Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai miten niin ei laihdu jos syö liian vähän?

Vierailija
21.01.2014 |

Eihän se nyt niin voi mennä, että jos syö liian vähän niin ei laihdu? Jokaisessa ohjeessa sanotaan, että laihduttajan pahin virhe on syödä liian vähän tai liian paljon. Mihin perustuu se, että et laihdu jos syöt liian vähän?

Onko perusteluna vain se, että yleensä retkahdetaan jossakin vaiheessa syömään liikaa jos syö liian vähän?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian iskee säästöliekki-gurut sun kimppuun. Aina laihtuu, kun syö vähemmän, kuin kuluttaa.

Vierailija
2/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki guruille sen verran, että miten anorektikoita on olemassa jos säästöliekki iskee liian vähään syömiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toki laihtuu syömällä liian vähän. Ongelma vaan juuri on se, että yleensä jossain vaiheessa keho alkaa "huutaa nälänhätää" nälkäkuoleman pelossa niin kovaa, että kasvattaa ruokahalun huippuunsa, ja sitten jossain vaiheessa tulee retkahdus, joka johtaa holtittomaan ahmimiseen tai liialliseen syömiseen, ja tämän kauden aikana syödään takaisin kaikki mitä on pudotettu ja usein vähän ylikin. 

Toki aina joku onnistuukin pikarykäisyillä, mutta tutkimustiedon mukaan 95% ei onnistu, ja lisäksi yritykseen pudottaa painoa kovin nopeasti alhaisilla kaloreilla liittyy suuren painonNOUSUN riski kuurin jälkeen. Tämä riski toteutuu erityisesti, jos henkilön nälänhallinta menee kuurin aikana sekaisin ja ajatuksetkin voi muuttua syömishäiriöisiksi.

Vierailija
4/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikäli ei retkahda syömään liikaa vaikka kuinka hirveä näläntunne pukkaa pikakuurin jälkeen niin liian vähällä syömisellä siis laihtuu!

Vierailija
5/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan palaminen tarvii energiaa. Mutta älä syö rasvaa, kuin ihan minimi (10g oliiviöljyä salaatissa per pv).

Ja syö riittävästi proteiinia, jotten paino lähde lihaksista.

Vierailija
6/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset pari viikkoa menee kyllä helposti, mutta pian kehosi säikähtää nääntymistäsi, panikoi ja vaatimalla vaatii mahdollisimman paljon rasvaa ja sokeria ja kaikkea mitä on saatavilla, mahdollisimman suurissa määrin ja nopeasti ahmittuna.

Lopulta luultavasti taivut ruoan houkutuksen kasvaessa laihdutusmotivaatiota suuremmaksi, ja sitten ostat kaupasta ties mitä paskaa tai syöt jääkaapista kaiken mitä löytyy. Ja sitten se vähä pudonnut paino tulee yllättäen takaisin.

Ihmisen tulee syödä tietty määrä ruokaa vuorokaudessa selviytyäkseen. Jos haluat laihtua, laske ruoan kaloreiden määrää äläkä sitä itse ruoan määrää.

Vierailija
7/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainaki tippuu paino jos syön 800 kaloria päivässä ja käyn illalla vähän kävelemässä. Pienestä kalorimäärästä ja nesteiden minimistä aiheutuukin sitten turvotus ja painonnousu heti jos syön enemmän tai jotain rasvaista tai suolaista, joten ei tuo ihan kannattavin tapa ole tiputtaa, mutta minulle toimii, retkahdan ehkä parin viikon välein. Ja ei, painoni ei tule takaisin kun palaan normaaliin rytmiin, koska silloinkin tarkkailen syömistäni, syön edelleen hieman alle kulutukseni koska tiedän että välillä tulee syötyä epäterveellisesti ja silloin minulla on siihen mahdollisuus hyvällä omalla tunnolla.

Vierailija
8/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena  ei kai ole kärsiä, nääntyä ja kuihtua vaan saada painoa pois ja samalla lisää energiaa ja elinvoimaa. Tolkuttoman ankaraksi vedetty dieetti kääntyy itseään vastaan, kun fyysinen ja henkinen vetreys vähenee.

Vierailija
9/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä laihduin "hienosti" alle tuhannen kalorin dieeteillä. Olin kyllä kuullut kokemuksia, että kitukuurit saattaa laukaista ahmimista, mutta "ei mulle noin käy, haluan olla hoikka ja aloitan tavoitapainossa terveellisen syömisen!"

Niin siinä vaan kävi, että myöhemmin puoli vuotta meni ähkyissä, sokerihumalassa, morkkiksessa ja tuskaisessa olossa. Se oli helvettiä, kun ruoka ottaa vallan, kun keho pelkää nääntymistä.

Kokonainen vuosi tuota yhteensä kesti, ihan kamalaa aikaa, jonka jälkeen tuloksena oli yhteensä vain -3kiloa. Oikeasti lähes kaikki tuli takasin ja lujaa.

Nykyään syön terveellisesti, laihdutan, mutta hitaasti. Olen erittäin tarkka, ettei aterioita jää välistä, eikä ateriaväli ole liian pitkä. Välillä lannistaa, kun tuloksia ei näykkään muutamissa viikoissa niinkuin ennen, mutta pysyvään hoikkuuteen tiedän tämän reitin olevan ainoa avain.

Vierailija
10/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:09"]

Tarkoituksena  ei kai ole kärsiä, nääntyä ja kuihtua vaan saada painoa pois ja samalla lisää energiaa ja elinvoimaa. Tolkuttoman ankaraksi vedetty dieetti kääntyy itseään vastaan, kun fyysinen ja henkinen vetreys vähenee.

