Postin palvelu on SURKEAA!
Meille piti tulla ovelle yli 10 kgn paketti aamulla ja kerroin lähettäjälle jo etukäteen, että olen vasta 10 jälkeen aamulla kotona, puhelinnumerokin laitettiin. Olin kotona tasan kello 10 ja lattialla oli lappu, että tuon paketin voi noutaa postista klo 16:n jälkeen.
Miten minä lähden noutamaan jotain yli 10 kgn pakettia? Soitin asiakaspalveluun ja kukaan postissa ei ollut halukas auttamaan. Intettiin vain, että jakelu on sovittu klo 9-14 välille ja toimitetaan sillä välillä ja jos pakettia ei ole saatu perille, niin se pitää noutaa itse postista.
Näin tullessani jakeluauton pyörivän lähistöllä ja tympeän kuuloinen asiakaspalvelun neuvoja, joka oli puhelimessa väitti ottaneensa yhteyden tuohon kuljetukseen, mutta sieltä ei oltu enää halukkaita jakamaan pakettia uudelleen. Varmaan olivat niin laiskoja, että eivät halunneet kantaa kymmenen kilon pakettia.
Missä on asiakaspalvelu? Tästä lähtien käytän, jos mahdollista Matkahuollon ja muiden kuljetusliikkeiden palveluja, jospa niissä olisi parempi palvelu.
Nyt jos haluaisi tämän paketin jaettavaksi uudelleen ovelleen, pitäisi maksaa 8 euroa.
Kommentit (27)
Siitä ei tulis mitään että jakoautot pyörii eestaas jokaisen toiveen mukaisesti. Eihän siinä 5 pakettia päivässä enempää saisi toimitettua.
t: 19 v alalla
Aina, kun meille on tulossa " tilaavievä" kirje, postrimies laittaa luukusta lapun, että " olen yrittänyt toimittaa... noudettavissa postista klo 16 jälkeen..." , vaikka tasan tarkkaan ei ole edes yrittänyt mitään toimittaa (olen ollut kotona, kun posti on tullut). Ei siis ilmeisesti viitsi edes ottaa isompia lähetyksiä mukaan, kun suurin osa saajista ei kuitenkaan ole kotona tai avaa ainakaan ovea...
Äh, mulla meni nyt niin, että laitoin verkkokauppaan toimitustavaksi tuon kotipaketin (kun se oli ilmainen), mutta nyt tarkemmin ajateltuna olisin voinut mieluummin hakea sen postista. Eli tuo kotipaketti viedään sitten lähimpään postiin, jos en ole paikalla kun jakaja yrittää tuoda sitä?
Vierailija kirjoitti:
Äh, mulla meni nyt niin, että laitoin verkkokauppaan toimitustavaksi tuon kotipaketin (kun se oli ilmainen), mutta nyt tarkemmin ajateltuna olisin voinut mieluummin hakea sen postista. Eli tuo kotipaketti viedään sitten lähimpään postiin, jos en ole paikalla kun jakaja yrittää tuoda sitä?
Ei jakajat kuljeta niitä paketteja mukanaan. Minäkin olin postilaatikolla, kun postinjakaja lykkäsi käteen lapun, että vastaanottajaa ei tavoitettu, paketin voi noutaa postista.
Kaikilla ei ole kotona eläkeläistä tai jälkikasvua, joka voisi kätevästi vastaanottaa paketit. Työssäkäyvälle ihmiselle kaikki kotiinkuljetukset kaikilta palveluntarjoajilta, myös Postilta, ovat painajaismaisia. Vaihtoehtona, otat vapaata, päivystät ovella koko päivän. Jako onnistuu monellakin paikkakunnalla haarukalla 9-14, eli juuri silloin kun ihmiset ovat töissä. Ei siinä mitään sovita, vaan sanellaan.
Noutopisteissä taas ei ole kapasiteettia ja monet kaupat myy vain kotiinkuljetuksella. Voi juku.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole kotona eläkeläistä tai jälkikasvua, joka voisi kätevästi vastaanottaa paketit. Työssäkäyvälle ihmiselle kaikki kotiinkuljetukset kaikilta palveluntarjoajilta, myös Postilta, ovat painajaismaisia. Vaihtoehtona, otat vapaata, päivystät ovella koko päivän. Jako onnistuu monellakin paikkakunnalla haarukalla 9-14, eli juuri silloin kun ihmiset ovat töissä. Ei siinä mitään sovita, vaan sanellaan.
Noutopisteissä taas ei ole kapasiteettia ja monet kaupat myy vain kotiinkuljetuksella. Voi juku.
Mitä jos ostaisit sen lisäpalvelun niin saisit paketin kotiin asti.
Vastaanottajan ovelle aamulla -palvelussa (+11,90 €) paketti jaetaan vastaanottajalle klo 9 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, paketti toimitetaan vastaanottajalle saman työpäivän aikana. Jos pakettia ei saada toimitettua, se viedään postiin noudettavaksi. Palvelu on saatavilla suurimmissa kaupungeissa ja taajamissa. Tarkista palvelun saatavuus toimitusaikakyselystä.
Vastaanottajan ovelle päivällä -palvelussa (+10,90 €) paketti jaetaan vastaanottajalle pääsääntöisesti klo 16 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, paketti toimitetaan postiin noudettavaksi. Huom! Toimitusaikaa ei sovita vastaanottajan kanssa.
Vastaanottajan ovelle sovitusti -palvelussa (+12,90 €) paketin toimitusaika sovitaan vastaanottajan kanssa. Palvelu on saatavilla suurimmissa kaupungeissa ja taajamissa klo 9-21, muualla pääsääntöisesti klo 9-16.
Viimeksi eilen mulle tuli pesukone+kuivuri. Ohjeessa oli että pitää soittaa, niin soittivat ja ehdin 10 min paikalle. Jako ajaksi oli muuten aateltu 9-13 hyvä ettei tarvinnut koko aikaa päivystää.