Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa olet vanhanaikainen (nykynormein arvioituna)?

Vierailija
19.12.2007 |

Minä tamppaan mattoja ulkona, kuivatan pyykkiä narulla, annan postipojalle joulusuklaata, vaihdan matot ja verhot jouluksi... Näitä ajatttelin tässä tänään joulusiivousta tehdessäni.

Naapureistamme (20 saman tien varressa) kellään muulla ei ole tamppaustelinettä tai ulkopyykkinaruja tai kompostia... Monella ei myöskään ole polkupyörää!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v äiti

Vierailija
2/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kohtuu nuorena (23) naimisiin ja sain lapsen parin vuoden päästä (26). Luen paljon, en katso telkkaria (sitä ei ole), kävelen paljon, uskon ruokailussa lautasmalliin, syön vain vähän pikaruokaa ja eineksiä.

En ole irc-galleriassa, mesessä, myspacessä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään 4 h perheenä kerrostalokolmiossa ja ajatellaan, että tähän voisi viideskin henkilö mahtua, kunhan nuo kaksi muuta alaikäistä siirretään kerrossänkyyn keskenään.

Vierailija
4/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pesen lattiat kaikista mieluiten kontaten... Moppia käytän vain jos on kiire =)

-Minäkin vien matot pihalle tuulettumaan, imuroin ensin, sitten ulos.

-Meilläkin vaihdetaan jouluverhot

-Joulurauhan julistuksen jälkeen ei soitella, laiteta tekstaria eikä vastata puhelimeen

Nää nyt mitkä tähän ajankohtaan sopii, olen kaiken kaikkiaan erittäin vanhanaikainen 27-vuotiaaksi.

Vierailija
5/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös esikoinen on syntynyt avioliittoon. En millään lailla väheksy avoliittolaisia, joilla on lapsia. Itselleni tuo on tärkeä asia, että vanhemmat menevät ensin naimisiin, siten vasta perustetaan perhe.

Vierailija
6/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan verhot jouluksi,

Vierailija
7/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ympäristötietoisen, vastuullisen ja myös modernin ihmisen teko.

Vierailija
8/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jouluverhot pannaan ikkunaan. Harrastan myös virkkausta. :oD

Vierailija
9/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät omista pleikkaria eivätkä saa katsella dvd:tä kuin silloin tällöin. Matot viedään ulos aina ennen kuin imuroidaan, ruoka tehdään itse perusraaka-aineista (ei mitään mikroeineksiä). Lapset sanovat käsipäivää kylään mennessä.

Vierailija
11/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna ollaan vain oman perheen kesken, ei omisteta yhtään lasten DVDtä mutta kirjoja senkin edestä, muutenkaan lapset eivät katso pahemmin tvtä (saavat katsoa pikkukakkosen ja sitä edeltävän lastenohjelman.)

Vierailija
12/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ole pettänyt kumpaakaan kahdesta perättäisestä aviomiehestäni.

Vierailija
13/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisradion toimitusjohtajan ajankäyttöä Facebookissa ja ylipäänsä ko. henkilön koko facebook-julkisuutta.

Vierailija
14/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkasvatuksessa olen myös vanhanaikainen. teen mielelläni kaikkia perinne ruokia, en käytä valmisruokia, taikinoita jne... En sisusta trendien mukaan, vaan niin että koti näyttää vanhanaikaisen kodikkaalta.

Vierailija
15/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin naimisiinmennessä miehen sukunimen

Kuheaa taantumuksellisuutta :D OIkeasti otin nimen koska se oli minusta kauniimpi ja koin yksinkertaisemmaksi etät olemme koko perhe samalla nimellä - yksinkertaistaa myös joulukortinkirjoittajien tehtävää :)

Vierailija
16/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, ilomielin hajottaisinkin jo jonkun vanhoista matoistani, mutta ei ne vaan hajoo, vaikka miten tamppais. Joten uusia odotellessa...

Vierailija
17/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Olen tarkka omasta käytöksestäni ja arvostan hyvää käytöstä. Pistän merkille aina, jos joku sanoo/tekee jotain sopivaa/epäsopivaa.

-Kasvatan lapsiani muiden kunnioittamiseen, siihen että vanhemmat päättävät asioista ja pysyn itse kotona niin kauan että lapset menevät kouluun. Tämä ei tarkoita että olisin pirttihirmu määräilijä.

-Tamppaan matot vanhanaikaisesti, tuuletan petivaatteita ja pesen osan vaatteista " nyrkkipyykillä" :).

-Meillä ei ole astianpesukonetta, koska vihaan sitä narskuvaa tunnetta jonka se jättää laseihin ja mielestäni nykyihmisen laiskuus on mennyt jo liian pitkälle. Mieheni onneksi tiskaa mielellään ;).

-Teen ruoat itse mutta käytän välillä puolivalmisteita/eineksiä, jälkiruoka tosiaan syödään vasta pääruoan jälkeen.

-Lapset pitävät kirjaimellisesti päänsä kiinni, jos siihen on tarvetta. He saavat osallistua päätöksiin, mutta vanhempia ei kiristetä eikä meille haistatella! Lapset osaavat myös olla pyydettäessä hiljaa, kuten mekin.

Vierailija
18/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään omassa parisuhteessani että minä hoidan kodin, ruuanlaiton jne. Ja mieheni hoitaa ne " miesten" jutut...

Muiden parisuhteissa asialla ei ole väliä. Kyseessä on siis asia joka minulle on parisuhteessa tärkeä.

Vierailija
19/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin paljon, etten jaksa edes kirjoitella niitä tänne.

Vierailija
20/22 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ehkä astianpesukone ja mitä tulee epäsopivaan käyttäytymiseen. Mikä sitten on epäsopivaa käytöstä vai oletko vain suvaitsematon muuten vain?

-Olen tarkka omasta käytöksestäni ja arvostan hyvää käytöstä. Pistän merkille aina, jos joku sanoo/tekee jotain sopivaa/epäsopivaa.

-Kasvatan lapsiani muiden kunnioittamiseen, siihen että vanhemmat päättävät asioista ja pysyn itse kotona niin kauan että lapset menevät kouluun. Tämä ei tarkoita että olisin pirttihirmu määräilijä.

-Tamppaan matot vanhanaikaisesti, tuuletan petivaatteita ja pesen osan vaatteista " nyrkkipyykillä" :).

-Meillä ei ole astianpesukonetta, koska vihaan sitä narskuvaa tunnetta jonka se jättää laseihin ja mielestäni nykyihmisen laiskuus on mennyt jo liian pitkälle. Mieheni onneksi tiskaa mielellään ;).

-Teen ruoat itse mutta käytän välillä puolivalmisteita/eineksiä, jälkiruoka tosiaan syödään vasta pääruoan jälkeen.

-Lapset pitävät kirjaimellisesti päänsä kiinni, jos siihen on tarvetta. He saavat osallistua päätöksiin, mutta vanhempia ei kiristetä eikä meille haistatella! Lapset osaavat myös olla pyydettäessä hiljaa, kuten mekin.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi