Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oireita, sf-mitat ja kohdunkaulan pituus

17.12.2007 |

Hei

olisin tiedustellut millaisia " oireita" teillä on ollut mm vkolla 29+ ja mitkä ovat olleet sf-mitat ja kohdunkaulan pituus?

Itse olin viimeksi lääkärissä vkolla 26+6 ja silloin kohdunkaula oli

normaalinpituinen ja vkolla 25+6 sf-mitta oli 23,5.

Nyt on alkanut alavatsassa pientä polttelua, aavistuksen menkkamaista kipua, joka kyllä menee ohitse hetken kuluttua, mutta saattaa esiintyä useamman kerran päivässä; varsinkin istuessa/maatessa. Onko muilla samoja tuntemuksia ja onko tämä vaikuttanut kohdunkaulan tilanteeseen?

Sain itse huomiseksi ajan NKL:lle, koska jomotus ja olo alkoi mietityttää aika paljon. LA on vasta 1.3 joten toivottavasti napero ei nyt kuitenkaan vielä ole syntymässä. itselleni on tehty osakeskeytys, joka kuulemma saattaa hiukan lisätä riskiä ennen aikaiseen syntymiseen, joten kaipa siksikin asiat pyörii mielessä.

Onko muuten palstalla muita joille olisi kaksoisraskaudessa tehty osakeskeytys?? Mielelläni kuulisin missä vaiheessa ko operaatio tehtiin ja miten jatko sujui/sujuu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

La on 2.3. Ei " ehditty" tekemään osakeskeytystä. Luonto ehti väliin , sikiö menehtyi viikoilla 21+3. Toinen sikiöistä kasvaa ja voi hyvin.

Supistuksia on ollut aika rajujakin viime päivinä. Sf-mittausta ei tehdä tilanteen takia koska ei antaisi oikeaa suuntaa . Kaksi viikkkoa sitten oli kohdun suun tilanne ok. Mutta ei lääkäri hirveästi antanut toiveita loppuun asti menevälle raskaudelle. Jokainen viikko plussaa..

Millä viikoilla sulle tehtiin osakeskeytys?

Vierailija
2/2 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Kiva kun kirjoittelit. Mulle tehtiin osakeskeytys viikolla 19. Ensin tsekattiin kromosomit ja odottelin niistä tuloksia ja kun ne oli ok, niin ei oikein ollut mitään syytä keskeyttää, vaikka toinen kasvoi selkeesti hitaammin, mutta kasvoi kuitenkin ja muuten vointi oli ok. Sitten kävin 4d Ultrassa ja siinä huomattiin yksikammioinen sydän tytöllä. Sen jälkeen sitten kävin NKL:n lasten sydänkirurgilla joka tutki vielä tapauksen jne jne.. Joten yhtä ramppaamista, huolta ja pelkoa on ollut koko mun tämä raskaus ja koko syksy. Se sydänvika tosiaan oli niin paha, että ei ainakaan meillä muuta vaihtoethoa ollut kuin tuo keskeytys. Se keskeytys sinänsä oli " helppo" operaatio mutta henkisesti kamala. Toinen on sitten kasvanut kyllä ihan hyvin ja olen muuten voinut hyvin, mutta nyt pari viikkoa sitten on alkaneet ne supistelut. Sain tänään toisen kortisonipiikin vauvan keuhkojen ja hermoston kehittymiseen. Kohdunkaula on pehmeä, 33mm kohdunsuu kiinni. Mulle tehtiin se sellainen liuskatesti en muista sitä virallista nimeä, mutta sillä katsotaan tihkuuko sikiökalvojen välistä proteiinia, joka ennustaa ennen aikaista synnytystä. tosin kuinka ennen aikainen se on, sitä ei pysty silläkään ennustamaan. Huolettaa kyllä tosi paljon, että toivottavasti ei vielä syntyisi. Kohtalo on kuitenkin ylemmissä käsissä ja ei auta kuin toivoa. Tänään ei ole onneksi supistellut ja saan tehdä kevyttä hommaa, mutta ei pitkiä kävelylenkkejä eikä siivouksia jne. Nyt viikkoja 29+4. Toivotaan että molemmat päästään muutamia viikkoja eteenpäin. laita kuulumisia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla