Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa mahatautitoipilas tarhaan?

Vierailija
17.12.2007 |

Kaksi vuotta ja risat ikää lapsella. Lauantaina oksenteli, sunnuntaina ja tänään vielä pari kertaa ripuloi mutta muuten on reipas ja toimelias, syökin lähes normaalisti jo. Haittaako tarhassa jos vaippaan tulee vielä löysää kakkaa vai pitääkö käkkiä kotona kunnes maha on normaali? Pitäis mun välillä töissäkin käydä...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 täysin oireetonta päivää välissä. Lapsesi toden totta tartuttaa nyt kaikkiin jouluksi mahataudin. Mahatauti tarttuu viikon oireiden loppumisen jälkeen vielä.

Vierailija
2/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 2,5vuotias oksensi perjantaina kerran päiväkodissa ja kerran kotona. Viikonloppuna ei vaikuttanut yhtään sairaalta ja tänään vein hoitoon. Kesken päivän soittivat päiväkodista, että poika oksentaa. Oli taas kerran oksentanut ja sen jälkeen kotona ei ole oksentanut yhtään ja vaikuttaa ihan terveeltä. Koska hoitoon, jos ei enää oksenna? Ei ole kuumetta ja on ohan pirteä. Töissäkin olisi kauhea kiire...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on minusta hätävarjelun liioittelua jo...

Vierailija
4/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tartuttaa toisiin.

Vierailija
5/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireiden päättymisen jälkeen.



Mutta joulu on tulossa, ajattelepa niin päin että haluaisitko että naapurin Liisa vietäisiin hoitoon vaikka vielä vähän ripuloi, ja teidän perheenne sairastuisi sitten jouluksi.

Vierailija
6/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän sitä pysty edes viikkoa olemaan töistä pois, kolme päivää on maksimi ja sitten pitäis jo muuta kehittää mikä ei ole meille mahdollista. Siitä muihin tartuttamisesta.. sieltä tarhastahan lapsi sen mahataudin saikin että ei kai se nyt toista kertaa enää muihin tartu. Lähes koko ryhmä on sen jo potenut eli eiköhän se ole sama vaikka lapsi menisi jo tarhaan takas kun kunto ja olo on muuten normaalit, maha vaan vielä vähän löysällä. Katson aamulla tilanteen ja päätän sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaan saattaa tarttua uudestaan. ET missään nimessä vie ripuloivaa lasta päiväkotiin! Vähän nyt järkeä! Ei millään pahalla..vatsataudin jälkeen suositellaan KAHTA oireetonta päivää, ennekuin voi mennä takaisin pk:iin. Koska se tauti saattaa tosiaan olla vielä " päällä" , vaikkei päivään ole oksentanutkaan/ripuloinut.

Vierailija:


Niin, eihän sitä pysty edes viikkoa olemaan töistä pois, kolme päivää on maksimi ja sitten pitäis jo muuta kehittää mikä ei ole meille mahdollista. Siitä muihin tartuttamisesta.. sieltä tarhastahan lapsi sen mahataudin saikin että ei kai se nyt toista kertaa enää muihin tartu. Lähes koko ryhmä on sen jo potenut eli eiköhän se ole sama vaikka lapsi menisi jo tarhaan takas kun kunto ja olo on muuten normaalit, maha vaan vielä vähän löysällä. Katson aamulla tilanteen ja päätän sitten.

Vierailija
8/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä nyt ne kaksi täysin oireetonta päivää ainakin. Ei mikään työ voi olla noin tärkeää. (Paitsi jos pelastat ihmishenkiä ja sijaisia ei saada)



Kyllähän sitä voi olla pois töistä enemmän kuin 3 päivää, jos tauti ei parane siinä ajassa. Lapsesi on kipeä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi mennä päivähoitoon, kun uloste on normaalia ja oksentelu on loppunut, ja kun hän voi leikkiä ja osallistua hoitopaikan toimintaan tarvitsematta erityishoitoa.

Vierailija
10/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeeksi 2 täysin oireetonta päivää. Ja mahatautihan tarttuu viikonkin oireiden loppumisen jälkeen. Sanoi sairaslapsi mitä vaan.