Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ulkonäkökeskeinen, narsismiin taipuvainen ihminen selviää raskaudesta ja sen jälkseisestä ajasta?

Vierailija
19.12.2007 |

Onko täällä ketään, joka tunnustaa olleensa raskaaksi tullessaan ulkonäkökeskeinen ja narsismiin taipuvainen? Itse olen tällainen ihminen, 30-vuotias ja auttamattomasti pakkomielteinen oman ulkonäköni suhteen. Olen koko ikäni ollut aina " se nätti tyttö" ja saanut ihalua osakseni ulkonäköni takia. Nyt huomaan, että olen siitä ihailusta riippuvainen, pelkään jopa että ihmiset menettävät kiinnostuksensa minua kohtaan jos minusta tulee äiti ja ulkonäköni rupsahtaa... :(

Mielipiteitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöriä oman ulkonäön ympärillä. näin se menee. Sitten olet vaan kaunis äiti.

Vierailija
2/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se äitiys muuttaa..raskausaikana ajattelin, että laihdutan samantien kilot veks jne..nyt ei kropasta raskautta edes huomaa, mutta sillä ei ole merkitystä, koska en enää pukeudu kroppaa korostavasti, kuten 10 vuotta sitten. Eli mua ei haittaisi, vaikka olisin raskausarpinen ja velttovartaloinen..ylipaino haittaisi ainostaan siksi, että se on terveysriski. Ei ulkonäön takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hivelee kai sekin narsistin mieltä?

Vierailija
4/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa ympärillesi ja näet useita kauniita äitejä. Moni verhoutuu käytännöllisistä syistä lasten kanssa ulkoillessaan tuulipukuun, mutta muualla liikkuessan pukeutuu yhtä tyylikkäästi kuin ennenkin. Ei raskaus muuta ulkonäkö juurikaan, moni palautuu hyvin siitä ja synnytyksestä vähintään parin vuoden sisään. Ellei, kyse on omasta laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä, joka lienee toinen äärilaita. Nainen voi olla kaunis raskaana ollessaan, jos huolehtii itsestään ja näin myös tulevasta lapsestaan. Minulle kätilö sanoi synnärille tullessani, että oletpa kauniisti raskaana. Se tuntui mukavalta, vaikka itse silloin ei se siltä tuntunutkaan.

Vierailija
5/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuttaa! Etenkin se raskauden jälkeinen väsymys ja valvominen. Minulla myös hiukset oheni valtavasti synnytyksen jälkeen, eivätkä ole vieläkään palautuneet... :( Lisäksi sitten kun on se vauva, niin aika itselle ja harrastuksille (kuten liikunta, treenaaminen) on vähemmän ja se näkyy.

Vierailija
6/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta lyhyellä ikäerolla saanut ystävä, joka on oikeasti upean näköinen! Itsellä ei näy kropassa raskaus. Ei vatsassa, eikä muuallakaan. Edes tissit ei roiku..mutta mulla näkyy kyllä kasvoissa. Valvominen ja ihanat tummat silmänaluset;)

Vierailija
7/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voit vaikuttaa painoon (ainakin raskauden jälkeen, osittain sen aikanakin) ja hoitaa itseäsi hyvin. Raskausarpia, riipputissejä ja velttoa mahanahkaa et voi estää, ne tulevat jos sinulla on repeilevä kudostyyppi. Itse olin aika missi ennen lapsia ja eka raskaus oli kyllä shokki, monet illat itkin arpiani. Toka raskaus ei tuntunutkaan enää missään, kun kaikki oli jo mennyt, mikä oli mennäkseen. Sitä oppii iloitsemaan pienestä, esim että paino palautuu ennalleen tai että naama on edelleen sama nätti, tai että baarissa joku vislaa edelleen perään kun ne riipputissitkin saa liiveillä ihan sieviksi. Jne. Ja ennen muuta, elämän arvot muuttuvat sen verran, ettei oma ulkonäkö vaan ole enää NIIN tärkeää. Usein katselen rynttyistä mahanahkaani hellästi ja ajattelen, että miljoonasti mieluummin otan sen JA lapseni kuin pelkän timmin sileän mahan.

Vierailija
8/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käsitä niitä, jotka antavat kroppansa rupsahtaa synnytysten jälkeen tai eivät muuten huolehdi ulkonäostään. Onhan se itsetuntoa kohottavaa, että edelleen kiinnittää huomiota hyvällä ulkonäöllään, ei lasten saamisen tarvitse ihmistä nukkavieruksi saattaa!

Vierailija
9/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kukaan aikuinen ihminen voi olla tota mieltä? et todellakaan ole kypsä esimerkki lapselle iästäsi huolimatta. pidä vaan huoli ulkonäöstäsi ja jätä se lasten hankkiminen niille, joille oma napa ei ole maailmankaikkeuden keskipiste!