Onko kokeneita lasten teatteri kävijöitä?
Olen viemässä kummilapseni teatteriin, ja mietin vähän käytännön juttuja... (olen itse käynyt teatterissa viimeksi lapsena)
Vieläkö sinne voi ottaa pientä naposteltavaa mukaan?
Ajattelin ottaa niin ettei kuulu rapinaa tai meteliä...
Entä muita käytännön vinkkejä?
Kommentit (4)
jos on ison laitosteatterin vuoden ainoa lastenesitys jossa 300 ihmistä, ei kannata ottaa karkkia mukaan.
os on enemmän lapsille suunnattu teatteri, voi ottaa mukaan esim paperittomia irtokarkkeja pakasterasiassa. Mutta siellä kyllä on varmasti myös väliaikabuffet, jonka käyttöä he tietysti toivovat.
Muita käytännön vinkkejä: ajoissa paikalle, vessakäynnit ennen esitystä ja mieti että haluatko istua lapsen kanssa vai päästätkö hänet siihen monen pikkuteeatterin eturiviin, jossa lapsia on keskenään ja johon sinä tietysti et voi mennä koska isompana peittäisit näkyvyyden kaikilta muilta.
teatterissa. Oli todella pitkä esitys, pari kolme tuntia. Oli pitkä väliaika, jolloin söivät eväitään.
Joo, no ei teatteriin, ei aikuisten eikä lasten kuulu mitkään naposteltavat kesken esityksen.
Muutamia käytännön vinkkejä paljon teatterissa käyvältä:
lastenteatteri saattaa olla esim. lämpiössä ja siellä saatetaan istua esim. lattialla patjojen päällä, joten varaa itsellesi sellainen hame, että kehtaat istua lattialla ilman että pikkarit näkyy ja katso, että lapsella on sellaiset sukat, että kengät kehtaa riisua pois ;-) (tämän voi tietty jo vähän päätellä siitäkin, että missä esitys on, tietty jossain isolla näyttämöllä olevassa näytelmässä istutaan ihan varmasti tuoleilla)
tarkista esityksen kesto etukäteen ja katso lapsen syömärytmit etukäteen, mikäli esitys on pitkä ja siinä on väliaika tilaa tarjottavat valmiiksi pöytään etukäteen
pistäkää vähän arkivaatteita juhlavammat vaatteet päälle, niin se tuo lapselle juhlatunnelmaa ja ehkä vähän arvostusta myös näyttelijöitä kohti
jos näytelmässä ei ole väliaikaa, niin menkää vaikka jälkikäteen kahvilaan ja jutelkaa siellä " kahvin" lomassa esityksestä
melba, joka on käynyt jo kahdesti kulttuuririennoissa kahden pojan kanssa ;-)
*arvaa vaan miten haaveilen, että pääsisin itse " oikeaan" eli aikuisten teatteriin, mut tää on nyt tätä tissivauvan kanssa, mutta eiköhän vuoden päästä pääse*
Esitykset on sen verran lyhyitä, että ei siinä nälkä ehdi tulla.
Syötte ennen esitystä tietenkin!