[/quote]

No jos asenne on tuo niin tuskin pärjäät ankaralla dieetillä. Painijat pärjäävät helposti ankaralla dieetillä, koska osaavat ajatella järkevästi.

T: 11cm mies

Vierailija
11/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksilla laihtuu, kunhan syö tarpeeksi vähän. Jossain vaiheessa tulee vaihde, kun paino ei tipu, ei sitten millään ilveellä. Sitten kun se on ohitettu, paino tippuu taas.

Toinen ongelma on se, että jos retkahtaa ja syökin paljon tai jotain tosi sokerista ja rasvaista, niin keho imee sen kaiken itseensä ja pitää kaksin käsin siitä kiinni. Silloin voi tulla jopa lisää kiloja ja ne on vaikea tiputtaa. 

Vierailija
12/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin laihduin pelkästään tuollaisella "kitukuurilla". Paljon vaikeampaa on laihduttaa hitaasti, siinä menee usko koko hommaan kun mitään ei tapahdu. En jaksa laihduttaa kuukausi- saati vuosikaupalla, kun nopeakin keino on olemassa. Kolme kertaa päivässä pieni määrä terveellistä, rasvatonta, sokeritonta ruokaa, paljon vettä sen lisäksi ja kevyttä liikuntaa päivittäin. Ja tuloksia tulee nopeasti! Se on niin palkitsevaa, ettei tee edes mieli retkahtaa kun katsoo peiliin ja sujauttaa tiukat farkut jalkaan.

Vierailija
13/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:09"]

[/quote]

No jos asenne on tuo niin tuskin pärjäät ankaralla dieetillä. Painijat pärjäävät helposti ankaralla dieetillä, koska osaavat ajatella järkevästi.

[/quote]

Sinun käyttämänäsi sanapari "ajatella järkevästi" on jotenkin söpö. Oletko kokeillut jompaa kumpaa?

Vierailija
14/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:23"]

Sinun käyttämänäsi sanapari "ajatella järkevästi" on jotenkin söpö. Oletko kokeillut jompaa kumpaa?

[/quote]

Kysy painijoilta. He vasta söpöjä ovatkin. Jos sulla on tavoite niin tavoite toteutetaan. Minä en palkkaa ketään tavoitteetonta henkilöä paperifirmaani töihin.

Vierailija
15/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin ihan sairaalaan asti, kun en syönyt liki ollenkaan, eli laihtuu kyllä. Eri asia on sitten se että onko järkeä. Ja joo, ahmimiskohtausten vaara tässä piilee myös.

Vierailija
16/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:08"]Minulla ainaki tippuu paino jos syön 800 kaloria päivässä ja käyn illalla vähän kävelemässä. Pienestä kalorimäärästä ja nesteiden minimistä aiheutuukin sitten turvotus ja painonnousu heti jos syön enemmän tai jotain rasvaista tai suolaista, joten ei tuo ihan kannattavin tapa ole tiputtaa, mutta minulle toimii, retkahdan ehkä parin viikon välein. Ja ei, painoni ei tule takaisin kun palaan normaaliin rytmiin, koska silloinkin tarkkailen syömistäni, syön edelleen hieman alle kulutukseni koska tiedän että välillä tulee syötyä epäterveellisesti ja silloin minulla on siihen mahdollisuus hyvällä omalla tunnolla.

[/quote] yleensä liian vähän syövillä tarkoitetaan niitä 100 kaloria päivässä omena ja lasi vettä eikä ruokaa, sillä menee säästöliekille.. Tikkanen kalorimäärä ihan ok jos et jää väsyneenä sängynpohjalle makaamaan

Vierailija
17/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitudieetit vaikuttaa pidemmän päälle myös aineenvaihduntaan. Laihdutin pussikeitoilla 30 kiloa ja sen jälkeen jatkoin terveellisellä dieettiruokavaliolla ja nyt jopa 1000 kalorin päivässä lihottaa ja olen paisunut lähes samoihin mittoihin. Aineenvaihduntaa yritetään korjata lääkkeillä Nyt lääkärin toimesta. 

Vierailija
18/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä lukemassa ketju 97,6kg ja rapakunnossa. Siinä nainen lihoo kun syö liian vähän.

Vierailija
19/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin kolmen kuukauden ajan todella vähän ja laihduin 10kg. Nyt olen palannut taas normaaliin syömiseen eikä kilot ole enää tulleet takaisin. Eli kolmessa kuukaudessa säästöliekkiä ei vielä ainakaan tule.

Vierailija
20/34 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:58"]

Eihän se nyt niin voi mennä, että jos syö liian vähän niin ei laihdu? Jokaisessa ohjeessa sanotaan, että laihduttajan pahin virhe on syödä liian vähän tai liian paljon. Mihin perustuu se, että et laihdu jos syöt liian vähän?

Onko perusteluna vain se, että yleensä retkahdetaan jossakin vaiheessa syömään liikaa jos syö liian vähän?

[/quote]

No mä söin 6kk 1200 kalorin edestä päivittäin (normitarve n 1500), en laihtunut kuin vajaan kilon. Alussa ja lopussa tehtiin inbody mittaus jonka tulos oli outo: treenaamisesta huolimatta lihasmassa oli vähentynyt ja läski vastaavasti lisääntynyt. Tutkimuksen tekijä sanoi että olin syönyt liian vähän, elimistö varmisti rasvan säilymisen.

3kk sitten nostin kalorit 1500 eikä painossa tapahtunut mitään muutosta.