Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka opettaa lapsille pienestä pitäen että joulupukki on satuolento?

Vierailija
17.12.2007 |

Olenko outo kun en oikein koskaan ole jaksanut innostua joulupukista. Lapsillemmekaan emme ole koskaa tuputtaneet satua joulupukin olemassaolosta, vaan lahjat tulee meillä reilusti äidiltä ja isältä. Olenko kauhea tylsimys vai onko muita jotka eivät jaksa sepittää lapsilleen satuja..?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on lapsen luonnon vastaista olla antamatta pienelle elämystä ja jännitystä, mikä liittyy jouluun. Pitäähän joulussa olla taikaa! Itse muistan kuinka pukkia odotti joka joulu ja voi sitä tunnetta mikä siihen liittyi sekä joulua ennen että jouluaattona kun pukki sitten oikeasti tuli! Se oli elämys vielä sen jälkeenkin, kun pukkiin ei enää uskonut. Meille tuli pukki koko lapsuuden ajan, vaikka olimme jo kouluikäisiä.

En ymmärrä tätä nykypäivän kaikki mulle nyt heti -ajatusta ja että millään ei ole enää mitään väliä eikä mitään saa ja kannata odottaa. Eikä saisi olla yhtään lapsenmielinen. Lahjoja kyllä ostetaan monien satojen eurojen edestä, mutta lapselle ei suoda sitä " halvinta" ja ihmeellisintä joulun elämystä kuin joulupukin tulo.

Vierailija
2/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsuudenkodissa ei uskoteltu, että pukki on totta, mutta joulu oli silti ihanaa ja taikaa täynnä. En varmaan aio omallekaan lapselle väittää, että joulupukki on totta, ei tuntuisi luontevalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin uskovat isommatkin lapseni 15v ja 18v. Aika pienenä ovat erottaneet sadut ja tarinat totuudesta.

Vierailija
4/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut satuihin kyllä ja joulupukki on satuolento siinä missä muumit yms ja luetaan joulupukkisatuja,katotaan tv:stä jne mut ei sanota et joulupukki tois lahjat tai et kirjotettas joulupukille... ollaan käyty Napapiirilla ja samoin Muumimaassa :D

Vierailija
5/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään haittaakaan siitä ei ole, että lapsen annetaan uskoa joulupukkiin. Eivät he isompana koe tulleensa huijatuksi, vaan juuri muistelevat lämmöllä sitä, miten jännittyneenä pukkia odoteltiin. Sitä paitsi, jokunen vuosi sitten julkaistiin tutkimus, jonka mukaan joulupukkiin uskominen vaikuttaa postiivisesti lasten moraalikäsityksiin.

Vierailija
6/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko tuohon valehtelu-strategiaan. Meillä lahjat tulee ystäviltä ja sukulaisilta eikä tontuilta ja joulupukilta.

Vierailija
7/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin inhottaa se, että minulle lapsena valehdeltiin joulupukista -- koska " lapsen usko on niin suloista" . Pelkkää valhetta oli se.

Joulun sanoma on minulle ihan muuta kuin materiaa ja joulupukkeja. Kyllä sen sisällön voi muutenkin löytää.

Enkä minä mitään iloa saa siitä että katselisin " ilolla" lasta, joka valheiden takia luulee, että iso setä tuo hänelle lahjoja JOS hän on kiltti.

Vierailija
8/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin kertoa ihan suoraan, että mitään pukkia ei ole eikä koskaan tule, mutta sitten tuo hölösuu 3v kertois tarhassa sen kaikille, ja saisin kimppuuni kasan vihaisia vanhempia.

En kyllä mitenkään erityisesti tyrkytä pukkia totuutena, vaan lapsi tietää, että pukki ei mitään ole hankkinut, vaan käy vain tuomassa toisten hankkimat lahjat ja toivottamassa hyvää joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän