloja?
Lasketaanko elatusmaksut tuloiksi?
Kommentit (13)
Sossu laskee joka ikinen sentti mitä saat tuloksi. KELA taas ei laskee ku öööö... en muistaa tarkkaa mitä mut jotain mut kuitenkin ei kaikki kuten Sossu tekee.
Tsemppiä syövän kanssa! Hatunnosto sulle!
Tsemppiä vielä kerran
T: se edellinen
En jaksa soitella ja jonottaa puhelimessa. En vain jaksa.
Kaikkialle on tietyt ajat, jolloin voi soittaa.
Ja sitten pitää notkua tunti puhelimessa pelkästään jonottamassa.. En jaksa kaivaa selvityksiä, ennen kuin tiedän olenko ehkä oikeutettu johonkin tukeen.
ap
Euroopan komission käyttämä köyhyysraja on 60 prosenttia mediaanitulosta, toisin sanoen ihminen on köyhä tai köyhyysriskin alainen, jos hänen tulonsa ovat 60 prosenttia koko väestön mediaanituloista. Suomessa vuonna 2004 köyhyysrajan alapuolelle jäi 11,3 prosenttia väestöstä. Köyhyysraja oli Suomessa vuonna 2004 n. 1200 euroa kuukaudessa.
Voisitko yhtään perustella?
Kaikki tulot lasketaan mukaan ja summa Suomessa on 1200,-/kk
mennään sitten himaa ripoen yli. ap
vakuutus- ja sähkölaskut tulevat muutaman kerran vuodessa. lasten harrastukset.
yms.
keräsin kaikki tiedot yhteen pari viikkoa sitten mutta olen onnistunut hukkaamaan paperin.
jos saan tiedot tänään kerättyä niin voitko vielä illemmalla olla avuksi?
ap
Liitteesi koski vuotta 2004 ja taisi koskea yksineläjää. (??)
"Köyhyysraja oli Suomessa vuonna 2004 n. 1200 euroa kuukaudessa."
Mikähän tilanne on tänä armon vuonna 2008 kun kyseessä on yksinhuoltajaperhe; 1 aikuinen ja kaksi lasta?
(=vuokra, lääkkeet, sähkö,9 jälkeen elämiseen n.390€ yksinäinen/yksinhuoltaja, lapset n.220 kumpikin, siis yhteensä teille pitäisi jäädä ruokaan,vaatteisiin, liikkumiseen ja muuhun n900 ja rapiat, jos ei jää, saatte erotuksen sossusta. Kelan etuudet täytyy olla haettuna, jotta on oikeutettu toimeentulotukeen. Päätöksiä niistä ei siis tarvitse olla, riittää, että hakemus on vetämässä. Sossusta pääsevät katsomaan kelan sivuille, ja tarkistamaan asian. Jos joudut kulkemaan hoidoissa kauempana, oplet oikeutettu matkakorvauksiin kelasta.ym.
tapahtuvat hitaasti ja pitkällä aikavälillä.
Terveisin 10
jokainen joka toimeentulotukea saa, elää alle sen köyhyysrajan tuloilla. Luulen kuitenkin että ap tarkoittaa, onko oikeutettu mihinkään tukiin.
Eli jos tarkoituksena on saada selville, onko oikeutettu tukiin, niin kannattaa tutkia toimeentulotuen yms. kriteereitä.
Köyhyysraja on eri asia sinällään. Olen nyt kuitenkin vastannut tuon köyhyysrajan mukaan eli kertonut sen määritelmän ja laskutavan.
Terveisin
10 ja ne muutama muu vastaus
etten jaksa soitella virastoihin ja kysellä. Olisin kiitollinen jos saisin täältä vastauksia.
Olen tällä hetkellä syövän takia toistaiseksi sairauseläkkeellä. ap